Research Article
BibTex RIS Cite

The Relationship Between First-Year Nursing Students' Occupational Personality Types and the Reasons for Choosing the Profession

Year 2025, Volume: 8 Issue: 2, 425 - 434, 26.08.2025
https://doi.org/10.38108/ouhcd.1389997

Abstract

Objective: This study was done to find out how first-year nursing students' professional personality types related to why they chose to become nurses.
Methods: First-year nursing department students at a state university participated in the descriptive and relationship-seeking study (n=161). The Nursing Career Selection Scale, Professional Personality Types Inventory, and Personal Information Form were used to gather data.
Results: As a result of the study, the mean professional personality type scores of the students were as follows: social: 37.33±6.48; investigator: 34.11±7.03; traditional: 30.93±8.51; artist: 30.15±9.12; entrepreneur: 21.55±9.88; realistic: 19.86±11.01. It was found that the mean total score on the career choice scale for the students was 111.60±20.61; the subscales for occupational suitability and vital reasons had scores of 71.52±16.69 and 40.08±9.09, respectively. There was also a significant difference observed between the following factors: gender, family income, selecting nursing voluntarily and enjoying the profession, personality type, the longest place of residence, choosing nursing voluntarily and enjoying the profession, and career choice. Furthermore, a noteworthy correlation was discovered between the career choice scale and the sub-dimensions of the professional personality inventory related to sociable, investigative, and traditional personality types.
Conclusion: As a result of the study, it was determined that the students received the highest score from the social personality type and chose nursing because it suited them the most. In addition to personality types, the place of residence, willingness to choose the profession, and liking the profession were also found to be effective among the reasons why students chose the profession.

