Gaziantep Şahinbey ilçesinde bir ilkokulda bulunan dördüncü sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları
ile doğru yazma becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bu
araştırmada nicel verilerden yararlanılmıştır. Toplamda 211 öğrenci üzerinde
uygulanan araştırmada, dördüncü sınıf
öğrencilerinin okuma alışkanlıklarını ölçmeye yönelik ‘Okuma Sıklığı Anket’i
kullanılmıştır. Bunlara ek olarak, öğrencilerin istedikleri bir konuda
kompozisyon yazmaları istenmiş ve bu kompozisyonlar yazılı anlatım
değerlendirme formu esas alınarak iki uzman tarafından değerlendirilmiştir.
Öğrencilerin kompozisyon yazmaları ile okuma sıklıklarını ölçmeye yönelik anket
eşzamanlı gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden
(frekans ve yüzde), t-testinden ve tek yönlü ANOVA analizinden
yararlanılmıştır. Öğrencilerin okuma alışkanlıkları ile doğru yazma becerileri arasında
ilişki Pearson korelasyon katsayısıyla incelenmiştir. Sonuç olarak ilkokul dördüncü.
sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve doğru yazma becerileri arasında
pozitif yönde ve anlamlı düzeyde bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Ayrıca
Türkçe dersi akademik başarı puanları arasındaki artışın okuma sıklığı ile
paralellik gösterdiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | May 28, 2019 |
Acceptance Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 2 |