Bu çalışmada, yapılandırılmış ve geleneksel ev ödevlerinin görme engelli dördüncü sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki bilgileri edinme performansları üzerindeki farklılaşan etkisi araştırıldı. Araştırmanın deneklerini, çalışmaya gönüllü olarak katılmak isteyen altı görme engelli öğrenci oluşturdu. Araştırmada tek denekli deneysel desenlerden uyarlanmış dönüşümlü uygulamalar deseni kullanıldı. Öğrencilerin yaptığı ödevlerin hemen ardından uygulanan kısa sınavlar ve bu sınavlardan aynı zorluk düzeyinde ve eşit miktarda soru seçilerek hazırlanan “ünite sonu testi” sonuçları, öğrencilerin başarılarının iki farklı ev ödevi uygulamasında farklılaşıp farklılaşmadığını test etmek için kullanıldı. Araştırma sonuçları yapılandırılmış ödevlerin, öğrencilerin ünitelerdeki bilgiyi edinmelerini ve aradan zaman geçtikten sonra da hatırlamalarını kolaylaştırdığını gösterdi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 10 Issue: 02 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.