Research Article
BibTex RIS Cite

Öğrenci Hemşirelerin İnternet Bağımlılık Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler

Year 2020, , 17 - 26, 30.04.2020
https://doi.org/10.38108/ouhcd.714737

Abstract

Amaç: Bu çalışma, öğrenci hemşirelerin internet bağımlılık düzeylerini ve etkileyen faktörleri saptamak amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki araştırmanın örneklemine, hemşirelik bölümü 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören, çalışmaya katılmayı kabul eden 242 üniversite öğrencisi alınmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve İnternet Bağımlılık Ölçeği (İBÖ) kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis testi ve Spearman Korelasyon analiz testi kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalamasının 21.19±1.57, %74’ünün kız öğrenci ve %36’sının 3. sınıf öğrencisi olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin internet kullanmaya başlama yaş ortalamasının 12.62±2.30 olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin 8.09±2.65 yıldır kendilerine ait cep telefonları bulunduğu, %96.7’sinin akıllı telefon kullandığı, %74.4’ü en iyi teknolojik aletin akıllı telefon olduğunu belirttiği, %49.6’sının günde 2-4 saat internete bağlandığı belirlenmiştir. Öğrencilerin %93’ünün internete telefonla bağlandığı ve %71.5’inin en çok “sosyal medya kullanımı” için internete bağlandığı saptanmıştır. Öğrencilerin İBÖ toplam puan ortalamasının 34.16±11.57 olduğu belirlenmiştir. İBÖ kesme puanına göre, öğrencilerin %81.8’inde “düşük düzeyde”, %16.9’unda “orta düzeyde” ve %1.2’sinde “yüksek düzeyde” internet bağımlılığı olduğu bulunmuştur. Akıllı telefon kullanma süresi arttıkça internet bağımlık düzeyi ve sosyal ilişkilerde bozulma düzeyinin arttığı belirlenmiştir.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin interneti daha çok sosyal medya için kullandığı ve beşte dördünün internet bağımlılık düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Bununla birlikte akıllı telefon kullanma süresi arttıkça, internet bağımlılığı ve sosyal ilişkilerde bozulmanın arttığı belirlenmiştir. 

Supporting Institution

Bu çalışma herhangi bir kurum ya da kuruluş tarafından desteklenmemiştir.

Thanks

Araştırmaya katılan öğrencilere ve araştırmanın yapılmasına izin veren kuruma teşekkür ederiz.

