Özet
Bu
araştırmanın amacı, Türkiye’nin doğu illerinde görev yapan aday sınıf
öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunların neler olduğunu belirlemektir. Nicel
araştırma yöntemlerinden tarama modeliyle gerçekleştirilen araştırmada veriler Van,
Şanlıurfa ve Ağrı’da görev yapan 100 aday sınıf öğretmenine uygulanan beşli
likert tipinde hazırlanmış bir anket aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırma anketinin birinci bölümünde kişisel
bilgilere yönelik sorular yer almaktadır. İkinci bölümü, “Okul Yöneticileri ile İlgili Sorunlar”,
“İl-İlçe Yöneticileri ile İlgili Sorunlar”, “Öğretmenler ile İlgili Sorunlar”, “Eğitim-Öğretim
Ortamına İlişkin Sorunlar”, “Öğrenciler ile İlgili Sorunlar”, “Görev Yapılan
Yere İlişkin Sorunlar”, “Lisansta (hizmet öncesinde) Alınan Eğitimin Uygulanmasına
İlişkin Sorunlar olmak üzere 7 boyut ve toplam 73 maddeden oluşmaktadır.
Araştırma sonucunda elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde ve
aritmetik ortalama teknikleri kullanılmıştır. Her bir madde 1 ile 5 arasında
puanlanmıştır. Araştırmanın sonucunda; Türkiye’nin doğu illerinde görev yapan aday
sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunların; okul yöneticileri arasında
işbirliğinin olmaması, eğitim müfettişleri tarafından teftiş edilme korkusu,
yapılan işlerin eğitim müfettişleri tarafından beğenilmeme kaygısı, öğretmenler
arası işbirliği olmaması, öğrencilerin sorunlarına çözüm bulmakta zorlanılması
ve lisansta (hizmet öncesinde) alınan eğitimin özlük hakları konusunda yetersiz
olduğu konularında yoğunlaştığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | October 3, 2018 |
Acceptance Date | February 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 1 |