BibTex RIS Cite

Online Database Editor Design for Web Based Distance Education

Year 2015, Volume: 21 Issue: 5, 178 - 181, 30.10.2015

Abstract

Web-Based Distance Education every day continues to increase its influence in all areas. Informatics, especially in software training is widely used in web-based distance education. However, based on coding in a course with topics of mutual teacher / student interaction, also known to increase the success of the individual is a fact. In this study, software engineering, computer engineering, computer teacher and information technology departments, such as computer programming course to be used in the online database to MSSQL editor is designed as an employee. In this study, students entering the system assigned to them can create tables in the database online, it can add data to the tables and SQL queries can be run. Students in all of these studies, despite all the distance education classroom environment facility engages in close communication facilities.

References

  • Deperlioğlu Ö, Yıldırım R. “Mesleki Eğitimin Uzaktan Eğitim ile Desteklenmesi ve Örnek Uygulama”. AKÜ Fen Bilimleri Dergisi, 4(1), 61-70, 2009.
  • Özbudun F. Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin Mesleki ve Teknik Eğitimde Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 2010.
  • Bayhan S, Demirbaş Ş. “LabVIEW ile İnternet Tabanlı Sanal Laboratuvar Uygulaması”. E-Journal of New World Sciences Academy, 4(2), 176-185, 2009.
  • Demirbaş Ş, Irmak E, Çolak İ. “Asenkron Motor Benzetimi için Web Tabanlı Bir Eğitim Aracı”. Politeknik Dergisi, 9(4), 233-239, 2006.
  • Çolak İ, Irmak E, Sefa İ, Demirbaş Ş, Bayındır R. “Temel Elektrik Devrelerinin Analizi için İnternet Tabanlı Bir Eğitim Aracı”. 6. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Magosa, Kuzey Kıbrıs, 19-21 Nisan 2006.
  • Irmak, E. “Doğru Akım Motorunun Temel Giriş Sinyallerine Tepkisinin İnternet Üzerinden Benzetimi”. Politeknik Dergisi, 9(2), 71-77, 2006.
  • Marin SLT, Garcia FJB, Torres RM, Vazquez SG, Moreno AJL. “Implementation of a Web-Based Educational Tool for Digital Signal Processing Teaching Using the Technological Acceptance Model”. IEEE Transactions on Education, 48(4), 632-641, 2005.
  • Masters J, Madhyastha TM, Shakouri A. “Educational Applets for Active Learning in Properties of Electronic Materials”. 48(1), 29-36, 2005. on Education,
  • Djordjevic J, Nikolic B, Milenkovic A. “Flexible Web-Based Educational System for Teaching Computer Architecture and Organization”. IEEE Transactions on Education, 48(2), 264-273, 2005.
  • Chang WF, Wu YC, Chiu CW, Yu WC. “Design and Implementation of a Web-Based Distance PLC laboratory”. 35th Southeastern Symposium on System Theory, Morgantown, West Virginia, USA, 16-18 March 2003.
  • Elmas Ç, Özkaraca O. “Güç Elektroniği Dersi İçin Hazırlanmış İnternet Üzerinden Eğitim Uygulaması”. Bilim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 11-14, 2008.
  • Wang SC, Liu YH. “Software-Reconfigurable e-Learning Platform IEEE 55(6), 2416-2424, 2008. Electronics Industrial Electronics, on

Web Tabanlı Uzaktan Eğitim için Çevrimiçi Veritabanı Editörü Tasarımı

Year 2015, Volume: 21 Issue: 5, 178 - 181, 30.10.2015

Abstract

Web Tabanlı Uzaktan Eğitim (WTUE) gün geçtikçe her alanda etkisini artırmaya devam etmektedir. Bilişim, özellikle de yazılım eğitimlerinde de WTUE yaygın olarak kullanılmaktadır. Ancak kodlama temelli konular içeren derslerde karşılıklı öğretmen/öğrenci etkileşiminin başarıyı artırdığı da bilinen ayrı bir gerçektir. Bu çalışmada yazılım mühendisliği, bilgisayar mühendisliği, bilgisayar öğretmenliği ve bilgisayar programcılığı gibi bilgi teknolojileri bölümlerinin veri tabanı derslerinde kullanılmak üzere çevrimiçi olarak çalışan bir MSSQL editörü tasarlanmıştır. Çalışmada sisteme giren kullanıcılar kendilerine atanan veri tabanında çevrimiçi olarak tablolar oluşturabilmekte, bu tablolara veri ekleyebilmekte ve SQL sorgularını çalıştırabilmektedir. Öğrenciler tüm bu çalışmaların hepsini uzaktan eğitimde olmalarına rağmen sınıf ortamı iletişim olanaklarına yakın imkânlarda yürütmektedir.

