Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığının psikolojik iyi oluş ve ruhsal sağlık ile ilişkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Kesitsel bir çalışma olan bu araştırmanın verileri bir devlet üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünde araştırmaya katılmayı kabul eden 481 öğrenciden toplandı. Veri toplama aracı olarak; Bilgi Formu, Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği (Kısa Formu), Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ve Genel Sağlık Anketi-12 kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı analizler, Mann Whitney U, Kruskal-Wallis testi ve Spearman Korelasyon analizi kullanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.76±1.65 ve %69’u kızdı. Ölçek puan ortalamalarına bakıldığında; Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği (Kısa Formu) 29.98±10.06, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği 38.46 ± 8.74 ve Genel Sağlık Anketi-12 ise 2.84 ±1.86 bulundu. Cinsiyet ile toplam akıllı telefon kullanım süresi, günlük akıllı telefon kullanım süresi ile Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği (Kısa Formu) arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulundu (p<0.05). Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği (Kısa Formu) ortalama puanı ile Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ortalama puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamazken (p>0.05), Genel Sağlık Anketi-12 ortalama puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu bulundu (p<0.05).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı puan ortalamasının orta düzeyde ve ruhsal sağlık ile anlamlı ilişki içerisinde olduğu bulundu. Bu sonuçlar doğrultusunda akıllı telefonun gereksiz kullanımının azaltılması ve ruhsal sağlığı iyileştirmek için müdahale çalışmalarının yapılması önerilebilir.
Objective: This study was conducted to reveal the relationship of smartphone addiction with psychological well-being and mental health in nursing students.
Methods: The data of this cross-sectional study were collected from 481 students who agreed to participate in the study at a state university, Faculty of Health Sciences, Department of Nursing. Introductory Information Form, Smartphone Addiction Scale-Short Form, Psychological Well-Being Scale and General Health Questionnaire-12 were used for data collection. In the analysis of the data; Mann Whitney U, Kruskal Wallis test and Spearman correlation analysis were used besides descriptive analyses.
Results: The average age of the students was 20.76±1.65 and 69 % was female. Looking at the scale averages, the Smartphone Addiction Scale-SF score was 29.98±10.06, the Psychological Well-Being Scale score was 38.46±8.74, and the General Health Questionnaire-12 score was 2.84±1.86. A statistically significant difference was found between gender, total smartphone usage time, daily smartphone usage time and the Smartphone Addiction Scale-SF (p<0.05). While there was not found statistically significant correlation between the Smartphone Addiction Scale-SF and the Psychological Well-Being Scale (p>0.05), there was found a statistically significant correlation with the General Health Questionnaire-12 (p<0.05).
Conclusion: The average smartphone addiction score in nursing students was moderate and had a significant correlation with mental health. In line with these results, it can be suggested that intervention studies be carried out to reduce unnecessary use of the smartphone and improve mental health.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Araştırma |
Authors | |
Early Pub Date | December 5, 2022 |
Publication Date | December 5, 2022 |
Submission Date | May 19, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 3 |