BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of the Perceptions of Higher Education Students towards Tax Concept in terms of Various Variables

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 1, 28 - 48, 01.06.2016

Öz

The perceptions that emerge in the individuals’ minds regarding taxes, caused by
internal and external stimuli are called the tax perception. The factors that
influence the perception of individuals regarding the tax concept can be reviewed
in two categories which are personal factors and the environmental factors.
Developing positive attitudes and behaviours through personal and environmental
factors that have an impact on changes in the attitudes and behaviours of people
regarding the taxes makes it easier for governments to achieve their financial
objectives by acquiring more efficiency with the taxes which are the most
important source of income for the state. In this study, in order to provide a
contribution to the empirical research conducted about tax consciousness by
determining the way higher education students perceive the taxes and their
consciousness level towards the taxes in our country, the data derived from 500
surveys which were applied on the students of Çanakkale Onsekiz Mart University
through random sampling method and reliability of which were tested, was then
tested in Frequency, Chi-Square, Mann Whitney U, Kruskal-Wallis analyses via
SPSS v.22,0 package program and results attained were reviewed having been
taken into the consideration together with the theoretical knowledge.

YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN VERGİYE YÖNELİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 1, 28 - 48, 01.06.2016

Öz

Bireylerin içsel ve dışsal uyarıcıların neden olduğu, zihinlerinde vergiye ilişkin
meydana gelen yargılar vergi algısı olarak tanımlanmaktadır. Bireylerin vergi
olgusuna yönelik algılarını etkileyen faktörler, bireysel faktörler ve çevresel
faktörler olmak üzere iki grupta incelenebilmektedir. İnsanların vergiye karşı
tutum ve davranışlarında meydana gelen değişmelere etki eden bireysel ve
çevresel faktörlerin olumlu tutum ve davranış geliştirmeye yönelik olması,
kamunun en önemli gelir kaynağı olan vergilerden daha fazla verim elde edilerek
ekonomi politikası hedeflerine ulaşmasını kolaylaştırmaktadır. Bu çalışmada;
yükseköğretim öğrencilerinin vergiyi algılama ve vergi bilinç düzeylerinin
belirlenerek ülkemizde vergi bilinci konusunda yapılan ampirik araştırmalara
katkı sağlamak amacıyla, güvenilirliği test edilmiş 500 adet tesadüfî örnekleme
metodu ile Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi öğrencileri üzerinde uygulanan
anket çalışmasından edinilen veriler, SPSS v.22,0 istatistik paket programı ile Sıklık, KiKare, Mann Whitney U, Kruskal- Wallis analiz testlerine tabi tutulmuş
ve elde edilen sonuçlar teorik bilgilerle birlikte ele alınıp değerlendirilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92BD46ZM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ömer Akkara

Ufuk Gencel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akkara, Ö., & Gencel, U. (2016). YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN VERGİYE YÖNELİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(1), 28-48.
AMA Akkara Ö, Gencel U. YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN VERGİYE YÖNELİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2016;8(1):28-48.
Chicago Akkara, Ömer, ve Ufuk Gencel. “YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN VERGİYE YÖNELİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 8, sy. 1 (Haziran 2016): 28-48.
EndNote Akkara Ö, Gencel U (01 Haziran 2016) YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN VERGİYE YÖNELİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 8 1 28–48.
IEEE Ö. Akkara ve U. Gencel, “YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN VERGİYE YÖNELİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 28–48, 2016.
ISNAD Akkara, Ömer - Gencel, Ufuk. “YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN VERGİYE YÖNELİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 8/1 (Haziran 2016), 28-48.
JAMA Akkara Ö, Gencel U. YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN VERGİYE YÖNELİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2016;8:28–48.
MLA Akkara, Ömer ve Ufuk Gencel. “YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN VERGİYE YÖNELİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, 2016, ss. 28-48.
Vancouver Akkara Ö, Gencel U. YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN VERGİYE YÖNELİK ALGILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2016;8(1):28-4.