Yapıştırma
bağlantılı kompozit yapılarda, bağlantı bölgelerinde oluşan soyulma ve kayma
gerilmelerinin azaltılması ve gerilme yığılmasının önlenmesi, tasarımın toplam
mukavemeti açısından önemlidir. Bu amaçla gerçekleştirilen çalışmada, tek
tesirli bindirme bağıntılarda, farklı geometrik desenlerde ve iki farklı
rijitliğe sahip yapıştırıcıların hibrit olarak bir arada kullanılmasının
gerilme dağılımına etkisi, sonlu elemanlar yöntemi kullanarak incelenmiştir.
Sonuç olarak, iki farklı yapıştırıcının bir arada kullanıldığı ve farklı
yapıştırma geometrilerine sahip hibrit modellerde, tek tip ve sürekli
yapıştırıcının kullanıldığı modele göre, soyulma ve kayma gerilmeleri açısından
önemli azalma olduğu, ayrıca yapıştırma geometrisinin gerilme dağılımı
etkilediği gösterilmiştir.
Yapıştırma bağlantılı kompozitler Hibrit yapıştırma bağlantısı Soyulma ve kayma gerilmeleri Sonlu elemanlar analizi (SEA)
Reducing
shear and peel stress and stress concentrations is important in terms of
increasing the total strength of adhesively bonded composite joints. In this
regard, two types of adhesives with different rigidity and geometric pattern
are used together by employing the hybrid bonding method and the effects of the
geometric shape and rigidity on the stress distribution of the single lap
joints are examined via the finite element method. As a result, the peel and
shear stresses are reduced significantly by using hybrid models in which two
different adhesives with different adhesive pattern are used when compared to
single adhesive bonding joints.
Composite bonded joints Hybrid adhesive joint Peel and shear stresses Finite element analysis (FEA)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 1 |