Üretim
adetlerindeki artışlar ve bununla birlikte daha yüksek kaliteli ürün talebi,
doğrudan insana bağımlı olmayan ve sürekli tekrarlayan işler için otomatik
sistem ihtiyacını oluşturmuştur. Bu çalışma binek, hafif ve ağır ticari
araçlarda kullanılan aküler için geliştirilen test sonrası hücresel hata
tespiti ile ilgilidir. Araçlarda kullanılan aküler genellikle 12 V'luk bir
terminal gerilimine sahiptir. Birbirlerine seri bağlı 6 hücreden oluşurlar.
Üretim sahasında aynı hat grubunda üretilen akülerin hücreleri arasında dahi
üretim süreci parametrelerinden dolayı zaman zaman elektriksel ve mekanik
farklılıklar gözlemlenebilmektedir. Hücreler arasındaki bu farklılıklar; farklı
iç dirençlere, kapasite ve çevrim ömrü gibi performans sorunlarına neden
olmaktadır. Üstelik bu farklılıklar tahribatlı akü problem analizlerinde de
zaman alıcı bir süreci gerektirmektedir. Bu gibi problemleri gidermek amacıyla
akünün her bir hücresinin performans durumunu tespit eden bir hücresel ölçüm
sistemi gereksinimi ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, aküler EN 50342-1 Akü
Elektrik Test Standardına göre test edilmiştir. Geliştirilen sistem için
LabVIEW™ programı kullanılmıştır.
Increases
in production volumes and higher quality product demands have led to the need
of automated systems for continuously recurring tasks that are not directly
dependent on people. This study is related to battery cell fault diagnosis
system which is developed for passenger cars, light and heavy commercial
vehicles. The battery used in vehicles commonly has a terminal voltage of 12 V.
The battery consists of 6 cells connected to each other in series. Electrical
and mechanical differences can be observed from time to time due to the
production process parameters. These differences between cells cause performance
problems including different internal resistances, capacity and cycle life.
Moreover, these differences also require a time-consuming process in
destructive battery problem analysis. So as to overcome such problems, a
battery cell measurement and fault diagnosis system are required. In this
study, batteries are tested according to the EN 50342-1 Battery Electrical Test
Standard. The developed system user interface is designed with the LabVIEWTM
program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 25 Issue: 5 |