BibTex RIS Cite

ÖRGÜTSEL KÜLTÜRÜN ELEKTRONİK AĞ KÜLTÜRÜNE YANSIMALARI ÜZERİNE MERSİN İLİNDE BİR ARAŞTIRMA

Year 2016, , 254 - 261, 01.06.2016
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118645

Abstract

Örgüt kültürü; verimliliğin, etkinliğin ve yaratıcılığın sağlanması veya katma değer yaratılması bakımından, örgütün; kurum hedeflerine doğru motive edilmesi, örgütsel bağlılık ve aidiyet duygusunun oluşturulması, geliştirilmesi ve kurum ile birey amaçlarının örtüşmesi esasına dayanak hazırlayan bir sistem bütünlüğüdür. Bu sistem bütünlüğü; işletme misyonu, stratejileri, yapıları ve süreçlerini içeren bir takım örgüt kültürü dinamiklerinden ve değerler, normlar, seremoniler, semboller gibi bir takım örgüt kültürü unsurlarından beslenmektedir. Bu dinamiklerin ve unsurların örgüt üyelerince öğrenilmesi ve takip edilmesi gerekliliğine dayanan örgüt kültürü, inşa süreci dışında da kendini yenileyen ve değişimlere kayıtsız kalmayan proaktif yapılanmayı sürdürmektedir. Bu konuda özellikle, teknolojik ilerlemenin getirdiği yenilik ve değişim itibariyle, aktif olarak kullanılan elektronik ağların bireylerin ve dolayısıyla örgütlerin kültürel evrimine, örgütsel kültür bağlamında işletmelerin ne derecede uyum sağlayıp sağlamadıkları günümüzde önemle durulması gereken bir husus olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda; işletmelerin elektronik ağ aracılığıyla, kuruma ait internet sitesi oluşturup oluşturmadıkları; misyon, vizyon bağlamında yer verip vermemeleri bu çalışmanın inceleme konusunu oluşturmaktadır. Misyon ve vizyon ilişkisinin ele alındığı bu çalışmada; Mersin Ticaret ve Sanayi Odası’ na kayıtlı, kurumlar vergisini en çok ödeyen ilk 5.000 şirket içerisinden, son iki yılda en çok vergi veren ilk 100 şirket araştırma kapsamına alınarak incelenmiştir. Elde edilen araştırma sonuçlarında; 100 şirketin büyük çoğunluğu internet sitesine sahiptir. Ancak bu şirketlerin, misyon ve vizyon bilgileri değişkenlik göstermektedir

