Bu araştırmanın amacı eğitici oyunların, Türkiye’de ortaokul düzeyinde öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin yazma becerisine etkisini incelemektir. Çalışmada yarı deneysel desenlerden ön test-son test kontrol gruplu seçkisiz desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Hatay’ın Antakya ilçesine bağlı bir ortaokulda 5. sınıfa devam eden Suriyeli öğrenciler oluşturmaktadır. Deney grubunda 22, kontrol grubunda 22 olmak üzere toplam 44 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Araştırmanın verileri için araştırmacılar tarafından geliştirilen Dereceli Puanlama Anahtarı kullanılmıştır. Elde edilen veriler, parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile çözümlenmiştir.
Araştırma sonucunda, eğitici oyunlarla Türkçe öğrenen Suriyeli öğrencilerin yazma becerilerinin; deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin arasında anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Bununla birlikte deney grubuna uygulanan eğitici oyunların, deney grubu öğrencilerinin lehine yazma beceri puanlarında artış sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this research is to examine the effect of educational games on writing skills of 5th grade Syrian students who learn Turkish. In the study, random design with pre-test and post-test control group was used. The study group consists of 5th grade Syrian students studying in a secondary school in Antakya, Hatay. A total of 44 students, 22 in the experimental group and 22 in the control group, participated in the study. A “rubric” developed by the researcher was used for the collect of the study. The obtained data were analyzed by non-parametric statistical technique Mann Whitney U Test and Wilcoxon Signed Ranks Test. As a result of the study, it was determined that writing skills of 5th grade Syrian students who learn Turkish did not show a significant difference between experimental and control groups. It was seen that educational games applied to the experimental group had a positive effect on the writing skills of the Syrian students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | October 19, 2020 |
Acceptance Date | December 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |