Bu araştırmanın amacı, ikili öğretimden normal öğretime geçişini tamamlayan okullardaki öğrenci ve Türkçe öğretmenlerinin Türkçe dersindeki verimlilik durumlarını incelemektir. Özellikle bu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin ve öğrencilerin günlük planlarına ve Türkçe dersindeki başarılarına odaklanmıştır. Araştırma verilerini elde etmek için Konya’nın Meram ilçesinde bulunan, 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılı’nda ikili öğretimden tekli öğretime geçişini tamamlayarak eğitime başlamış Meram Mehmet Katırcı İmam Hatip Ortaokulu seçilmiştir. Bu öğretim yılında Mehmet Katırcı İmam Hatip Ortaokulu ikiye ayrılmış ve öğrencilerinin yarısı başka bir binaya taşınarak Şehit Ömer Halisdemir İmam Hatip Ortaokulu olarak eğitim-öğretime başlamıştır. Araştırmanın kapsamında 6.,7. ve 8. sınıftan 40 öğrenciyle ve 4 Türkçe öğretmeniyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, bu görüşmeler ses kayıt cihazıyla veya yazılarak kaydedilmiştir. Daha sonra içerik analizi tekniği ile kategorileştirilerek yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrenciler açısından normal öğretimin ikili öğretime göre zamanı verimli kullanma, sosyalleşme, Türkçe dersindeki akademik başarı, Türkçe dersindeki motivasyon ve okuduğu kitap sayısındaki artış açısından daha avantajlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Türkçe öğretmenleri açısından normal öğretimin iikili öğretime göre zamanı verimli kullanma, Türkçe öğretmenlerinin zümreleriyle olan iletişimi, öğrencilerin Türkçe derslerindeki akademik başarısı, öğrencilerin Türkçe dersindeki motivasyonları ve öğrencilerin okudukları kitap sayısının fazlalaşması açısından daha avantajlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This research was carried out to investigate the situation of the students and Turkish teachers who have completed the normal teaching transition from the double shift schooling teaching. Especially, this research focuses on the daily plans of Turkish teachers and students and the successes of the Turkish lessons. Meram Mehmet Katırcı İmam Hatip Secondary School was selected to complete the single teaching transition from dual teaching in the 2016-2017 Education Year in the Meram district of Konya in order to obtain the research data. In this school year, Mehmet Katırcı İmam Hatip Secondary School was divided into two and half of the students were moved to another building. These students started education-teaching at Şehit Ömer Halisdemir Imam Hatip Secondary School. In this research, semi-structured interviews were made with 6th, 7th, and 8th grade 40 students and 4 Turkish teachers, and these interviews were recorded by voice recorder or by writing. Then it is categorized by content analysis technique and interpreted. As a result of the research, it was concluded that normal education is more advantageous than dual education in terms of students use the time well, socialization, Turkish academic achievement, motivation in Turkish lesson and increase in the number of books read. In terms of Turkish teachers, it was concluded that the normal education is more advantageous than the dual education in terms of teachers use the time well, communication of Turkish teachers with other Turkish teachers, academic success of the students in Turkish lessons, motivations of students in Turkish lessons and increase in the number of books read by students.
Double shift schooling full-time schooling Turkish lesson Turkish education Turkish education system
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | May 3, 2018 |
Acceptance Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 2 |