Bu araştırmada ortaokul
8. sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterlilik algıları ile öykü yazma becerileri
arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama
modeline göre tasarlanmış betimsel bir incelemedir. Hatay il merkezi merkez
ilçelerinde (Antakya ve Defne) öğrenim gören 600 sekizinci sınıf öğrencisi
çalışma grubuna dâhil edilmiştir. Bu araştırmanın verileri Pajares, Hartley ve
Valiante (2001) tarafından geliştirilen
ve Demir (2011) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan “Yazma Öz Yeterlilik
Ölçeği” ve Temizkan (2011) tarafından geliştirilen “Öykü Yazma Becerisi Ölçeği”yle
değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda
öğrencilerin yüksek düzeyde yazma öz yeterlilik algısına sahip oldukları sonucuna
ulaşılmıştır. Ancak öğrencilerin öykü yazma
beceri düzeylerinin “geliştirilmeli” düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca
araştırmaya katılan öğrencilerin öykü yazma beceri ölçeğinin temel ve alt boyutlarında
yeterli düzeyde olmadıkları görülmektedir. Bu araştırma sonuçlarına göre 8.
sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterlilik ölçeğinden aldıkları puanlar
ile öykü yazma becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmaktadır.
Öğrencilerin yazma öz yeterlilik algıları ve öykü yazma becerileri cinsiyet açısından
istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir. Bu araştırma sonuçlrına
göre 8. sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterlilik algılarına ilişkin elden
edilen toplam puan ile öykü yazma becerisi arasında düşük düzeyli bir
korelasyon olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | June 19, 2019 |
Acceptance Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |