Amaç: Bu çalışmada bir tıp fakültesi intörn hekimlerinin, COVID-19 hastalarını takip için gerekli bilgi ve becerilerde kendilerine yönelik yeterlik algılarının ve pandemi döneminde eğitimlerine ilişkin beklentilerinin belirlenmesi hedeflenmiştir.
Materyal ve Metot: Kesitsel çalışmada, çalışmaya katılan 117 (%73,5) intörn hekimin, anket yanıtları değerlendirilmiştir. Anket, Ulusal Çekirdek Eğitim Programında yer alan temel tıbbi yeterlikler dikkate alınarak dijital form üzerinden hazırlanmış ve WhatsApp grubunda tüm intörnlere ulaştırılmıştır.
Bulgular: COVID-19 ön tanısı alan bir hastada, intörn hekimlerin %65’i sistemik fizik muayene yapabileceklerini bildirmişlerdir. İntörnlerin el hijyeni, kişisel koruyucu ekipmanları kurallarına uygun olarak kullanmayı bilme konusunda yeterlik algıları oldukça iyi iken, bulaşıcı hastalıklarda uygulanması gereken izolasyon yöntemlerini (%58,3), alet ve ortamlar için uygun olan dezenfeksiyon, sterilizasyon yöntemlerini (%27,4), hasta odalarının ve eşyalarının temizlik kurallarını (%23,9) bilme konusundaki yeterlik algıları oldukça düşüktü. İntörn hekimlerin %60,7’si, COVID-19 salgını sırasında özellikle mezuniyetlerinin gecikmemesi ve COVID-19 hastalarının takip edilmediği servislerde klinik eğitimlerine devam etmeyi istemekteydi.
Sonuç: Tıp eğitiminde, bulaşıcı hastalıklardan korunma yöntemlerinin öneminin kavranması için teorik ve pratik eğitim uygulamalarının artırılması gerektiği düşünülmüştür.
yok
-
-
Objective: Determining the perceptions of competence of a faculty of medicine interns in terms of knowledge and skills to follow COVID-19 patients and their expectations regarding their education during the pandemic period.
Materials and Methods: In cross-sectional study, the answers of 117 (73.5%) participant interns to the questionnaire were evaluated. The questionnaire were prepared on a digital form, taking into account the basic medical competencies mentioned in the National Core Education Program and these were delivered to interns through the WhatsApp group.
Results: 65% of interns reported that they could perform systemic physical examination in a patient with pre-diagnosis of COVID-19. While the interns' perception of competence in using personal protective equipment is quite good, the level of knowledge of isolation methods (58.3%), disinfection and sterilization methods (27.4%) that are suitable for tools and environments and the cleaning rules of patient rooms and belongings (23.9%) is quite low. The 60.7% of the interns wanted to continue their clinical training during the COVID-19 epidemic, especially in the services where COVID-19 patients were not followed thus their graduation would not be delayed.
Conclusion: In medical education, it is thought that the prevention methods of infectious diseases should be emphasized in theoretical and practical training applications should be increased.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research article |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | September 5, 2021 |
Submission Date | November 19, 2020 |
Acceptance Date | June 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 3 |