Amaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin delici ve kesici alet yaralanmaları ile ilgili bilgilerini belirlemektir.
Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırmaya bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünün ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören 412 hemşirelik öğrencisi katılmıştır. Katılımcılar klinik deneyimlerine ve araştırmaya katılma isteklerine göre seçilmiştir. Veriler "Bireysel Tanıtım Formu" ve "Hemşirelik Öğrencilerinde Delici ve Kesici Alet Yaralanmaları Tahmin Ölçeği" olmak üzere iki form kullanılarak toplandı. Veriler, ortalama, standart sapma gibi temel istatistiklerle ve t testi, ANOVA testi, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Hemşirelik Öğrencilerinde Delici ve Kesici Alet Yaralanmaları Tahmin Ölçeği puan ortalaması 49.85±6.75 olarak bulundu. Bu araştırmada öğrencilerin %15.5'inin delici ve kesici yaralanmaya maruz kaldığı, bu yaralanmaların %85.4'ünün ampulden ve %15.6'sının iğne ucundan kaynaklandığı görülmüştür. İğne ucu yaralanmasına maruz kalan öğrencilerin %9.4'ünün kan şekeri ölçümü sırasında, %6.2'sinin ise deri altı enjeksiyonları ile ilişkili olduğu belirlendi. Yaralanmaların %73.4'ünün dahiliye kliniklerinde meydana geldiği, yaralı öğrencilerin %56.2'sinin yaralanmayı tespit ettikten sonra bildirdiği görüldü.
Sonuç: Öğrencilerin delici ve kesici alet yaralanmalarına ilişkin bilgi düzeylerinin yüksek olduğu belirlendi. Bu nedenle öğrenci hemşirelerin klinik uygulamaları sırasında delici ve kesici alet yaralanmalarına karşı koruyucu önlemlere ilişkin bilgilerinin sürekli pekiştirilmesi ve pratik uygulama becerilerinin geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar 21.12.2023 tarih ve 2023-12/14 sayılı Etik Kurul Onay
yok
yok
Çalışmamıza katılan tüm katılımcılara çok teşekkür ederiz.
Objective: The aim of this study is to determine the knowledge related to needlestick and sharps injuries of nursing students.
Method: This descriptive research included 412 nursing students from the second, third, and final year of a state university's nursing department. Participants were selected based on their clinical experience and willingness to participate in the research. Data was collected using two forms: the "Individual Introduction Form" and "The Student Nurse Needlestick Injury Prediction Scale." The data was evaluated with basic statistics such as mean and standard deviation, as well as with t-test, ANOVA test, Mann-Whitney U test, and Kruskal-Wallis test.
Results: The mean score on The Student Nurse Needlestick Injury Prediction Scale was found to be 49.85±6.75. In this study, 15.5% of students were exposed to injuries from needlestick and sharps injury, with 85.4% caused by an ampoule and 15.6% by a needle tip of those injuries. It was found that 9.4% while measured their blood sugar and 6.2% were associated with subcutaneous injections of students who were exposed to needle tip injuries. It was observed that 73.4% of injuries occurred in internal medicine clinics, and 56.2% of injured students reported their injuries after they determined.
Conclusion: It was determined that the students exhibited a high level of knowledge regarding injuries caused by needlestick and sharps. Therefore, it is crucial for student nurses to continuously reinforce information regarding protective measures against the risk of injuries from needlestick and sharps during clinical practice and to enhance their practical application skills.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nurse Education, Fundamentals of Nursing, Nursing (Other) |
Journal Section | Araştırma |
Authors | |
Project Number | yok |
Early Pub Date | October 11, 2025 |
Publication Date | October 14, 2025 |
Submission Date | April 7, 2024 |
Acceptance Date | September 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 3 |