References

  • Anand N, Jain PA, Prabhu S, Thomas C, Bhat A, Prathyusha PV ve ark. (2018). Internet use patterns, internet addiction, and psychological distress among engineering university students: A study from India. Indian Journal of Psychological Medicine, 40(5), 458-467.
  • Arısoy Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1(1), 55-67.
  • Aslan E, Yazıcı A. (2016). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı ve ilişkili sosyodemografik faktörler. Klinik Psikiyatri Dergisi, 19(3), 109-117.
  • Boonvisudhi T, Kuladee S. (2017). Association between Internet addiction and depression in Thai medical students at faculty of medicine, Ramathibodi Hospital. PLoS ONE, 12,e0174209.
  • Ching SM, Hamidin A, Vasudevan R, Sazlyna MS, Wan Aliaa WS, Foo YL ve ark. (2017). Prevalence and factors associated with internet addiction among medical students-A cross-sectional study in Malaysia. Medical Journal of Malaysia, 72(1), 7-11.
  • Davis RA, Flett GL, Besser A. (2002). Validation of a new scale for measuring problematic internet use: Implications for pre-employment screening. Cyberpsychology&Behavior,5(4), 331 -345.
  • Ergin A, Uzun SU, Bozkurt Aİ. (2013). Tıp fakültesi öğrencilerinde internet bağımlılığı sıklığı ve etkileyen etmenler. Pamukkale Tıp Dergisi, (3), 134-142.
  • Gunay O, Ozturk A, Arslantas EE, Sevinc N. (2018). Internet addiction and depression levels in Erciyes University students. Dusunen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 31, 79-88.
  • Hahn A, Jerusalem M. (2001). Internetsucht: Reliabilität und validität in der online- forschung. In Online-Marktforschung, 213-233, Gabler Verlag, Wiesbaden, Kawabe K, Horiuchi F, Ochi M, Oka Y, Ueno S. (2016). Internet addiction: Prevalence and relation with mental states in adolescents. Psychiatry and Clinical Neurosciences,70(9), 405-412.
  • Kırağ N, Yıldız H, Hayar E, Güdü G, Kandemir E, Çınar H, Öztürk N.(2016) Hemşirelik öğrencilerinin internet bağımlılığı ve ilişkili faktörler. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 8, 15-36.
  • Kırağ N, Güver Y. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Arasındaki İlişki. Bağımlılık Dergisi, 20(4), 232-240.
  • Köse D, Çınar N, Akduran F. (2012). Hemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığının kişilik özellikleri ve zaman yönetimi ile ilişkisi. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 16(3), 227-233.
  • Kuss DJ, Lopez-Fernandez O. (2016). Internet addiction and problematic Internet use: A systematic review of clinical research. World Journal of Psychiatry, 6(1), 143-176.
  • Liu TC, Desai RA, Krishnan-Sarin S, Cavallo DA, Potenza MN. (2011) Problematic Internet use and health in adolescents: data from a high school survey in Connecticut. The Journal of Clinical Psychiatry, 72(6), 836-845.
  • Şahin C, Korkmaz Ö. (2011). İnternet bağımlılığı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 101-115.
  • Şahin, C. (2014). An analysis of the relationship between internet addiction and depression levels of high school students. Participatory Educational Research, 1(2), 53-67.
  • Yılmaz D, Çınar HG, Özyazıcıoğlu N. (2017). Hemşirelik öğrencilerinde akıllı telefon ve internet bağımlılığı ile üst ekstremite fonksiyonel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(3), 34-39.
  • Younes F, Halawi G, Jabbour H, El Osta N, Karam L, Hajj A, et al. (2016). Internet addiction and relationships with insomnia, anxiety, depression, stress and self-esteem in university students: A cross-sectional designed study. PloS One, 11(9), e0161126.
  • Young KS (2004). Internet addiction: A new clinical phenomenon and its consequences American Behavioral Scientist, 48(4), 402-441

Internet Addiction Levels of Nursing Students and Affecting Factors

Year 2020, , 17 - 26, 30.04.2020
https://doi.org/10.38108/ouhcd.714737

Abstract

Objective: This study was conducted to determine the level of internet addiction of nursing students and affecting factors.
Methods: This descriptive study included 242 university students who studied the 2nd, 3rd and 4th grades of the nursing department and agreed to participate in the study. The Personal Information Form prepared by the researchers and Internet Addiction Scale (IAS) were used to collect the data. Descriptive statistical methods, Mann-Whitney U test, Kruskal Wallis test and Spearman Correlation test were used to evaluation of the data.
Results: It is determined that the average age of the students was 21.19±1.57, 74% were girls and 36% were 3rd grade students. The average age of students to start using the internet was 12.62±2.30. The students have their own mobile phones for an average of 8.09±2.65 years, 96.7% stated that they use smartphones, 74.4% stated that the best technological devices are smartphones, 49.6% stated that they connect to the internet 2-4 hours a day. 93% of the students were connected to the internet by phone and 71.5% of them were connected for the most “social media use”. IAS total score of the students was 34.16±11.57. 81.8% of students had a “low level” of internet addiction, 16.9% had a “medium level” and 1.2% had a high level internet addiction. It was determined that the level of internet addiction and the deterioration in social relations increased as the smartphone usage time increased.
Conclusion: It was observed that nursing students used the internet mostly for social media and four of the five students had low internet addiction levels. However, it has been found that as the time to use the smartphone increases, loss of control, desire to stay online, negativity in social relations and consequently internet addiction increase. 