References

  • Alkaya SA, Yaman Ş, Simones J. (2018). Professional values and career choice of nursing students. Nursing Ethics, 25(2), 243-252.
  • Altunkürek ŞZ, Gençbaş D, Çiçek H, Bebiş H, Özdemir S. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin mesleği tercih etme durumları ile mesleki kariyer planları arasındaki ilişkisinin belirlenmesi. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 6(2), 74-82.
  • Andsoy İİ, Güngör T, Bayburtluoğlu T. (2012). Karabük Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin hemşireliği tercih etme nedenleri ve mesleğin geleceği ile ilgili görüşleri. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 124-130.
  • Atlı A, Kaya M. (2017). Üniversite öğrencilerinin mesleki kişilik tipleri. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 331-342.
  • Atli A, Keldal G. (2017). Mesleki kişilik tipleri envanterinin geliştirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1),73-93.
  • Bay M, Akpınar S. (2017). Liderlik tarzları ve girişimcilik özellikleri üzerine bir uygulama. Journal of International Social Research, 10(52), 964-973.
  • Baykal Ü, Sökmen S, Seren AKH. (2018). Yönetici hemşirelerin mesleki kişilik özellikleri. Journal of Health and Nursing Management, 5(3), 188-200.
  • Cürcani M, Kavurmacı M, Küçükoğlu S. (2014). Erkekler Neden hemşire olmak istiyor?. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(1), 1-5.
  • Çeçen S, Lafçı D, Yıldız E. (2020). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin mesleki kişilik tipleri ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 7(3), 169-174.
  • Çingöl N, Zengin S, Çelebi E, Karakaş M. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin incelenmesi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(1), 17-26.
  • Demirkol A, Aslan S. (2021). Holland’ın tipolojisi, bağlanma ve beş faktör kişilik kuramı üzerine bir derleme çalışması. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3),
  • Dursun S, Kaya U, İştar E. (2016). Kişilik-iş uyumunun duygusal tükenmişlik ile iş ve yaşam doyumu üzerindeki etkisi: muhasebe meslek mensupları üzerinde bir uygulama. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (9), 55-69.
  • Ergün G, Güzel A. (2016). Sağlık yüksekokulu hemşirelik bölümü ilk ve son sınıf öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1271-1284.
  • İnce S, Khorshid L. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 18(3), 163-171.
  • Jasemi M, Cheraghi R, Azimzadeh R, Namadi F. (2020). The relationship between personality characteristics and adherence to professional values among nursing students. Nursing and Midwifery Studies, 9(1), 29-35.
  • Kahraman AB, Tunçdemir NO, Özcan A. (2015). Toplumsal cinsiyet bağlamında hemşirelik bölümünde öğrenim gören erkek öğrencilerin mesleğe yönelik algıları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 18(2), 108-144.
  • Kalkım A, Midilli ST, Uğurlu E, Gülcan E. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimi ve etkileyen değişkenlerin incelenmesi. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 4, 41-60.
  • Karabulut N, Yaman Aktaş Y, Gürçayır D, Bulut G, Kara A, Yildiz B. (2021). The effect of perceived stress and personality types of nursing college students on attitudes towards nursing profession during Covid-19 pandemic. Vulnerable Children and Youth Studies, 16(4), 345-357.
  • Karakaya D, Pelin M, Sert H. (2022). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin meslek seçimi ve etkileyen faktörler. Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi, 5(3), 342-350.
  • Kırağ N. (2015). Hemşirelik mesleğinin seçiminde ilişkili olan faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(4), 226-231.
  • Önler E, Varol Saraçoğlu G. (2010). Hemşirelikte meslek seçimi ölçeğinin güvenilirlik ve geçerliliği. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 3(1),78-85.
  • Özdemir FK, Şahin ZA. (2016). Hemşirelik bölümü birinci sınıf öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (1), 28-32.
  • Özveren H, Gülnar E, Özden D. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Turkish Journal of Clinics and Laboratory, 8(2), 57-64.
  • Polatcı S, Gültekin Z. (2017). Meslek yüksekokulunda okuyorum seçtiğim mesleğe uygun muyum?. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 384-396.
  • Price SL, McGillis Hall L, Angus JE, Peter E. (2013). Choosing nursing as a career: a narrative analysis of millennial nurses' career choice of virtue. Nursing Inquiry, 20(4), 305-316.
  • Sarikaya T, Khorshid L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423.
  • Temel M, Bilgiç Ş, Çelikkalp Ü. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçiminde etkili faktörler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (3), 480-487.
  • Tosunöz İK, Eskimez Z, Öztunç G. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimlerini etkileyen faktörler. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 91-97.
  • Türk G, Adana F, Erol F, Çevik Akyıl R, Taşkıran N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçme nedenleri ile bakım davranışları algısı. Gümüshane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 1-10.
  • Uslu M. (2013). Investigation of relationship between pedagogical formation program students’ personality traits and attitudes towards teaching profession. Journal of Human Sciences, 10(2), 233-245.
  • Uslusoy EÇ, Öngör M. (2022). Öğrenci hemşirelerin mesleki ilgilerinin yanal düşünmeye etkisi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 9(1), 1-9.
  • Uslusoy EÇ, Gürdoğan EP, Kurt D. (2016). Hemşirelerde mesleki benlik saygısı ve meslektaş dayanışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1), 29-35.
  • Wu LT, Low MMJ, Tan KK, López V, Liaw SY. (2015). Why not nursing? A systematic review of factors influencing career choice among healthcare students. International Nursing Review, 62(4), 547-562.
  • Yılmaz İA, Dursun B, Pektaş K, Altay A. (2012). Üniversite öğrencilerinin kariyer seçimlerinin demografik özellikler açısından incelenmesi: Pınarhisar MYO Örneği. Electronic Journal of Vocational Colleges, 2(2), 9-21.
  • Yılmaz MÇ, Kurtgöz A. (2023). Hemşirelik öğrencilerinin kişilik özellikleri ile hemşirelik mesleğine yönelik tutum ve algıları arasındaki ilişki. Artuklu International Journal of Health Sciences, 3(2), 188-195.
  • Zencir G. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik mesleğine yönelik tutumları ile hemşirelik tercihi arasındaki ilişki: Türkiye Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(2), 30-37.
  • Zysberg L, Berry DM. (2005). Gender and students’ vocational choices in entering the field of nursing. Nursing Outlook, 53(4), 193-198.

Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Kişilik Tipleri ve Mesleği Seçme Nedenleri Arasındaki İlişki

Year 2025, Volume: 8 Issue: 2, 425 - 434, 26.08.2025
https://doi.org/10.38108/ouhcd.1389997

Abstract

Amaç: Çalışma, hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin mesleki kişilik tipleri ve mesleği seçme nedenleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile gerçekleştirildi.
Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı nitelikteki araştırma, bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünde öğrenim gören birinci sınıf hemşirelik öğrencileri ile gerçekleştirildi (n=161). Veriler Kişisel Bilgi Formu, Mesleki Kişilik Tipleri Envanteri ve Hemşirelikte Meslek Seçimi Ölçeği kullanılarak toplandı.
Bulgular: Çalışmanın sonucunda öğrencilerin mesleki kişilik tipi puan ortalamaları; sosyal kişilik tipi 37.33±6.48; araştırıcı kişilik tipi 34.11±7.03; geleneksel kişilik tipi 30.93±8.51; sanatçı kişilik tipi 30.15±9.12 girişimci kişilik tipi 21.55±9.88 ve gerçekçi kişilik tipi 19.86±11.01 olarak belirlendi. Öğrencilerin meslek seçimi ölçeği toplam puan ortalamasının 111.60±20.61; mesleki uygunluk alt boyut puan ortalamasının 71.52±16.69 ve yaşamsal nedenler alt boyut puan ortalamasının 40.08±9.09 olduğu saptandı. Cinsiyet, aile geliri, hemşireliği isteyerek seçme ve mesleği sevme durumu ile kişilik tipi arasında anlamlı farklılık olduğu bulundu. En uzun yaşanılan yer, hemşireliği isteyerek seçme ve mesleği sevme durumu ile meslek seçimi arasında da anlamlı farklılık bulundu. Ayrıca mesleki kişilik envanterinin sosyal, araştırmacı ve geleneksel kişilik tipi alt boyutu ile meslek seçimi ölçeği arasında anlamlı ilişki bulundu.
Sonuç: Çalışmanın sonucunda öğrencilerin en yüksek puanı sosyal kişilik tipinden aldığı ve hemşireliği en fazla kendilerine uygun olduğu için seçtikleri belirlendi. Öğrencilerin mesleği seçme nedenleri arasında kişilik tiplerinin yanı sıra yaşadıkları yer, mesleği isteyerek seçme ve mesleği sevme durumunun da etkili olduğu belirlendi.

