Bu
araştırmanın amacı, bilgisayar destekli video öğretiminin (BDVÖ) bankamatikten
para çekme becerisinin zihinsel yetersizliği olan bireylere öğretilmesinde
etkili olup olmadığını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda bankamatikten para
çekme becerisi, zihinsel yetersizliği olan üç bireye hazırlanan BDVÖ ile
öğretilmiştir. Araştırmaya hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan, 16
yaşlarında üç birey katılmıştır. Araştırmada tek denekli araştırma
yöntemlerinden katılımcılar arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli
kullanılmıştır. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin bankamatikten para çekme
becerisinin BDVÖ aracılığıyla kazanımları ve hedeflenmeyen bilgi kazanım
düzeyleri incelenmiştir. Araştırmanın bulguları, BDVÖ’nün hafif derecede
zihinsel yetersizliği olan bireylerin bankamatikten para çekme becerisini
kazanmalarında etkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğretimin tamamlanmasının
ardından öğrenciler kazanılmış beceriyi sergilemeye devam etmiş ve bu beceriyi
farklı bankamatiklere, bankamatik kartlarına, farklı miktarda para ve farklı
şifrelere genellemişlerdir. BDVÖ aracılığı ile sunulan hedeflenmeyen bilgi
kazanım düzeyine ilişkin bulgular, araştırmaya katılan bireylerin hedeflenmeyen
bilgi kazanımını edindiklerini göstermiştir. Araştırmanın sosyal geçerlilik
bulguları, zihinsel yetersizliği olan bireylerin bilgisayar destekli video
öğretimi ile bankamatikten para çekme becerisinin öğretimine ilişkin
görüşlerinin olumlu olduğunu göstermiştir.
Bilgisayar destekli video öğretimi bankamatikten para çekme becerisi akran model zihinsel yetersizlik hedeflenmeyen bilgi
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 02 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.