Amaç: Bu araştırma, öğrenci hemşirelerin psikiyatri hemşireliği uygulaması kapsamında genel kliniklerde bakım verdikleri hastalara ilişkin belirledikleri hemşirelik tanılarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Retrospektif tanımlayıcı tipte gerçekleştirilen bu araştırmanın evrenini bir devlet üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümü 2021-2022 eğitim öğretim döneminde, psikiyatri hemşireliği uygulaması dersini alan 75 öğrenci, örneklemi ise uygulama sonunda bakım planı dosyası teslim eden 72 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, öğrencilerin uygulama dersi sonunda teslim ettikleri bakım planları incelenerek toplanmıştır. Hemşirelik tanıları, Gordon’un Fonksiyonel Sağlık Örüntülerine göre sınıflandırılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada Gordon’un Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri ’ne göre “2015-2017 Kuzey Amerika Hemşirelik Tanıları Birliği (NANDA) hemşirelik tanıları incelendiğinde, 11 örüntüde 49 farklı olmak üzere toplam 495 hemşirelik tanısı saptanmıştır. Gordon’un Fonksiyonel Sağlık Örüntülerine göre, öğrencilerin %20.4’ü “beslenme-metabolik durum”, %19.6’si “kendini algılama” ve %13.7’si “bilişsel algılama” alanlarında tanı belirlemiştir. Öğrencilerin “inanç ve değerler” alanında hiç tanı belirlemediği saptanmıştır. Öğrencilerin, belirledikleri en yaygın NANDA hemşirelik tanılarının, enfeksiyon riski (%10.3), uyku örüntüsünde bozulma (%8.7), akut ağrı (%8.7), anksiyete (%8.5), düşme riski (%7.7) olduğu saptanmıştır.
Sonuç: Öğrencilerin sıklıkla belirledikleri tanıların bakım verdikleri bireyin fizyolojik alanına ilişkin olduğu, bütüncül hemşirelik bakımı sağlayacak yeterlikte tanı belirleyemedikleri saptanmıştır. Psikiyatri hemşireliği uygulaması kapsamında konsültasyon ve liyezon psikiyatrisi uygulaması yapan öğrencilerin hastaları bütüncül değerlendirebilmeleri açısında vaka çalışmalarının arttırılmasının faydalı olacağı düşünülmektedir.
Öğrenci hemşire hemşirelik tanısı hemşirelik süreci konsültasyon-liyezon psikiyatri hemşireliği uygulaması
Bulunmamaktadır.
Objective: This study was conducted to examine the nursing diagnoses determined by student nurses in the patients they care for in general clinics within the scope of psychiatric nursing practice.
Methods: The universe of this retrospective descriptive study consisted of 75 students who took the psychiatric nursing practice course of a state university, Faculty of Health Sciences, Department of Nursing in the 2021-2022 academic year, and the sample consisted of 72 students who submitted a care plan file at the end of the practice. The data were collected by examining the care plans submitted by the students at the end of the practice course. Nursing diagnoses were classified according to Gordon's Functional Health Patterns. Descriptive statistics were used in the analysis of the data.
Results: In the study, according to Gordon's Functional Health Patterns, "When the 2015-2017 North American Nursing Diagnosis Association (NANDA) nursing diagnoses were examined, a total of 495 nursing diagnoses were found, 49 different in 11 patterns. According to Gordon's Functional Health Patterns, 20.4% of students identified diagnoses in "nutrition-metabolic state", 19.6% in "self-perception" and 13.7% in "cognitive perception". It was determined that the students did not identify any diagnosis in the field of "beliefs and values". The most common NANDA nursing diagnoses made by the students were infection risk (10.3%), disruption in sleep patterns (8.7%), acute pain (8.7%), anxiety (8.5%), and risk of falling (7.7%).
Conclusion: It was determined that the diagnoses that the students frequently determined were related to the physiological field of the individual they care for, and they could not identify a diagnosis sufficient to provide holistic nursing care. It is thought that it would be beneficial to increase case studies in order for students who do consultation and liaison psychiatry to evaluate patients holistically within the scope of psychiatric nursing practice.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Araştırma |
Authors | |
Early Pub Date | October 15, 2023 |
Publication Date | October 15, 2023 |
Submission Date | November 17, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |