Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ilinde kaynaştırma uygulamasının yapıldığı bir ilköğretim okulunda normal gelişim gösteren çocuk annelerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma kapsamında gönüllü olarak katılan sekiz normal gelişim gösteren çocuk annesinin görüşleri alınmıştır. Araştırma, nitel yaklaşımla gerçekleştirilmiş, bu amaçla nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, daha sonra veriler tümevarım yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan annelerin tamamı (sekiz anne) okulun 8-E sınıfında okuyan öğrencilerin anneleridir. Bulgular, normal gelişim gösteren çocuk annelerinin kaynaştırma uygulamasına ilişkin tutumlarının olumlu olduğunu, ancak kaynaştırma uygulaması ile ilgili bilgilerinin yeterli olmadığını göstermiştir. Ayrıca, okul-veli işbirliğinin neredeyse olmadığı ortaya çıkmıştır. Katılımcılar kaynaştırma uygulamasının varlığından ancak kaynaştırma sınıfına devam eden çocuklarının aracılığıyla haberlerinin olduğunu belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular normal gelişim gösteren çocuk annelerine ve aynı zamanda babalarına yönelik bazı önerilerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. En önemli öneri, kaynaştırma uygulaması konusunda normal gelişim gösteren çocuk velilerinin bilgilendirilmesi için etkinlikler gerçekleştirilmesidir. Ayrıca normal gelişim gösteren çocuk velileri ile kaynaştırma öğrencisinin velilerini bir araya getirecek programların yapılması da önemli bir öneri olarak sunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 6 Issue: 02 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.