References

  • Deperlioğlu Ö, Yıldırım R. “Mesleki Eğitimin Uzaktan Eğitim ile Desteklenmesi ve Örnek Uygulama”. AKÜ Fen Bilimleri Dergisi, 4(1), 61-70, 2009.
  • Özbudun F. Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin Mesleki ve Teknik Eğitimde Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 2010.
  • Bayhan S, Demirbaş Ş. “LabVIEW ile İnternet Tabanlı Sanal Laboratuvar Uygulaması”. E-Journal of New World Sciences Academy, 4(2), 176-185, 2009.
  • Demirbaş Ş, Irmak E, Çolak İ. “Asenkron Motor Benzetimi için Web Tabanlı Bir Eğitim Aracı”. Politeknik Dergisi, 9(4), 233-239, 2006.
  • Çolak İ, Irmak E, Sefa İ, Demirbaş Ş, Bayındır R. “Temel Elektrik Devrelerinin Analizi için İnternet Tabanlı Bir Eğitim Aracı”. 6. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Magosa, Kuzey Kıbrıs, 19-21 Nisan 2006.
  • Irmak, E. “Doğru Akım Motorunun Temel Giriş Sinyallerine Tepkisinin İnternet Üzerinden Benzetimi”. Politeknik Dergisi, 9(2), 71-77, 2006.
  • Marin SLT, Garcia FJB, Torres RM, Vazquez SG, Moreno AJL. “Implementation of a Web-Based Educational Tool for Digital Signal Processing Teaching Using the Technological Acceptance Model”. IEEE Transactions on Education, 48(4), 632-641, 2005.
  • Masters J, Madhyastha TM, Shakouri A. “Educational Applets for Active Learning in Properties of Electronic Materials”. 48(1), 29-36, 2005. on Education,
  • Djordjevic J, Nikolic B, Milenkovic A. “Flexible Web-Based Educational System for Teaching Computer Architecture and Organization”. IEEE Transactions on Education, 48(2), 264-273, 2005.
  • Chang WF, Wu YC, Chiu CW, Yu WC. “Design and Implementation of a Web-Based Distance PLC laboratory”. 35th Southeastern Symposium on System Theory, Morgantown, West Virginia, USA, 16-18 March 2003.
  • Elmas Ç, Özkaraca O. “Güç Elektroniği Dersi İçin Hazırlanmış İnternet Üzerinden Eğitim Uygulaması”. Bilim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 11-14, 2008.
  • Wang SC, Liu YH. “Software-Reconfigurable e-Learning Platform IEEE 55(6), 2416-2424, 2008. Electronics Industrial Electronics, on
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Research Article
Authors

Mustafa Akça

Tuncay Aydoğan

Publication Date October 30, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 21 Issue: 5

Cite

APA Akça, M., & Aydoğan, T. (2015). Online Database Editor Design for Web Based Distance Education. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 21(5), 178-181. https://doi.org/10.5505/pajes.2014.42275
AMA Akça M, Aydoğan T. Online Database Editor Design for Web Based Distance Education. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. October 2015;21(5):178-181. doi:10.5505/pajes.2014.42275
Chicago Akça, Mustafa, and Tuncay Aydoğan. “Online Database Editor Design for Web Based Distance Education”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 21, no. 5 (October 2015): 178-81. https://doi.org/10.5505/pajes.2014.42275.
EndNote Akça M, Aydoğan T (October 1, 2015) Online Database Editor Design for Web Based Distance Education. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 21 5 178–181.
IEEE M. Akça and T. Aydoğan, “Online Database Editor Design for Web Based Distance Education”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 21, no. 5, pp. 178–181, 2015, doi: 10.5505/pajes.2014.42275.
ISNAD Akça, Mustafa - Aydoğan, Tuncay. “Online Database Editor Design for Web Based Distance Education”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 21/5 (October 2015), 178-181. https://doi.org/10.5505/pajes.2014.42275.
JAMA Akça M, Aydoğan T. Online Database Editor Design for Web Based Distance Education. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2015;21:178–181.
MLA Akça, Mustafa and Tuncay Aydoğan. “Online Database Editor Design for Web Based Distance Education”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, vol. 21, no. 5, 2015, pp. 178-81, doi:10.5505/pajes.2014.42275.
Vancouver Akça M, Aydoğan T. Online Database Editor Design for Web Based Distance Education. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2015;21(5):178-81.





Creative Commons Lisansı
Bu dergi Creative Commons Al 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.