Amaç: Bu çalışma annelerin çocuklarının tuvalet eğitimi sürecindeki deneyimlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Nitel fenomenolojik tipte olan bu çalışma Sakarya ilinde bir Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Şubat- Mayıs 2019 tarihleri arasında yapılmıştır. Çalışma 18 ay-4 yaş arasında çocuğunu polikliniğe muayeneye getiren 14 anne ile yapılmıştır. Veriler soru formu ve yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşmelerde derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin içerik analizi yapılmış, ana temalar belirlenmiş ve yorumlanmıştır.
Bulgular: Görüşme sırasında elde edilen verilerin analizi sonrasında dört tema ve 17 kategori belirlenmiştir. Temalar; “Tuvalet eğitimine başlama kararı”, “Tuvalet eğitimi için çocuğun hazır oluşluk göstergeleri”, “Tuvalet eğitimine başlama hazırlığı” ve “Tuvalet eğitimi sürecinde yaşananlar” şeklindedir.
Sonuç: Çalışmada annelerin tuvalet eğitimine başlama kararının çeşitli faktörlerden etkilendiği ve başlama zamanı, çocuğun hazır oluşluk göstergelerini tanımlama konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür. Çalışmada bazı anne davranışlarının çocukların biyo-psikososyal sağlığını olumsuz etkileyebileceği dikkati çekmiştir. Çoğu anne tuvalet eğitimi sürecinde zorlandığını ifade etmiştir. Çocuklarına tuvalet alışkanlığı kazandırma sürecinde aile desteği ile birlikte profesyonel desteğe de ihtiyaç duydukları görülmüştür.
Yoktur
yoktur
Çalışmaya katılan tüm annelere teşekkür ederiz.
Objective: This study was conducted to determine mothers' experiences during their children's toilet training process.
Methods: This qualitative phenomenological study was conducted in a Training and Research Hospital in Sakarya between February and May 2019. The study was conducted with 14 mothers who applied to polyclinic for their children between 18 months and 4 years old. Data were collected with a questionnaire and a semi-structured interview form. The in-depth interview technique was used in all interviews. The content analysis of the data obtained was performed, the main themes were determined and interpreted.
Results: After the analysis of the data obtained during the interview, four themes and 17 categories were determined. The themes were "decision to start toilet training", "child’s indicators of readiness for toilet training", "preparation to start toilet training" and "experiences during the toilet training process".
Conclusion: In the study, it was seen that the decision of the mothers to start toilet training was affected by various factors and they did not have enough information about the start time and the child's readiness indicators. In the study, it was noted that some maternal behaviors may adversely affect the bio-psychosocial health of children. Most mothers stated that they had difficulties in the toilet training process. It has been observed that they need professional support as well as family support in the process of acquiring toilet habits for their children.
yoktur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Araştırma |
Authors | |
Project Number | yoktur |
Early Pub Date | April 6, 2022 |
Publication Date | April 6, 2022 |
Submission Date | December 29, 2020 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 1 |