BibTex RIS Cite

AN INVESTIGATION OF THE EFFECTS OF AIR VELOCITY AND MOVEMENT ON THE THERMAL COMFORT INSIDE AN AUTOMOBILE

Year 2003, Volume: 9 Issue: 3, 369 - 377, 01.03.2003

Abstract

In this study, heat loss from various parts of human body, generated sweat mass and skin wetness depends on this are determined and their effect on thermal comfort are investigated. In the model human body is examined as divided into 16 parts and heat and mass transfer from each parts is simulated, as air flow velocity over the surface and thermal and evaporation resistance of clothing are accounted for the model. After checking the validity of the model (in comparison with results as an experimental study) heat transfer coefficients, sensible and latent heat loss, skin wetness and variations of predicted percentage of dissatisfied (PPD) are investigated for various air velocities, air temperatures and clothing groups. It is included that, average skin wetness decreases with increasing air velocity and sensible and latent heat losses increase due to the increase in heat transfer coefficient with increasing air velocity. However increase in sensible heat loss is more than latent heat loss. The most sensitive parameter to the air velocity is PPD.

OTOMOBİL İÇİNDEKİ HAVA HIZI VE HAREKETLERİNİN ISIL KONFOR ŞARTLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Year 2003, Volume: 9 Issue: 3, 369 - 377, 01.03.2003

Abstract

Bu çalışmada, insan vücudunun çeşitli kısımlarından olan ısı kayıpları, üretilen ter miktarı ve buna bağlı olarak deri ıslaklıkları belirlenmiş ve bunların ısıl konfor şartlarına etkisi incelenmiştir. Vücut üzerindeki hava hızlarının ve giyilen giysilerin ısıl ve buharlaşma dirençlerinin farklılığı göz önünde bulundurularak 16 alt kısma ayrılan insan vücudunun her bir kısmının çevreyle olan ısı ve kütle transferinin simülasyonu yapılmıştır. Kurulan modelin geçerliliği deneysel bir çalışmanın sonuçlarıyla karşılaştırılarak ortaya konduktan sonra ısı transfer katsayısı, duyulur ve gizli ısı kayıpları, deri ıslaklığı ve tahmini memnuniyetsizlik oranı PPD'nin değişimi, farklı hava hızı, sıcaklığı ve giysi grupları için incelenmiştir. Sonuç olarak, hava hızları arttıkça vücut üzerindeki ortalama deri ıslaklıkları azalmaktadır ve ısı transfer katsayıları hava hızı ile arttığından vücuttan çevreye olan duyulur ve gizli ısı kayıpları artmaktadır. Ancak duyulur ısı kaybındaki artış gizli ısı kaybına göre daha fazla olmaktadır. Hava hızlarından en çok etkilenen parametre ise PPD indeksi olmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ömer Kaynaklı This is me

Recep Yamankaradeniz This is me

Publication Date March 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 9 Issue: 3

Cite

APA Kaynaklı, Ö. ., & Yamankaradeniz, R. . (2003). OTOMOBİL İÇİNDEKİ HAVA HIZI VE HAREKETLERİNİN ISIL KONFOR ŞARTLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 9(3), 369-377.
AMA Kaynaklı Ö, Yamankaradeniz R. OTOMOBİL İÇİNDEKİ HAVA HIZI VE HAREKETLERİNİN ISIL KONFOR ŞARTLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. March 2003;9(3):369-377.
Chicago Kaynaklı, Ömer, and Recep Yamankaradeniz. “OTOMOBİL İÇİNDEKİ HAVA HIZI VE HAREKETLERİNİN ISIL KONFOR ŞARTLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 9, no. 3 (March 2003): 369-77.
EndNote Kaynaklı Ö, Yamankaradeniz R (March 1, 2003) OTOMOBİL İÇİNDEKİ HAVA HIZI VE HAREKETLERİNİN ISIL KONFOR ŞARTLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 9 3 369–377.
IEEE Ö. . Kaynaklı and R. . Yamankaradeniz, “OTOMOBİL İÇİNDEKİ HAVA HIZI VE HAREKETLERİNİN ISIL KONFOR ŞARTLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 9, no. 3, pp. 369–377, 2003.
ISNAD Kaynaklı, Ömer - Yamankaradeniz, Recep. “OTOMOBİL İÇİNDEKİ HAVA HIZI VE HAREKETLERİNİN ISIL KONFOR ŞARTLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 9/3 (March 2003), 369-377.
JAMA Kaynaklı Ö, Yamankaradeniz R. OTOMOBİL İÇİNDEKİ HAVA HIZI VE HAREKETLERİNİN ISIL KONFOR ŞARTLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2003;9:369–377.
MLA Kaynaklı, Ömer and Recep Yamankaradeniz. “OTOMOBİL İÇİNDEKİ HAVA HIZI VE HAREKETLERİNİN ISIL KONFOR ŞARTLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 9, no. 3, 2003, pp. 369-77.
Vancouver Kaynaklı Ö, Yamankaradeniz R. OTOMOBİL İÇİNDEKİ HAVA HIZI VE HAREKETLERİNİN ISIL KONFOR ŞARTLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2003;9(3):369-77.

ESCI_LOGO.png    image001.gif    image002.gif        image003.gif     image004.gif