Amaç: Çalışma, Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde (SBF) lisans öğrenimi gören öğrencilerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine (BİT) yönelik tutumlarını ölçmek, en fazla hangi bilgi teknolojilerini kullandıklarını ve kullanım amaçlarının neler olduğunu belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Materyal ve Metot: Betimleyici tipte olan araştırmanın örneklemini iki farklı üniversitenin SBF’nde lisans öğrenimi gören 353 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri kişisel bilgi formu ile Bilgi ve İletişim Teknolojileri Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, t-testi, tanımlayıcı istatistikler, ki-kare testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Tukey post-hoc testi kullanılmıştır.
Bulgular: Farklı üniversitelerde öğrenim gören SBF öğrencilerinin BİT’e karşı benzer tutuma (x̄=3,48) sahip oldukları saptanmıştır. Katılımcıların günlük hayatta yararlandığı bilgi teknolojilerinin en fazla (%39) cep telefonu, en az (%2,5) dijital oynatıcılar olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin interneti kullanım amaçlarının; en fazla (%12,4) eğlenmek, en az (%0,1) internet üzerinden para kazanmak olduğu saptanmıştır.
Sonuç: SBF öğrencilerinin BİT kullanımına dair olumlu bir tutuma sahip oldukları, internet ve bilgi teknolojileri kullanımının yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Çalışmayı destekleyen kurum yoktur.
Çalışmanın proje numarası yoktur.
Bu çalışmada emeği geçen sevgili Ayhan Uludağ hocama teşekkür ederim.
Objective: The study was carried out to measure the attitudes of the undergraduates in the Faculty of Health Sciences (FHS) towards Information and Communication Technologies (ICT), to find out which information technologies they use the most and for what purpose.
Materials and Methods: The sample of the study, which is in the descriptive type, consists of 353 undergraduate students studying at the two different universities’ Faculty of Health Sciences. The data of the research were collected using a personal information form with the Information and Communication Technologies Attitude Scale. T-test, descriptive statistics, chi-square test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Tukey HSD post-hoc test were used to evaluate the data.
Results: It was determined that FHS students studying at different universities have a similar attitude (x̄=3.48) towards ICT. It was determined that the information technologies used by the participants in daily life are mostly mobile phones (39%) and digital players at least (2.5%). Internet usage purposes of students; ıt was determined that having fun the most (12.4%) and making money online was the least (0.1%).
Conclusion: It has been determined that FHS students have a positive attitude towards ICT use, and their use of internet and information technologies is high.
Keywords: E-communication, information, information technologies
Çalışmanın proje numarası yoktur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research article |
Authors | |
Project Number | Çalışmanın proje numarası yoktur. |
Publication Date | March 5, 2021 |
Submission Date | October 16, 2020 |
Acceptance Date | December 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 1 |