BibTex RIS Cite

Predicting Performance of First Year Engineering Students in Calculus by Using Support Vector Machines

Year 2011, Volume: 17 Issue: 2, 87 - 96, 01.02.2011

Abstract

Mathematics is one of the most important subjects for engineering education. In School of Engineering, students who enter university without basic mathematical knowledge and skills are categorized as mathematically 'at-risk'. The purpose of this study was to predict 'at risk' students by using Support Vector Machine method. Data of Pamukkale University School of Engineering's 434 incoming students of year 2007 were considered in this study. The result shows that students' university entrance examination mathematics, science and Turkish tests scores and students' high school graduation grade point average are important items to predict students' achievement at university calculus I course. SVM is trained with features of 289 students and tested with features of remaining 145 students. 86% of successful students for calculus I course was predicted as true by SVM.

Mühendislik Öğrencilerinin Matematik I Derslerindeki Başarısının Destek Vektör Makineleri Kullanılarak Tahmin Edilmesi

Year 2011, Volume: 17 Issue: 2, 87 - 96, 01.02.2011

Abstract

Matematik mühendislik eğitimindeki önemli konulardan biridir. Mühendislik fakültelerine temel matematik bilgi ve becerisi yetersiz olarak gelen öğrenciler, matematik dersinde riskli öğrenciler olarak sınıflandırılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Destek Vektör Makineleri yöntemini kullanarak riskli öğrencileri tahmin etmektir. 2007 yılında Pamukkale Üniversitesi mühendislik fakültesine başlayan 434 öğrencinin üniversiteye giriş sınavı sonuçlarına ait verilerin kullanıldığı araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin matematik, fen bilimleri, Türkçe testlerinin sonuçları ile lise mezuniyet başarı puanlarının, matematik I dersindeki başarılarını tahminde önemli rol oynadığı bulunmuştur. 289 öğrencinin verisi ile makine eğitilmiş, 145 öğrencinin verisi ise test için kullanılmış ve matematik I dersinden geçen öğrencilerin % 86'sı doğru olarak tahmin edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Necdet Güner This is me

Emre Çomak This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Güner, N. ., & Çomak, E. . (2011). Mühendislik Öğrencilerinin Matematik I Derslerindeki Başarısının Destek Vektör Makineleri Kullanılarak Tahmin Edilmesi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 87-96.
AMA Güner N, Çomak E. Mühendislik Öğrencilerinin Matematik I Derslerindeki Başarısının Destek Vektör Makineleri Kullanılarak Tahmin Edilmesi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. February 2011;17(2):87-96.
Chicago Güner, Necdet, and Emre Çomak. “Mühendislik Öğrencilerinin Matematik I Derslerindeki Başarısının Destek Vektör Makineleri Kullanılarak Tahmin Edilmesi”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 17, no. 2 (February 2011): 87-96.
EndNote Güner N, Çomak E (February 1, 2011) Mühendislik Öğrencilerinin Matematik I Derslerindeki Başarısının Destek Vektör Makineleri Kullanılarak Tahmin Edilmesi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 17 2 87–96.
IEEE N. . Güner and E. . Çomak, “Mühendislik Öğrencilerinin Matematik I Derslerindeki Başarısının Destek Vektör Makineleri Kullanılarak Tahmin Edilmesi”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 17, no. 2, pp. 87–96, 2011.
ISNAD Güner, Necdet - Çomak, Emre. “Mühendislik Öğrencilerinin Matematik I Derslerindeki Başarısının Destek Vektör Makineleri Kullanılarak Tahmin Edilmesi”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 17/2 (February 2011), 87-96.
JAMA Güner N, Çomak E. Mühendislik Öğrencilerinin Matematik I Derslerindeki Başarısının Destek Vektör Makineleri Kullanılarak Tahmin Edilmesi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2011;17:87–96.
MLA Güner, Necdet and Emre Çomak. “Mühendislik Öğrencilerinin Matematik I Derslerindeki Başarısının Destek Vektör Makineleri Kullanılarak Tahmin Edilmesi”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 17, no. 2, 2011, pp. 87-96.
Vancouver Güner N, Çomak E. Mühendislik Öğrencilerinin Matematik I Derslerindeki Başarısının Destek Vektör Makineleri Kullanılarak Tahmin Edilmesi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2011;17(2):87-96.

ESCI_LOGO.png    image001.gif    image002.gif        image003.gif     image004.gif