References

  • Alkaya SA, Yaman Ş, Simones J. (2018). Professional values and career choice of nursing students. Nursing Ethics, 25(2), 243-252.
  • Altunkürek ŞZ, Gençbaş D, Çiçek H, Bebiş H, Özdemir S. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin mesleği tercih etme durumları ile mesleki kariyer planları arasındaki ilişkisinin belirlenmesi. Cumhuriyet Hemşirelik Dergisi, 6(2), 74-82.
  • Andsoy İİ, Güngör T, Bayburtluoğlu T. (2012). Karabük Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin hemşireliği tercih etme nedenleri ve mesleğin geleceği ile ilgili görüşleri. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 124-130.
  • Atlı A, Kaya M. (2017). Üniversite öğrencilerinin mesleki kişilik tipleri. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 331-342.
  • Atli A, Keldal G. (2017). Mesleki kişilik tipleri envanterinin geliştirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1),73-93.
  • Bay M, Akpınar S. (2017). Liderlik tarzları ve girişimcilik özellikleri üzerine bir uygulama. Journal of International Social Research, 10(52), 964-973.
  • Baykal Ü, Sökmen S, Seren AKH. (2018). Yönetici hemşirelerin mesleki kişilik özellikleri. Journal of Health and Nursing Management, 5(3), 188-200.
  • Cürcani M, Kavurmacı M, Küçükoğlu S. (2014). Erkekler Neden hemşire olmak istiyor?. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(1), 1-5.
  • Çeçen S, Lafçı D, Yıldız E. (2020). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin mesleki kişilik tipleri ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 7(3), 169-174.
  • Çingöl N, Zengin S, Çelebi E, Karakaş M. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin incelenmesi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(1), 17-26.
  • Demirkol A, Aslan S. (2021). Holland’ın tipolojisi, bağlanma ve beş faktör kişilik kuramı üzerine bir derleme çalışması. Uluslararası Anadolu Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3),
  • Dursun S, Kaya U, İştar E. (2016). Kişilik-iş uyumunun duygusal tükenmişlik ile iş ve yaşam doyumu üzerindeki etkisi: muhasebe meslek mensupları üzerinde bir uygulama. Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (9), 55-69.
  • Ergün G, Güzel A. (2016). Sağlık yüksekokulu hemşirelik bölümü ilk ve son sınıf öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin incelenmesi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1271-1284.
  • İnce S, Khorshid L. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 18(3), 163-171.
  • Jasemi M, Cheraghi R, Azimzadeh R, Namadi F. (2020). The relationship between personality characteristics and adherence to professional values among nursing students. Nursing and Midwifery Studies, 9(1), 29-35.
  • Kahraman AB, Tunçdemir NO, Özcan A. (2015). Toplumsal cinsiyet bağlamında hemşirelik bölümünde öğrenim gören erkek öğrencilerin mesleğe yönelik algıları. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 18(2), 108-144.
  • Kalkım A, Midilli ST, Uğurlu E, Gülcan E. (2015). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimi ve etkileyen değişkenlerin incelenmesi. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 4, 41-60.
  • Karabulut N, Yaman Aktaş Y, Gürçayır D, Bulut G, Kara A, Yildiz B. (2021). The effect of perceived stress and personality types of nursing college students on attitudes towards nursing profession during Covid-19 pandemic. Vulnerable Children and Youth Studies, 16(4), 345-357.
  • Karakaya D, Pelin M, Sert H. (2022). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin meslek seçimi ve etkileyen faktörler. Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi, 5(3), 342-350.
  • Kırağ N. (2015). Hemşirelik mesleğinin seçiminde ilişkili olan faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 8(4), 226-231.
  • Önler E, Varol Saraçoğlu G. (2010). Hemşirelikte meslek seçimi ölçeğinin güvenilirlik ve geçerliliği. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 3(1),78-85.
  • Özdemir FK, Şahin ZA. (2016). Hemşirelik bölümü birinci sınıf öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörler. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, (1), 28-32.
  • Özveren H, Gülnar E, Özden D. (2017). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Turkish Journal of Clinics and Laboratory, 8(2), 57-64.
  • Polatcı S, Gültekin Z. (2017). Meslek yüksekokulunda okuyorum seçtiğim mesleğe uygun muyum?. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 384-396.
  • Price SL, McGillis Hall L, Angus JE, Peter E. (2013). Choosing nursing as a career: a narrative analysis of millennial nurses' career choice of virtue. Nursing Inquiry, 20(4), 305-316.
  • Sarikaya T, Khorshid L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423.
  • Temel M, Bilgiç Ş, Çelikkalp Ü. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçiminde etkili faktörler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (3), 480-487.
  • Tosunöz İK, Eskimez Z, Öztunç G. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimlerini etkileyen faktörler. Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(2), 91-97.
  • Türk G, Adana F, Erol F, Çevik Akyıl R, Taşkıran N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçme nedenleri ile bakım davranışları algısı. Gümüshane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(3), 1-10.
  • Uslu M. (2013). Investigation of relationship between pedagogical formation program students’ personality traits and attitudes towards teaching profession. Journal of Human Sciences, 10(2), 233-245.
  • Uslusoy EÇ, Öngör M. (2022). Öğrenci hemşirelerin mesleki ilgilerinin yanal düşünmeye etkisi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 9(1), 1-9.
  • Uslusoy EÇ, Gürdoğan EP, Kurt D. (2016). Hemşirelerde mesleki benlik saygısı ve meslektaş dayanışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(1), 29-35.
  • Wu LT, Low MMJ, Tan KK, López V, Liaw SY. (2015). Why not nursing? A systematic review of factors influencing career choice among healthcare students. International Nursing Review, 62(4), 547-562.
  • Yılmaz İA, Dursun B, Pektaş K, Altay A. (2012). Üniversite öğrencilerinin kariyer seçimlerinin demografik özellikler açısından incelenmesi: Pınarhisar MYO Örneği. Electronic Journal of Vocational Colleges, 2(2), 9-21.
  • Yılmaz MÇ, Kurtgöz A. (2023). Hemşirelik öğrencilerinin kişilik özellikleri ile hemşirelik mesleğine yönelik tutum ve algıları arasındaki ilişki. Artuklu International Journal of Health Sciences, 3(2), 188-195.
  • Zencir G. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik mesleğine yönelik tutumları ile hemşirelik tercihi arasındaki ilişki: Türkiye Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(2), 30-37.
  • Zysberg L, Berry DM. (2005). Gender and students’ vocational choices in entering the field of nursing. Nursing Outlook, 53(4), 193-198.
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fundamentals of Nursing
Journal Section Araştırma
Authors