References

  • Aktan, C. C. (2008), Stratejik Yönetim Ve Stratejik Planlama, Çimento-İşveren Dergisi, Temmuz-Ağustos 4 (22): 4-21.
  • Baker, K. (2002), Chapter 11. Organizationalculture, 8 August, Http://Www.Au.Af.Mil/Au/Awc/Awcgate/Doe/Benchmark/Ch11.Pdf, Erişim Tarihi 25.08.2014: 1-13.
  • Belin, M. N.; Yıldız, H. (2011), Lise Öğrencilerinin Facebook Adlı Sosyal Paylaşım Sitesini Kullanma Amaçları Üzerine Sosyolojik Bir İnceleme:
  • Eskişehir Örneği, Türkiye Bilimsel Ve Teknolojik Araştırma Kurumu, Sosyoloji Alanı Orta Öğretim Öğrencileri Arası Araştırma Projeleri Yarışması, Ocak, Bursa: 101. Çamkara, A. (2007), Teknoloji Ve Kültürel Endüstri: “Web”ten “Cep”e Alkışların Dönüşümü, Millî Folklor, 19 (75): 27-29.
  • Bart, C. (2007), A Comparative Analysis Of Mission Statement Content İn Secularandfaithbasedhospitals, Journal Of Intellectualcapital, 8 (4): 682- 694.
  • Doğan, H. (2008), Örgütlerde Vizyon Ve Misyonların Çalışanlarca Kabulü Ve Adnan Menderes Üniversitesi Örneği, Gazi Üniversitesi İktisadi
  • Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (3): 93-110. Erdem, R.; Adıgüzel, O.; Kaya, A. (2010), Akademik Personelin Kurumlarına İlişkin Algıladıkları Ve Tercih Ettikleri Örgüt Kültürü Tipleri,
  • Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 36, Ağustos-Aralık: 73-88. Eren, E.; Alpkan, L.; Ergün, E. (2003), Kültürel Boyutlar Olarak İşletmelerde İçsel Bütünleşme Ve Dışsal Odaklanma Düzeylerinin Performansa
  • Etkileri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4 (1): 55-70. Güçlü, N. (2003), Örgüt Kültürü, Kırgızistan Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 6: 147-159.
  • Karakışla, E. (2009), Kültür-Yönetim İlişkileri Bağlamında Örgütsel Değişim Sürecine Örgütsel Kültürün Yönetsel Etkinlik Açısından Etkisi,
  • Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı, Karaman. Kaya, H. (2008), Kamu Ve Özel Sektör Kuruluşlarının Örgütsel Kültürünün Analizi Ve Kurum Kültürünün Çalışanların Örgütsel Bağlılığına
  • Etkisi: Görgül Bir Araştırma, Maliye Dergisi, Sayı 155, Temmuz-Aralık: 119-143. Kılıç, M. (2010), Stratejik Yönetim Sürecinde Değerler, Misyon Ve Vizyon Kavramları Arasındaki İlişki, Sosyo-Ekonomi Dergisi, Sayı 2, Temmuz-Aralık: 81-98.
  • Kılıç, A.; Eren, H.; Gürsoy, A. (2014), Yenilikçilik Faktörlerinin Örgütlerin Vizyon Ve Misyon İfadelerindeki Varlığı; Fortune Türkiye İlk 100
  • Firma Örneği, İşletme Araştırmaları Dergisi 6 (4 ): 36-68. Köseoğlu, M. A. (2008), İşletmeler Var Olma Sebeplerini Nasıl İfade Ederler?: Kobi’lerin Misyon İfadeleri Üzerine Bir Araştırma, Celal Bayar
  • Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi 15(2): 89-97. Melewar, T.C. (2003), Determinants Of' Thecorporateidentityconstruct: A Rewiev Of The Literatüre”, Journal Of Marketing Communications,
  • File:///C:/Users/User/Desktop/%C3%B6rg%C3%Bctsel%20k%C3%Bclt%C3%Bcr/Kurumsal%20k%C4%B0ml%C4%B0k%20%C4%B0n%C5%9ea sını%20bel%C4%B0rleyen%20fakt%C3%96rler.Pdf, Erişim Tarihi 30.01.2015). : 220, (Çev. Zeliha Hepkon, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi,
  • O'donnell, O.; Boyle, R. (2008), Understandingandmanaging- Organisationalculture, Irelandınstitute Of Public Administration İn Association with the committeeforpublic Management Research, British Library Cataloguing İn Publication Data, Isbn: 978-1-904541-75-2, Issn: 1393- : 1-95.
  • Özaydın, B. (2010), Teknoloji Kültürü Ve Etik, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojileri
  • Anabilim Dalı Isparta. Tüik, (2015), Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, TurkStat, Information and Communication Technology (ICT) Usage Survey in Households and Individuals, 2004-2015 (http://www.tuik.gov.tr/, erişim tarihi 01.05.2016).
  • Yalçın, İ.; Seçkin, Z.; Demirel, Y. (2009), Bilgideki Değişimin Örgütsel Değişime Etkisi Üzerine Bir İnceleme, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, Haziran, 2 (1): 48-69.
  • Yılmaz, Ş.; Aydın, F. (2013), Ortaokul Öğrencilerinin Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Ve Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi”,
  • Asya Öğretim Dergisi, 1 (2): 1-17.

A STUDY ON MERSIN IN ORGANIZATIONAL CULTURE REFLECTIONS CULTURE ELECTRONIC NETWORK

Year 2016, , 254 - 261, 01.06.2016
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118645

Abstract

Organizational culture; productivity an densurethe effectivenessandadded value in terms of creativityor creation, the organization; motivate towards the corporate objectives, the creation of organizational commitmentand sense of belonging, system is the in tegrityoverlap witht heobjectives of individuals and instituti ons that prepare the basis for development principles. Integrity of this system is supplied from a number of elements of organizational culture; business mission, strategies, andvalues of a number of organizational culture dynamics, structures and processes, norms, ceremonies, such as symbols. There continues to be proactive structure, Dynamics and elements of the members of the organization to learnand follow the organizational culture based on there quirementsandoutside the building process remainin different tor enewingand change. As innovation and change brought about this particular technological progress are activelyused electronic network of individual sand there forethe organization of cultural evolution, emerges in the context of organizational culture to be considered as a matter of business today, they providethedegree of compliance. Examination is the subject of this work, create a web site ownedby the organization they created, businessesvia an electronic network in this context.Discussed the mission and vision of relations in this work; Mersin Chamber of Commerce&Industry registered corporation with in the first 5,000 companies who pay most of the taxes, that mosttaxlast two years have been assessedby the top 100 companies in this work. The obtainedresults of research; the majority of the 100 companies have web sites. However, these companies, is variable to give locationin formation mission and vision

References

  • Aktan, C. C. (2008), Stratejik Yönetim Ve Stratejik Planlama, Çimento-İşveren Dergisi, Temmuz-Ağustos 4 (22): 4-21.
  • Baker, K. (2002), Chapter 11. Organizationalculture, 8 August, Http://Www.Au.Af.Mil/Au/Awc/Awcgate/Doe/Benchmark/Ch11.Pdf, Erişim Tarihi 25.08.2014: 1-13.
  • Belin, M. N.; Yıldız, H. (2011), Lise Öğrencilerinin Facebook Adlı Sosyal Paylaşım Sitesini Kullanma Amaçları Üzerine Sosyolojik Bir İnceleme:
  • Eskişehir Örneği, Türkiye Bilimsel Ve Teknolojik Araştırma Kurumu, Sosyoloji Alanı Orta Öğretim Öğrencileri Arası Araştırma Projeleri Yarışması, Ocak, Bursa: 101. Çamkara, A. (2007), Teknoloji Ve Kültürel Endüstri: “Web”ten “Cep”e Alkışların Dönüşümü, Millî Folklor, 19 (75): 27-29.
  • Bart, C. (2007), A Comparative Analysis Of Mission Statement Content İn Secularandfaithbasedhospitals, Journal Of Intellectualcapital, 8 (4): 682- 694.
  • Doğan, H. (2008), Örgütlerde Vizyon Ve Misyonların Çalışanlarca Kabulü Ve Adnan Menderes Üniversitesi Örneği, Gazi Üniversitesi İktisadi
  • Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (3): 93-110. Erdem, R.; Adıgüzel, O.; Kaya, A. (2010), Akademik Personelin Kurumlarına İlişkin Algıladıkları Ve Tercih Ettikleri Örgüt Kültürü Tipleri,
  • Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 36, Ağustos-Aralık: 73-88. Eren, E.; Alpkan, L.; Ergün, E. (2003), Kültürel Boyutlar Olarak İşletmelerde İçsel Bütünleşme Ve Dışsal Odaklanma Düzeylerinin Performansa
  • Etkileri, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4 (1): 55-70. Güçlü, N. (2003), Örgüt Kültürü, Kırgızistan Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 6: 147-159.
  • Karakışla, E. (2009), Kültür-Yönetim İlişkileri Bağlamında Örgütsel Değişim Sürecine Örgütsel Kültürün Yönetsel Etkinlik Açısından Etkisi,
  • Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı, Karaman. Kaya, H. (2008), Kamu Ve Özel Sektör Kuruluşlarının Örgütsel Kültürünün Analizi Ve Kurum Kültürünün Çalışanların Örgütsel Bağlılığına
  • Etkisi: Görgül Bir Araştırma, Maliye Dergisi, Sayı 155, Temmuz-Aralık: 119-143. Kılıç, M. (2010), Stratejik Yönetim Sürecinde Değerler, Misyon Ve Vizyon Kavramları Arasındaki İlişki, Sosyo-Ekonomi Dergisi, Sayı 2, Temmuz-Aralık: 81-98.
  • Kılıç, A.; Eren, H.; Gürsoy, A. (2014), Yenilikçilik Faktörlerinin Örgütlerin Vizyon Ve Misyon İfadelerindeki Varlığı; Fortune Türkiye İlk 100
  • Firma Örneği, İşletme Araştırmaları Dergisi 6 (4 ): 36-68. Köseoğlu, M. A. (2008), İşletmeler Var Olma Sebeplerini Nasıl İfade Ederler?: Kobi’lerin Misyon İfadeleri Üzerine Bir Araştırma, Celal Bayar
  • Üniversitesi İ.İ.B.F. Yönetim Ve Ekonomi Dergisi 15(2): 89-97. Melewar, T.C. (2003), Determinants Of' Thecorporateidentityconstruct: A Rewiev Of The Literatüre”, Journal Of Marketing Communications,
  • File:///C:/Users/User/Desktop/%C3%B6rg%C3%Bctsel%20k%C3%Bclt%C3%Bcr/Kurumsal%20k%C4%B0ml%C4%B0k%20%C4%B0n%C5%9ea sını%20bel%C4%B0rleyen%20fakt%C3%96rler.Pdf, Erişim Tarihi 30.01.2015). : 220, (Çev. Zeliha Hepkon, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi,
  • O'donnell, O.; Boyle, R. (2008), Understandingandmanaging- Organisationalculture, Irelandınstitute Of Public Administration İn Association with the committeeforpublic Management Research, British Library Cataloguing İn Publication Data, Isbn: 978-1-904541-75-2, Issn: 1393- : 1-95.
  • Özaydın, B. (2010), Teknoloji Kültürü Ve Etik, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Teknolojileri
  • Anabilim Dalı Isparta. Tüik, (2015), Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, TurkStat, Information and Communication Technology (ICT) Usage Survey in Households and Individuals, 2004-2015 (http://www.tuik.gov.tr/, erişim tarihi 01.05.2016).
  • Yalçın, İ.; Seçkin, Z.; Demirel, Y. (2009), Bilgideki Değişimin Örgütsel Değişime Etkisi Üzerine Bir İnceleme, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, Haziran, 2 (1): 48-69.
  • Yılmaz, Ş.; Aydın, F. (2013), Ortaokul Öğrencilerinin Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Ve Tutumlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi”,
  • Asya Öğretim Dergisi, 1 (2): 1-17.
There are 22 citations in total.

