Most of the traffic flows in cities are directed towards business and shopping centers. At end-points of the trips, the vehicles must be left in some appropriate places without disturbing existing traffic. Based on this demand, parking lots are required; otherwise the drivers select some illegal parking places inside or outside of the road according to their wish. This kind of parking obstructs the traffic flow and cause decreases in road capacity. The aim of this study is to investigate the off-road parking lots in city center of Denizli. In the scope of the survey, the existing off-road parking lots have been studied; their capacities and occupation rates determined. Besides the demand on park places, some predictions for the future have been made and proposal are submitted.
Şehirlerde özel oto ile yapılan yolculukların çoğunluğu, alışveriş ve iş merkezlerinin bulunduğu bölgelere olmaktadır. Dolayısıyla bu bölgelerdeki yolculukların bitiş noktalarında taşıtların mevcut trafik akışını bozmadan uygun bir yerde beklemesi gereksinimi ortaya çıkmaktadır. Bu amaçla otoparklara ihtiyaç duyulmakta, aksi halde yoliçi veya yoldışında sürücüler tarafından belirlenen yerlerde nizami olmayan şekillerde parklar yapılmaktadır. Otopark alanları dışına yapılan parklar; trafik akımını zorlaştırmakta böylece yolun kapasitesinin azalmasına sebep olmaktadır. Bu çalışmada otopark konusu kısaca incelendikten sonra, Denizli kent merkezine ait yoldışı otopark etüdünün sonuçları verilmektedir. Çalışma kapsamında Denizli kent merkezindeki mevcut yoldışı otoparklar araştırılmış, kapasiteleri ve doluluk oranları belirlenmiştir. Ayrıca otopark ihtiyacı ile ilgili geleceğe yönelik tahminler yapılarak öneriler getirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 5 Sayı: 2 |