Bir iletişim aracı olan reklamın doğru ve güvenilir olması, toplumun kültürel ve ahlaki yapısına uygun olması ve etik ilkeleri içermesi İşletmelerin sürekli değişen çevre şartlarına uyum sağlayabilmeleri, dinamik, karmaşık ve rekabetçi niteliği artan iş dünyasında uzun süreli var olabilmeleri örgütsel etkinliğin yüksek düzeyde olmasıyla mümkündür. Örgütsel etkililik her ekonomide başarı için çok önemlidir. Örgütler, maksimum performans elde etmede genellikle örgütsel etkinliğe başvururlar. Örgütsel etkililik, genel olarak, örgütün ve çalışanların amaç bütünlüğüne dayanmaktadır. Örgütsel etkinliği etkileyebilecek performans, motivasyon, örgütsel çevre, yönetsel uzmanlık, yaratıcı sinerji gibi bazı faktörler vardır. Bu çalışmanın amacı, örgütsel etkinlik yapısı ve çalışan performansı üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma ampirik bir araştırma niteliğinde olup, veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmaktadır ve Konya ve Antalya’da banka çalışanlarına uygulanacaktır. Örneklemede %95 güven düzeyi ve %5 güven aralığı hedeflenmiştir. Araştırma için seçilen örneklemin (sample) büyüklüğü 385 işgörendir ve geçerli geri dönüş elde edilmiştir. Bu çalışmada elde edilen veriler SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Bu çalışma sonucunda elde edilecek bulguların alandaki eksikliğin giderilmesine katkı sağlaması, yazına ve pratik uygulamaya yönelik yararlı bilgiler sunması amaçlanmaktadır
In a dynamic and increasingly complex and competitive global environment, organizations’ current effectiveness is necessarily a predictor of future success. Organizational effectiveness is critical to success in any economy. It is commonly referred when discussing organizations that have achieved maximum performance. Organizational effectiveness, in general, is based on the integration of the goals of the organization and the employees. Neither of them should be viewed in isolation. There are some factors that may affect the organizational effectiveness such as: performance, motivation, organizational environment, managerial expertise, creative synergy. The purpose of this study to examine the structure of organizational effectiveness and impact on employee performance.The empirical data for the study will collect through a well-structure questionnaire which will prepar and distribute among the members of staff in selected banks in Konya and Antalya. Sampling was aimed at the 95% confidence level and 5% confidence interval. The size of the sample is composed of a total of 385 employees. İn this study analyzed using SPSS. It is expected that the findings of this study will contribute to the relevant literature and provide useful information for the practitioners in the field
Other ID | JA97BE64PM |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |
PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.
PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants.
PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.
PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing.
Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.