Amaç: Çalışma ebelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin kanıta dayalı uygulamalar (KDU) hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Materyal ve Metot: Tanımlayıcı nitelikteki çalışma 2017-2018 akademik ders yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören ebelik öğrencileri ile yapılmıştır. Veriler Şubat-Mart 2018 tarihleri arasında, demografik özellikleri içeren soru formu ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği (KDHYTÖ) kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin KDHYTÖ toplam puan ortalaması 60,52±8,06, “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik İnanç ve Beklentiler” alt boyut puan ortalaması 28,30±4,31, “Kanıta Dayalı Uygulama Niyeti” alt boyut puan ortalaması 15,44±2,41, “Kanıta Dayalı Hemşirelikle İlgili Duygular” alt boyut puan ortalaması ise 16,77±2,39 olarak saptanmıştır.
Sonuç: Çalışmamızda öğrencilerin kanıta dayalı uygulamalar konusunda iyi düzeyde bilgi sahibi oldukları ve bilgi düzeyinin üst sınıflarda daha iyi olduğu görülmüştür.
Objective: The aim of this study was to determine the knowledge level of the students studying in midwifery department about evidence based practices (EBP).
Materials and Methods: This descriptive study was conducted with midwifery students studying at a public university in 2017-2018 academic year. Data were collected between February and March 2018 using a questionnaire containing demographic characteristics and the Attitude Towards Evidence-based Nursing Questionnaire (ATEBNQ). SPSS package program was used in the analysis of the research data.
Results: The total score average of the students ATEBNQ was 60.52 ± 8.06, boyut Evidence-Based Nursing Beliefs and Expectations ”subscale average score of 28.30 ± 4.31,“ Evidence Based Practice Intent ” The mean score of the sub-dimension was found to be 15.44 ± 2.41 and the mean score of “Emotions Related to Evidence-Based Nursing” was 16.77 ± 2.39.
Conclusion: In our study, it was seen that the students had a good level of knowledge about the evidence-based practices and the level of knowledge was better in the upper classes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | July 11, 2019 |
Acceptance Date | December 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |