Sayma, sayı sözcüklerini doğru sırada söylemeyi, tek grup nesneyi sayarken her nesne ile bir sayı sözcüğünü eşlemeyi ve her bir nesneyi bir kez saymayı gerektiren, belli bir sıra içeren önemli bir matematik becerisidir. Öğrencilerin çoğu, sayma becerilerini günlük yaşamdaki deneyimleri, kitaplar veya tekerlemeler aracılığıyla ya da ebeveynlerini taklit ederek informal yollarla öğrenirler. Ancak matematik performansı düşük olan öğrenciler, sayma becerilerini kazanmak için daha fazla ipucu, yapılandırılmış öğretim uygulamaları ve daha fazla alıştırma yapmaya gereksinim duyarlar. Bu nedenle matematik performansı düşük olan öğrencilere, günlük yaşamda sık sık kullanılan ileri matematik becerilerinin kazanılması için gerekli olan sayma becerilerini, ipuçlarının doğrudan sunulduğu açık anlatım yöntemleri ile başarılı yaşantılar sağlanarak ve beceride ustalaşmayı sağlayacak sayıda tekrar alıştırmalarına yer vererek kazandırmak gerekmektedir. Bu makalenin amacı, sayma becerilerini açıklamak ve matematik performansı düşük olan öğrencilere bu beceriler kazandırılırken, öğretmenlerin uygulayacakları stratejilere ve dikkat etmesi gereken noktalara ilişkin önerilerde bulunmaktır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 16 Issue: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.