Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2022, , 167 - 168, 30.07.2022
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2022.1610

Abstract

References

  • Aktürk, C. (2020). Pazarlama 4.0 için genetik algoritma tabanlı bir karar destek modeli önerisi, BEÜ Fen Bilimleri Dergisi, 9(1), 346-356.
  • Başyazıcıoğlu, H. ve Karamustafa, K. (2018). Marketıng 4.0: Impacts of technological developments on marketing activıties, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 621-640.
  • Büyükkalaycı, G. ve Karaca, H. M. (2019), Pazarlama 4.0: Nesnelerin interneti, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(1), 463-477.
  • Çetin, F. A. (2018). Pazarlama 4.0: Teknolojiler Pazarlama Organizasyonunu Nasil Dönüştürüyor, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(79), 615-634.
  • Davutoğlu, N. A, Arslan, A. ve Muğaoğlu, T. (2021). Y kuşağI perspektifinden pazarlama 4.0 yönetimi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 9, Sayı: 118, s. 224-236.
  • Durukal, E. (2019). Pazarlama 1.0’dan pazarlama 4.0’a doğru değişim. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8 (3), 1613-1633.
  • Ertuğrul, İ. ve Deniz, G. (2018). 4.0 Dünyası: Pazarlama 4.0 ve endüstri 4.0. BEÜ SBE Dergisi., 7(1), 158-170.
  • Gökdemir, E. S. (2020). Pazarlama 4.0 ve deneyim kavramı odağında kavramsal bir çalışma, Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 3(6): 474-481.
  • Onurlu, Ö., Uyak Çelik, S. (2021). Pazarlama 4.0 açısından doğal reklamların incelenmesi ve marka farkındalığına etkisi üzerine bir araştırma, İşletme Araştırmaları Dergisi, 13 (4), 2927-2944.
  • Öz, M, Kazak, M . (2020). Pazarlama 4.0 Ekseninde Webrooming Uygulaması, Econder International Academic Journal, 4 (2) , 363-374.
  • Toksarı, M. (2018). Küresel Rekabet Dünyasında Pazarlama 4,0’ın ve Gerçek Zamanlı Pazarlamanın (Real Time Marketing) İşletmelere Katmış Olduğu Değer, 5th International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS), 26-29 October 2018.
  • Yeşil, T. (2021). “Stratejik Pazarlama Muhasebesi Açısından “Pazarlama 4.0” Kavramının Önemi. Toplum, Ekonomi ve Yönetim Dergisi, 2 (1), 52-65.

MARKETING 4.0: BIBLIOMETRIC ANALYSIS

Year 2022, , 167 - 168, 30.07.2022
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2022.1610

Abstract

Purpose- Marketing 4.0 is a phenomenon that attracts a lot of concern due to its essential impact on stakeholders. This study aims to perform the bibliometric analysis of the publications obtained by scanning with the marketing 4.0 word in the journals scanned by the National Academic Network and Information Center (ULAKBİM).
Methodology- Content analysis was used in this study. A total of 12 articles were included in the analysis within the framework of the analysis. The number of authors, journal titles, keywords, distribution by years, research method, sampling method, the sector in which the studies were applied, and the types of analysis used were examined.
Findings- The analysis reveals that;ıt has been observed that the studies on Marketing 4.0 started to be studied more in 2018 and later. The most used keywords in the study are the concepts of marketing and Industry 4.0. Convenience and nonprobability sampling methods were used as a sampling method in the study. In addition, it has been seen that the conceptual analysis method was used in the studies conducted in Turkey on the concept of Marketing 4.0, and SPSS, Moora, and content analysis were used as data analysis.
Conclusion- The following conclusions can be drawn from the findings; The examination of national academic studies on the concept of Marketing 4.0 offers a different perspective in terms of determining the research gap for future studies in this field.

