Bu araştırmanın amacı öz düzenlemeye dayalı yaratıcı yazma etkinliklerinin öykü türünde metin yazma becerileri üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırmada deneme modellerinden “kontrol gruplu öntest-sontest yarı deneysel model” kullanılmıştır. Araştırma grubunu bir devlet üniversitesinin 2. sınıf düzeyinden 48 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden 23’ü deney grubunda, 25’i ise kontrol grubundadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Öykü Yazma Becerisi Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmanın deneysel süreci deney grubu ile öz düzenlemeye dayalı olarak 12 hafta süren yaratıcı yazma etkinliklerinin uygulanmasından oluşmuştur. Verilerin analizi aşamasında öncelikle deney ve kontrol gruplarının ön test ve son testte almış oldukları puanlar karşılaştırılmış ve böylece her grubun kendi içinde deney öncesinden deney sonrasına kadar nasıl bir değişim gösterdiği saptanmıştır. Bu amaçla bağımlı değişkenler t testi kullanılmıştır. İkinci aşamada ise deney ve kontrol gruplarının son testte almış oldukları puanlar karşılaştırılmış ve böylece deney grubunda uygulanan öz düzenlemeye dayalı yazma etkinliklerinin öykü yazma becerisini nasıl etkilediği tespit edilmiştir. Bu amaçla bağımsız değişkenler t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre deney grubu ve kontrol grubu son test ortalamaları istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermektedir. Buna göre öz düzenlemeye dayalı yaratıcı yazma etkinlikleri öykü yazma becerisini geliştirmede etkilidir.
The study aims to determine the effect of creative writing activities based on self-regulation on text writing skills in genre of story. In the study “pretest-posttest experimental model with control group” was used. The study universe consisted of 48 students studying in Turkish Language Teaching in Faculty of Education in Hatay Mustafa Kemal University. 23 of them were in experimental group while the 25 of the students were in control group. To collect data to the study, “Evaluation Scale of Story Writing Skills” was used. Experimental process of the study was implementation of 12 weeks creative writing skill activities based on self regulation with experimental group. In the process of data analysis, the scores that experimental and control groups got in pretest and posttest were compared, thus how each group change from beginning to end was determined. For this purpose, dependent variable t-test was used. On the second phase, the scores that groups took in the posttest were compared and how writing activities based on self-regulation affect story writing skill applied an experimental group was determined. Independent variable t-test was used for this purpose. Averages of past tests applied on control and experimental groups showed statistically a significant difference in the results of study. Here under, creative writing activities based on self regulation is effective on improving story writing skill
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | March 13, 2020 |
Acceptance Date | May 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 1 |