Amaç: Araştırmada hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 fobilerinin yordayıcısı olarak, belirsizliğe karşı tahammülsüzlükleri ve sağlık anksiyetelerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Kesitsel tipteki araştırmanın veri toplama aşaması, Ocak-Mart 2021 tarihlerinde bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümü tüm sınıflarından 184 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, “Öğrenci Tanıtım Formu”, “COVID-19 Fobisi Ölçeği”, “Belirsizliğe Karşı Tahammülsüzlük Ölçeği”, “Sağlık Anksiyetesi Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçek puanlarının artması sırasıyla; yüksek düzeyde koronofobiyi, belirsizliğe tahammülsüzlüğü ve sağlık anksiyetesini göstermektedir. Araştırmada bağımsız iki örneklem t testi (Independent t Test), One Way ANOVA, Pearson Korelasyonu ve yordayıcıların tespiti için Çoklu Doğrusal Regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmada güven aralığı %95, istatistiksel olarak anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin genel COVID-19 fobisi puan ortalaması 6.39±18.11’dir. Sınıf arttıkça koronafobinin azaldığı belirlenmiştir. Ayrıca cinsiyeti kız olan, ilde yaşayan, akademik başarısı yüksek, geleceğe yönelik kariyer hedefi olan öğrenci hemşirelerin COVID-19 fobisi ölçek puanları daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). En sık yaşanan kaygı; ölüm/hastalanma, ekonomi, klinikten uzak olma ve mesleki yetersizlik şeklinde sıralanmıştır. COVID-19 fobileri ile belirsizliğe karşı tahammülsüzlükleri ve sağlık anksiyeteleri arasında anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0.05). Araştırmada kullanılan ölçek/alt ölçeklerin, COVID-19 fobisi puanlarına ilişkin varyansın %53’ünü açıkladığı görülmüştür
(p<0.05, R2=0.53).
Sonuç: Öğrencilerin gereksinimlerinin tespit edilmesi, bunlara ilişkin danışmanlık yapılması, korku ve anksiyetelerini kontrol etmeleri hususunda desteklenmeleri, yönlendirilmeleri, terapi programlarının planlanması önerilmektedir.
Destekleyen kurum bulunmamaktadır
Proje numarası bulunmamaktadır
İstatistiksel desteği için istatikçi hocama teşekkür ederim.
Objective: To evaluate nursing students’ intolerance to uncertainty, health anxiety as predictors of COVID-19 phobias.
Methods: The data collection of the cross-sectional study was carried out by “Student Introduction Form”, “COVID-19 Phobia Scale”, “Intolerance to Uncertainty Scale”, “Health Anxiety Scale” with 184 students from all classes of the nursing department of a state university on January-March 2021. The increase in scale scores shows high coronophobia, high level of intolerance to uncertainty, health anxiety. Independent t test, One Way ANOVA, Pearson Correlation, Multiple Linear Regression analyzes were used. The confidence interval in the study was determined as 95%, the statistical significance level was accepted as p<0.05.
Results: The general COVID-19 phobia score average of the students is 68.39±18.11. It was determined that the higher the grade, the lower the scale scores. In addition, the scale scores of student whose gender is female, live in provinces/Southeastern Anatolia Region, have high academic success, have career goals were found to be higher (p<0.05). The most common anxiety was expressed as death / illness, economical, being far from clinic and occupational inadequacy, respectively. A significant relationship was found between COVID-19 phobias and their intolerance to uncertainty, health anxiety (p<0.05). It was determined that the scales/subscales used in the study explained 53% of the variance regarding COVID-19 phobia scores (p<0.05, R2=0.53).
Conclusion: The needs of the students should be determined, the students should be consulted, therapy programs should be planned.
Proje numarası bulunmamaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Araştırma |
Authors | |
Project Number | Proje numarası bulunmamaktadır |
Publication Date | April 6, 2022 |
Submission Date | April 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 |