Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de ilkokulda öğrenim gören Suriyeli
öğrencilerin yazma becerisine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir.
Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Şanlıurfa ili
merkez ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı dört devlet ilkokulunda,
sınıfında Suriyeli öğrenci bulunan 30 gönüllü öğretmen oluşturmaktadır.
Suriyeli öğrencilerin yoğun olması bu bölgenin seçilmesinde etkili olmuştur.
Betimsel tarama modelinin kullanıldığı çalışmada araştırmacı tarafından
geliştirilen Türkiye’de İlkokulda Öğrenim Gören Suriyeli Öğrencilerin Yazma
Becerisine İlişkin Öğretmen Görüşleri Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ve
Kişisel Bilgi Formu ile veriler toplanmıştır. Görüşme formları oluşturulurken
yabancılara Türkçe öğretimi alanında uzman iki öğretim üyesinden görüş
alınmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir.
Araştırma sonucunda Türkiye’de ilkokulda öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin
yazma becerisinin genel olarak düşük düzeyde olmasına karşın yazmaya istekli
oldukları, mevcut programın faydalı fakat yetersiz olduğu, yazma sürecinde
birçok sorunla karşılaşıldığı ve en önemli sorunun kelime hazinesi yetersizliği
ve kelimelerin Türkçe karşılıklarını bilmeme gibi söz varlığı problemleri
olduğu, karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmenlerin çeşitli yöntem/teknik,
etkinlik/materyal kullandıkları, Suriyeli öğrencilerin yazma becerisini daha
etkili kazandırmaya yönelik okula başlamadan önce öğrencilerin Türkçe eğitimi
alması gerektiği başta olmak üzere öğretmenlerin çeşitli önerilerinin olduğu
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | November 19, 2019 |
Acceptance Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 2 |