References

  • Aktürk, C. (2020). Pazarlama 4.0 için genetik algoritma tabanlı bir karar destek modeli önerisi, BEÜ Fen Bilimleri Dergisi, 9(1), 346-356.
  • Başyazıcıoğlu, H. ve Karamustafa, K. (2018). Marketıng 4.0: Impacts of technological developments on marketing activıties, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 621-640.
  • Büyükkalaycı, G. ve Karaca, H. M. (2019), Pazarlama 4.0: Nesnelerin interneti, Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(1), 463-477.
  • Çetin, F. A. (2018). Pazarlama 4.0: Teknolojiler Pazarlama Organizasyonunu Nasil Dönüştürüyor, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(79), 615-634.
  • Davutoğlu, N. A, Arslan, A. ve Muğaoğlu, T. (2021). Y kuşağI perspektifinden pazarlama 4.0 yönetimi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 9, Sayı: 118, s. 224-236.
  • Durukal, E. (2019). Pazarlama 1.0’dan pazarlama 4.0’a doğru değişim. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8 (3), 1613-1633.
  • Ertuğrul, İ. ve Deniz, G. (2018). 4.0 Dünyası: Pazarlama 4.0 ve endüstri 4.0. BEÜ SBE Dergisi., 7(1), 158-170.
  • Gökdemir, E. S. (2020). Pazarlama 4.0 ve deneyim kavramı odağında kavramsal bir çalışma, Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Dergisi, 3(6): 474-481.
  • Onurlu, Ö., Uyak Çelik, S. (2021). Pazarlama 4.0 açısından doğal reklamların incelenmesi ve marka farkındalığına etkisi üzerine bir araştırma, İşletme Araştırmaları Dergisi, 13 (4), 2927-2944.
  • Öz, M, Kazak, M . (2020). Pazarlama 4.0 Ekseninde Webrooming Uygulaması, Econder International Academic Journal, 4 (2) , 363-374.
  • Toksarı, M. (2018). Küresel Rekabet Dünyasında Pazarlama 4,0’ın ve Gerçek Zamanlı Pazarlamanın (Real Time Marketing) İşletmelere Katmış Olduğu Değer, 5th International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS), 26-29 October 2018.
  • Yeşil, T. (2021). “Stratejik Pazarlama Muhasebesi Açısından “Pazarlama 4.0” Kavramının Önemi. Toplum, Ekonomi ve Yönetim Dergisi, 2 (1), 52-65.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Finance, Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Fatma Demırag This is me 0000-0001-7520-6706

Publication Date July 30, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Demırag, F. (2022). MARKETING 4.0: BIBLIOMETRIC ANALYSIS. PressAcademia Procedia, 15(1), 167-168. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2022.1610
AMA Demırag F. MARKETING 4.0: BIBLIOMETRIC ANALYSIS. PAP. July 2022;15(1):167-168. doi:10.17261/Pressacademia.2022.1610
Chicago Demırag, Fatma. “MARKETING 4.0: BIBLIOMETRIC ANALYSIS”. PressAcademia Procedia 15, no. 1 (July 2022): 167-68. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2022.1610.
EndNote Demırag F (July 1, 2022) MARKETING 4.0: BIBLIOMETRIC ANALYSIS. PressAcademia Procedia 15 1 167–168.
IEEE F. Demırag, “MARKETING 4.0: BIBLIOMETRIC ANALYSIS”, PAP, vol. 15, no. 1, pp. 167–168, 2022, doi: 10.17261/Pressacademia.2022.1610.
ISNAD Demırag, Fatma. “MARKETING 4.0: BIBLIOMETRIC ANALYSIS”. PressAcademia Procedia 15/1 (July 2022), 167-168. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2022.1610.
JAMA Demırag F. MARKETING 4.0: BIBLIOMETRIC ANALYSIS. PAP. 2022;15:167–168.
MLA Demırag, Fatma. “MARKETING 4.0: BIBLIOMETRIC ANALYSIS”. PressAcademia Procedia, vol. 15, no. 1, 2022, pp. 167-8, doi:10.17261/Pressacademia.2022.1610.
Vancouver Demırag F. MARKETING 4.0: BIBLIOMETRIC ANALYSIS. PAP. 2022;15(1):167-8.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.