References

  • Anand N, Jain PA, Prabhu S, Thomas C, Bhat A, Prathyusha PV ve ark. (2018). Internet use patterns, internet addiction, and psychological distress among engineering university students: A study from India. Indian Journal of Psychological Medicine, 40(5), 458-467.
  • Arısoy Ö. (2009). İnternet bağımlılığı ve tedavisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 1(1), 55-67.
  • Aslan E, Yazıcı A. (2016). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı ve ilişkili sosyodemografik faktörler. Klinik Psikiyatri Dergisi, 19(3), 109-117.
  • Boonvisudhi T, Kuladee S. (2017). Association between Internet addiction and depression in Thai medical students at faculty of medicine, Ramathibodi Hospital. PLoS ONE, 12,e0174209.
  • Ching SM, Hamidin A, Vasudevan R, Sazlyna MS, Wan Aliaa WS, Foo YL ve ark. (2017). Prevalence and factors associated with internet addiction among medical students-A cross-sectional study in Malaysia. Medical Journal of Malaysia, 72(1), 7-11.
  • Davis RA, Flett GL, Besser A. (2002). Validation of a new scale for measuring problematic internet use: Implications for pre-employment screening. Cyberpsychology&Behavior,5(4), 331 -345.
  • Ergin A, Uzun SU, Bozkurt Aİ. (2013). Tıp fakültesi öğrencilerinde internet bağımlılığı sıklığı ve etkileyen etmenler. Pamukkale Tıp Dergisi, (3), 134-142.
  • Gunay O, Ozturk A, Arslantas EE, Sevinc N. (2018). Internet addiction and depression levels in Erciyes University students. Dusunen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 31, 79-88.
  • Hahn A, Jerusalem M. (2001). Internetsucht: Reliabilität und validität in der online- forschung. In Online-Marktforschung, 213-233, Gabler Verlag, Wiesbaden, Kawabe K, Horiuchi F, Ochi M, Oka Y, Ueno S. (2016). Internet addiction: Prevalence and relation with mental states in adolescents. Psychiatry and Clinical Neurosciences,70(9), 405-412.
  • Kırağ N, Yıldız H, Hayar E, Güdü G, Kandemir E, Çınar H, Öztürk N.(2016) Hemşirelik öğrencilerinin internet bağımlılığı ve ilişkili faktörler. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 8, 15-36.
  • Kırağ N, Güver Y. (2019). Hemşirelik Öğrencilerinin İnternet Bağımlılığı ve Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Arasındaki İlişki. Bağımlılık Dergisi, 20(4), 232-240.
  • Köse D, Çınar N, Akduran F. (2012). Hemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığının kişilik özellikleri ve zaman yönetimi ile ilişkisi. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 16(3), 227-233.
  • Kuss DJ, Lopez-Fernandez O. (2016). Internet addiction and problematic Internet use: A systematic review of clinical research. World Journal of Psychiatry, 6(1), 143-176.
  • Liu TC, Desai RA, Krishnan-Sarin S, Cavallo DA, Potenza MN. (2011) Problematic Internet use and health in adolescents: data from a high school survey in Connecticut. The Journal of Clinical Psychiatry, 72(6), 836-845.
  • Şahin C, Korkmaz Ö. (2011). İnternet bağımlılığı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 101-115.
  • Şahin, C. (2014). An analysis of the relationship between internet addiction and depression levels of high school students. Participatory Educational Research, 1(2), 53-67.
  • Yılmaz D, Çınar HG, Özyazıcıoğlu N. (2017). Hemşirelik öğrencilerinde akıllı telefon ve internet bağımlılığı ile üst ekstremite fonksiyonel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 8(3), 34-39.
  • Younes F, Halawi G, Jabbour H, El Osta N, Karam L, Hajj A, et al. (2016). Internet addiction and relationships with insomnia, anxiety, depression, stress and self-esteem in university students: A cross-sectional designed study. PloS One, 11(9), e0161126.
  • Young KS (2004). Internet addiction: A new clinical phenomenon and its consequences American Behavioral Scientist, 48(4), 402-441
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Nursing
Journal Section Research Article
Authors

Nülüfer Erbil 0000-0003-3586-6237

Mehtap Gümüşay 0000-0002-4497-1365

Eda Salman This is me 0000-0002-4169-231X

Publication Date April 30, 2020
Submission Date April 5, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Erbil, N., Gümüşay, M., & Salman, E. (2020). Öğrenci Hemşirelerin İnternet Bağımlılık Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 3(1), 17-26. https://doi.org/10.38108/ouhcd.714737