Bu araştırma, mesleğinde yeni olan sınıf öğretmenlerinin ilk okuma yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunları ve bunlara yönelik çözüm önerilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma tekniklerinden görüşme tekniği ile yürütülmüştür. Araştırma, Mardin ili Midyat ilçesindeki köy, belde ve ilçe merkezinde görev yapan ve mesleğinde yeni olan 20 sınıf öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin psikomotor ve bilişsel yönden hazır olmamaları, yine öğrencilerin okul öncesi katılımlarındaki yetersizlik, ailelerin okuma yazma öğretim sürecine etkin katılımının saptanamaması, dil ve iletişim yetersizliğinden kaynaklı sorunlar, ihtiyaca cevap verecek nitelikte materyal bulunmaması, harfleri birleştirme mantığının kavranılamaması, Türkçe kelime haznesinin yetersizliği, anlamı kavrayamama ve duygusal muhtevayı hissedememe, istenilen düzeyde okuma hızına ulaşama, bireysel olarak öğrencilerle yeterine ilgileneme” gibi sorunların katılımcılar tarafından dile getirilen başlıca sorunlar olduğu görülmektedir.
Çalışmamı hazırlarken hiçbir desteğini esirgemeyen çok kıymetli hocam Sayın Doç. Dr. Seyit ATEŞ'e şükranlarımı sunarım.
This research was carried out to examine the problems faced by the new teachers in their profession in the teaching of reading and writing and their suggestions for solutions. Te study was done by using interview technique, which is one of qualitative techniques. Te research was carried out with the participation of 20 class teachers who work in the village, town and district center of Mardin province Midyat district and are new in their profession. A semi-structured interview form developed by the researcher was used as a data collection tool. Te data obtained was analyzed by descriptive analysis technique. As a result; not being ready for psychomotor and cognitive aspects of students, lack of pre-school participation of students, lack of effective participation of families in the process of reading and writing, lack of language and communication, lack of material to answer the need, insufficient comprehension of the logic of combining letters, the inadequacy of the Turkish vocabulary, not understanding the meaning and feeling the emotional content, not reaching the desired reading speed, not being able to deal with the students individually enough ”are the main problems expressed by the participants.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | April 6, 2020 |
Acceptance Date | June 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |