Bu çalışmada erken çocukluk döneminde Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocukların taklit becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada ilk olarak, taklit becerilerinin sınıflandırılması, taklitin işlevleri, taklit becerisinin gelişim evreleri sırası ile açıklanmıştır. Daha sonra OSB olan çocuklarda taklit becerilerinin gelişimsel seyri, taklit becerilerinin sergilenmesinde gözlenen sınırlılıklar ilgili alan yazın doğrultusunda özetlenmiştir. Ayrıca, OSB olan çocuklarda taklit becerileri ile sosyal etkileşim becerileri ve dil ve iletişim becerileri arasındaki gelişimsel ilişki gözden geçirilmiştir. Son olarak da bu bulguların, OSB olan çocuklara taklit becerilerinin öğretimine yönelik yansımaları tartışılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 15 Issue: 03 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.