Today, it is an indisputable fact that all businesses are in an intense competition regardless of the sector and the size of the firm. The advertisements are the most important of the means used by firms to achieve a competitive advantage. The main purpose of the advertisements is to reveal differences in the product or service offered for sale. This significant function of the advertisements has been used effectively in marketing of financial products. Marketing efforts showed by banks to increase the amount of the credit extended by them has also reached a significant level. In this study, in directing the potential credit customers preferences it will be examined the impacts of the advertisements and well-known people used in advertisements. Examination will be held with the help of a questionnaire and statistical analysis
Can, Halil, Doğan Tuncer & Doğan Yaşar Ayhan, Genel İşletmecilik Bilgileri, Basım,Ankara:Siyasal Kitabevi,1995
Çoban, Suzan “Bankalarda Kullanılan Çağdaş Doğrudan Pazarlama Teknikleri ve Önemi”, Ekonomik ve Teknik Dergi Standart, 42:493, 2003, 32
Çolak, Ö. F. “Piyasaya Giriş Engelleri ve Rekabet: Bankacılık Sektörü Üzerine Bir Analiz”, Rekabet Düzenlemeler ve Politikalar Kongresi, Muğla Üniversitesi, Muğla , 25-26 Eylül 2003, 22-30
Ecer, Ferhat & Murat Canıtez, Pazarlama İlkeleri Teori ve Yaklaşımlar, 1.Basım, Ankara:Gazi Kitabevi, 2004
Elden, Müge,”Kurum Kimliği ve Kurumsal Reklam Arasındaki İlişki”, Yeni Düşünceler, 1:1, Haziran 2005, 5
Elden, Müge, Şimdi Reklamlar, 1. Basım İstanbul:İletişim Yayınları,2009
Karaçor, Süleyman, Reklam İleşimi, 1. Basım Konya:Çizgi Kitabevi,2007
Nacak, Oğuzhan, “Bilinçaltı Reklam Uygulamaları: Galatasaray Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Isparta,2012
Önçağ, Funda. Ayşe., “Televizyon Reklamlarının Marka Yaratmada Rolü ve Önemi”, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir,2002
Öçer, Abdullah & Mehmet Kara, “Bankacılık Sektöründe Pazarlama Faaliyetleri: Trabzon’da Örnek Bir Uygulama”,Pazarlama Dünyası, Sayı:2,Ocak-Şubat 2001,18
Reklam Kavrami ve Tanımı (http://www.genelbilge.com/tag/latince). [Erişim Tarihi: 19.09.2013]
Star Kavrami ve Tanımı http://www.tdksozluk.com/sozara.php?qu=star&ne=a Reklamlarda Ünlülerin Anlamlı Kullanımı ve Pazarlamaya Etkileri http://brandtalks.org/2011/08/reklamlarda-unlulerin-anlamli-kullanimi-ve- pazarlamaya-etkileri/
Tayfur, Gıyasettin, Reklamcılık, 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları,2008
Günümüzde sektöre ve firma büyüklüğüne bakılmaksızın tüm işletmelerin yoğun bir rekabet içinde olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Rekabet üstünlüğü sağlamak için firmaların kullandığı araçlardan en önemlisi reklamlardır. Reklamların temel amacı, satışa sunulan ürün veya hizmetin farklılıklarının ortaya çıkarılmasıdır. Reklamların bu önemli fonksiyonu, finansal ürünlerin pazarlanmasında etkili bir şekilde kullanılmaktadır. Bankaların kullandırdığı kredi miktarlarını yükseltmek için göstermiş oldukları pazarlama çabaları da önemli bir seviyeye ulaşmıştır. Bu çalışmada potansiyel kredi müşterilerinin tercihlerini yönlendirmede reklamların ve reklamlarda kullanılan tanınmış kişilerin etkileri incelenecektir. Inceleme, anket formu ve istatistiksel analizler yardımı ile yapılacaktır
Can, Halil, Doğan Tuncer & Doğan Yaşar Ayhan, Genel İşletmecilik Bilgileri, Basım,Ankara:Siyasal Kitabevi,1995
Çoban, Suzan “Bankalarda Kullanılan Çağdaş Doğrudan Pazarlama Teknikleri ve Önemi”, Ekonomik ve Teknik Dergi Standart, 42:493, 2003, 32
Çolak, Ö. F. “Piyasaya Giriş Engelleri ve Rekabet: Bankacılık Sektörü Üzerine Bir Analiz”, Rekabet Düzenlemeler ve Politikalar Kongresi, Muğla Üniversitesi, Muğla , 25-26 Eylül 2003, 22-30
Ecer, Ferhat & Murat Canıtez, Pazarlama İlkeleri Teori ve Yaklaşımlar, 1.Basım, Ankara:Gazi Kitabevi, 2004
Elden, Müge,”Kurum Kimliği ve Kurumsal Reklam Arasındaki İlişki”, Yeni Düşünceler, 1:1, Haziran 2005, 5
Elden, Müge, Şimdi Reklamlar, 1. Basım İstanbul:İletişim Yayınları,2009
Karaçor, Süleyman, Reklam İleşimi, 1. Basım Konya:Çizgi Kitabevi,2007
Nacak, Oğuzhan, “Bilinçaltı Reklam Uygulamaları: Galatasaray Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Isparta,2012
Önçağ, Funda. Ayşe., “Televizyon Reklamlarının Marka Yaratmada Rolü ve Önemi”, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir,2002
Öçer, Abdullah & Mehmet Kara, “Bankacılık Sektöründe Pazarlama Faaliyetleri: Trabzon’da Örnek Bir Uygulama”,Pazarlama Dünyası, Sayı:2,Ocak-Şubat 2001,18
Reklam Kavrami ve Tanımı (http://www.genelbilge.com/tag/latince). [Erişim Tarihi: 19.09.2013]
Star Kavrami ve Tanımı http://www.tdksozluk.com/sozara.php?qu=star&ne=a Reklamlarda Ünlülerin Anlamlı Kullanımı ve Pazarlamaya Etkileri http://brandtalks.org/2011/08/reklamlarda-unlulerin-anlamli-kullanimi-ve- pazarlamaya-etkileri/
Tayfur, Gıyasettin, Reklamcılık, 3. Baskı, Ankara: Nobel Yayınları,2008
Doğru, E., Avşarlıgil, N., Avşarlıgil, N., Kıtlık, H. Ö., vd. (2013). REKLAMLARDA OYNAYAN ÜNLÜLERIN BANKA TERCİHLERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(2), 51-62.
AMA
Doğru E, Avşarlıgil N, Avşarlıgil N, Kıtlık HÖ, Özal Kıtlık H. REKLAMLARDA OYNAYAN ÜNLÜLERIN BANKA TERCİHLERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Aralık 2013;5(2):51-62.
Chicago
Doğru, Ercüment, Nuri Avşarlıgil, Nuri Avşarlıgil, Halime Özal Kıtlık, ve Halime Özal Kıtlık. “REKLAMLARDA OYNAYAN ÜNLÜLERIN BANKA TERCİHLERİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2013): 51-62.
EndNote
Doğru E, Avşarlıgil N, Avşarlıgil N, Kıtlık HÖ, Özal Kıtlık H (01 Aralık 2013) REKLAMLARDA OYNAYAN ÜNLÜLERIN BANKA TERCİHLERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 5 2 51–62.
IEEE
E. Doğru, N. Avşarlıgil, N. Avşarlıgil, H. Ö. Kıtlık, ve H. Özal Kıtlık, “REKLAMLARDA OYNAYAN ÜNLÜLERIN BANKA TERCİHLERİ ÜZERİNE ETKİSİ”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 51–62, 2013.
ISNAD
Doğru, Ercüment vd. “REKLAMLARDA OYNAYAN ÜNLÜLERIN BANKA TERCİHLERİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 5/2 (Aralık 2013), 51-62.
JAMA
Doğru E, Avşarlıgil N, Avşarlıgil N, Kıtlık HÖ, Özal Kıtlık H. REKLAMLARDA OYNAYAN ÜNLÜLERIN BANKA TERCİHLERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2013;5:51–62.
MLA
Doğru, Ercüment vd. “REKLAMLARDA OYNAYAN ÜNLÜLERIN BANKA TERCİHLERİ ÜZERİNE ETKİSİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 2, 2013, ss. 51-62.
Vancouver
Doğru E, Avşarlıgil N, Avşarlıgil N, Kıtlık HÖ, Özal Kıtlık H. REKLAMLARDA OYNAYAN ÜNLÜLERIN BANKA TERCİHLERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2013;5(2):51-62.