Bu vaka çalışmasında, Uyarlanmış Bilişsel Strateji Öğretimi’nin (UBSÖ), hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan bir öğrencinin öykü yazma becerisine ve yazma süreci işlemsel bilgisine etkisi incelenmiştir. Öğrenci 6. sınıf özel eğitim sınıfına devam etmektedir. UBSÖ, Yazmada Bilişsel Strateji Öğretimi ve Kendini Düzenleme Gelişimi Yaklaşımının öğretimsel özelliklerine göre desenlenmiştir. Çalışmada öğrencinin öyküleri; öykü ögeleri, öykü kalitesi, öykü uzunluğu bakımından değerlendirilmiştir. Ayrıca öğrencinin yazmaya harcadığı süre hesaplanmıştır. Öğrencinin yazma süreci işlemsel bilgisini belirlemek için üstbilişsel görüşme yapılmıştır. Öğretim sonunda öğrenci çalışmanın tüm değişkenleri bakımından ilerleme göstermiştir. Çalışmada sonuçlar tartışılmış, uygulama ve araştırma önerilerine yer verilmiştir
Uyarlanmış bilişsel strateji öğretimi öykü yazma zihinsel yetersizlik kendini düzenleme stratejilerinin gelişimi yazmada bilişsel strateji öğretimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 16 Issue: 02 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.