BibTex RIS Cite

Özel Gereksinimli Öğrencilere Genel Para Kullanımını Öğretme

Year 2008, Volume: 9 Issue: 01, 35 - 52, 01.02.2008
https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000113

Abstract

References

  • Borakove, L.S. ve Cuvo, A.J. (1976). Facilitative effects of coin displacement on teaching coin summation to mentally retarded adolescents. American Journal of Mental Deficiency, 81, 350-356.
  • Browder, D. M. ve Grasso, E. (1999). Teaching Money Skills to Individuals with Mental Retardation: A Research Review with Practical Applications, Remedial and Special Education, 20, 297-308.
  • Cuvo, A. J (1978). Teaching Change Computation to the Mentally Retarded, Behavior Modification, 2, 531-548.
  • Ford, A., Davern, L., Schnorr, R., Black, J., & Kaiser, K. (1989). Chapter 8: Money handling. In A. Ford, R. Schnorr, L. Meyer, L. Davern, J. Black, & P. Dempsey (Eds.). The Syracuse Community-Referenced Curriculum guide (pp. 117-148). Baltimore: Paul H. Brookes.
  • Özyürek, Mehmet (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı “Temelleri ve Geliştirilmesi” Kök Yayıncılık, Ankara.
  • Stith,L. E., ve Fishbe, H. D. (1996). Basic money- counting skills of children with mental retardation, Research in Developmental Disabilities, 17, 185-201

Özel Gereksinimli Öğrencilere Genel Para Kullanımını Öğretme

Year 2008, Volume: 9 Issue: 01, 35 - 52, 01.02.2008
https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000113

Abstract

Özel gereksinimli öğrencilere yönelik olarak hazırlanan matematik programlarında yer alan amaçlar ve davranışların,
çocukların günlük yaşamlarını kolaylaştırıcı ve karşılaştıkları çeşitli sorunları çözmede kullanabilecekleri kavramları ve
becerileri kapsayan işlevsel akademik beceriler olması son derece önemlidir. Özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırma
uygulamalarıyla genel eğitim içinde daha fazla yer almasıyla birlikte, bu bireylere işlevsel akademik becerilerin öğretimi
önem kazanmıştır. İşlevsel akademik beceriler, genelde eğitimin ilk yıllarında öğrenilen ve yaşam boyunca kullanılan
becerilerdir. İşlevsel akademik beceriler arasında para kullanma da yer almaktadır. Bu makalede, özel gereksinimli
öğrencilere para kullanımını öğretmede yararlanılan yöntemlere ve beceri analizlerine yer verilmiştir.

References

  • Borakove, L.S. ve Cuvo, A.J. (1976). Facilitative effects of coin displacement on teaching coin summation to mentally retarded adolescents. American Journal of Mental Deficiency, 81, 350-356.
  • Browder, D. M. ve Grasso, E. (1999). Teaching Money Skills to Individuals with Mental Retardation: A Research Review with Practical Applications, Remedial and Special Education, 20, 297-308.
  • Cuvo, A. J (1978). Teaching Change Computation to the Mentally Retarded, Behavior Modification, 2, 531-548.
  • Ford, A., Davern, L., Schnorr, R., Black, J., & Kaiser, K. (1989). Chapter 8: Money handling. In A. Ford, R. Schnorr, L. Meyer, L. Davern, J. Black, & P. Dempsey (Eds.). The Syracuse Community-Referenced Curriculum guide (pp. 117-148). Baltimore: Paul H. Brookes.
  • Özyürek, Mehmet (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı “Temelleri ve Geliştirilmesi” Kök Yayıncılık, Ankara.
  • Stith,L. E., ve Fishbe, H. D. (1996). Basic money- counting skills of children with mental retardation, Research in Developmental Disabilities, 17, 185-201
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dilek Erbaş This is me

Publication Date February 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 9 Issue: 01

Cite

APA Erbaş, D. (2008). Özel Gereksinimli Öğrencilere Genel Para Kullanımını Öğretme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 9(01), 35-52. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000113

Creative Commons Lisansı
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence. 

13336   13337      13339  13340