Down sendromlu bireyler sosyal etkileşimde kendisinin ve başkasının istek, inanış, duygu gibi zihinsel durumlarını anlamada, kişilerle etkileşim sırasında mevcut duruma uygun olan davranışa karar vermede güçlüklerle karşılaşmaktadırlar. Dolayısıyla Down sendromlu bireylerin zihin kuramı yeterlikleri onların günlük yaşama uyumunu etkilemektedir. Zihin kuramındaki yetersizlikler ise bireylerin günlük yaşamda akran etkileşimi, benlik algısı gibi alanlarda yetersizliklere yol açabilmektedir. Bu çalışmada Down sendromlu bireylerin sosyal yeterliklerini, akademik başarılarını etkileyen zihin kuramı becerilerinin gelişimine yönelik araştırmalar incelenmiş ve araştırma sonuçlarının Down sendromlu bireylerin zihin kuramı becerilerinde yetersizlikleri olduğunu gösterdiği belirlenmiştir. Down sendromlu bireylerin zihin kuramı becerilerinin değerlendirilmesine yönelik görevlerde ise başarı düzeylerinin farklılaştığı görülmüştür. Araştırmacılar Down sendromlu bireylerin zihin kuramı gelişimini bireylerin takvim yaşları, zeka yaşları gibi bireysel özellikleri yanı sıra, çevresel faktörlerin de etkilediğini belirtmektedirler. İnceleme sonuçları, zihin engellilerin eğitimleri bağlamında tartışılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 12 Issue: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.