Burcu Uslu 0000-0002-2099-6568

Şebnem Bilgiç 0000-0001-8741-8247

Eylem Paslı Gürdoğan 0000-0003-0711-2112

Publication Date August 26, 2025
Submission Date November 13, 2023
Acceptance Date September 9, 2024
Published in Issue Year 2025 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Uslu, B., Bilgiç, Ş., & Paslı Gürdoğan, E. (2025). Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Kişilik Tipleri ve Mesleği Seçme Nedenleri Arasındaki İlişki. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 8(2), 425-434. https://doi.org/10.38108/ouhcd.1389997
AMA Uslu B, Bilgiç Ş, Paslı Gürdoğan E. Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Kişilik Tipleri ve Mesleği Seçme Nedenleri Arasındaki İlişki. Ordu University J Nurs Stud. August 2025;8(2):425-434. doi:10.38108/ouhcd.1389997
Chicago Uslu, Burcu, Şebnem Bilgiç, and Eylem Paslı Gürdoğan. “Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Kişilik Tipleri Ve Mesleği Seçme Nedenleri Arasındaki İlişki”. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi 8, no. 2 (August 2025): 425-34. https://doi.org/10.38108/ouhcd.1389997.
EndNote Uslu B, Bilgiç Ş, Paslı Gürdoğan E (August 1, 2025) Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Kişilik Tipleri ve Mesleği Seçme Nedenleri Arasındaki İlişki. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi 8 2 425–434.
IEEE B. Uslu, Ş. Bilgiç, and E. Paslı Gürdoğan, “Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Kişilik Tipleri ve Mesleği Seçme Nedenleri Arasındaki İlişki”, Ordu University J Nurs Stud, vol. 8, no. 2, pp. 425–434, 2025, doi: 10.38108/ouhcd.1389997.
ISNAD Uslu, Burcu et al. “Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Kişilik Tipleri Ve Mesleği Seçme Nedenleri Arasındaki İlişki”. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi 8/2 (August2025), 425-434. https://doi.org/10.38108/ouhcd.1389997.
JAMA Uslu B, Bilgiç Ş, Paslı Gürdoğan E. Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Kişilik Tipleri ve Mesleği Seçme Nedenleri Arasındaki İlişki. Ordu University J Nurs Stud. 2025;8:425–434.
MLA Uslu, Burcu et al. “Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Kişilik Tipleri Ve Mesleği Seçme Nedenleri Arasındaki İlişki”. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, vol. 8, no. 2, 2025, pp. 425-34, doi:10.38108/ouhcd.1389997.
Vancouver Uslu B, Bilgiç Ş, Paslı Gürdoğan E. Birinci Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleki Kişilik Tipleri ve Mesleği Seçme Nedenleri Arasındaki İlişki. Ordu University J Nurs Stud. 2025;8(2):425-34.