Details

Other ID JA48SE33SM
Journal Section Articles
Authors

Murat Koc This is me

Linda Ozturk This is me

Publication Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Koc, M., & Ozturk, L. (2016). A STUDY ON MERSIN IN ORGANIZATIONAL CULTURE REFLECTIONS CULTURE ELECTRONIC NETWORK. PressAcademia Procedia, 2(1), 254-261. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118645
AMA Koc M, Ozturk L. A STUDY ON MERSIN IN ORGANIZATIONAL CULTURE REFLECTIONS CULTURE ELECTRONIC NETWORK. PAP. June 2016;2(1):254-261. doi:10.17261/Pressacademia.2016118645
Chicago Koc, Murat, and Linda Ozturk. “A STUDY ON MERSIN IN ORGANIZATIONAL CULTURE REFLECTIONS CULTURE ELECTRONIC NETWORK”. PressAcademia Procedia 2, no. 1 (June 2016): 254-61. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118645.
EndNote Koc M, Ozturk L (June 1, 2016) A STUDY ON MERSIN IN ORGANIZATIONAL CULTURE REFLECTIONS CULTURE ELECTRONIC NETWORK. PressAcademia Procedia 2 1 254–261.
IEEE M. Koc and L. Ozturk, “A STUDY ON MERSIN IN ORGANIZATIONAL CULTURE REFLECTIONS CULTURE ELECTRONIC NETWORK”, PAP, vol. 2, no. 1, pp. 254–261, 2016, doi: 10.17261/Pressacademia.2016118645.
ISNAD Koc, Murat - Ozturk, Linda. “A STUDY ON MERSIN IN ORGANIZATIONAL CULTURE REFLECTIONS CULTURE ELECTRONIC NETWORK”. PressAcademia Procedia 2/1 (June 2016), 254-261. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2016118645.
JAMA Koc M, Ozturk L. A STUDY ON MERSIN IN ORGANIZATIONAL CULTURE REFLECTIONS CULTURE ELECTRONIC NETWORK. PAP. 2016;2:254–261.
MLA Koc, Murat and Linda Ozturk. “A STUDY ON MERSIN IN ORGANIZATIONAL CULTURE REFLECTIONS CULTURE ELECTRONIC NETWORK”. PressAcademia Procedia, vol. 2, no. 1, 2016, pp. 254-61, doi:10.17261/Pressacademia.2016118645.
Vancouver Koc M, Ozturk L. A STUDY ON MERSIN IN ORGANIZATIONAL CULTURE REFLECTIONS CULTURE ELECTRONIC NETWORK. PAP. 2016;2(1):254-61.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.