Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2017, Volume: 4 Issue: 1, 188 - 190, 30.06.2017
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.533

Abstract

References

  • Bayatoğlu B.B., ( 2005). Bilişim Teknolojilerinin Türk Bankacılığının Yönetim Ve Organizasyon Yapısına Etkileri T.C. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim Ve Organizasyon Bilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Arun K., Türkay B., Fen G., Vd. ( 2014). Yeni Teknolojilerin Yönetici Rolleri Üzerindeki Etkisini Saptama Üzerine Bir Araştırma . Bjss Balkan Journal Of Social Sciences / Balkan Sosyal Bilimler Dergisi. 3. 6
  • Yavuz. S., Coşkun.E., ( 2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum Ve Düşünceleri Attıtudes And Perceptıons Of Elementary Teachıng Through The Use Of Technology In Educatıon . Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 34. ss: 276-286
  • Turan S., ( 2002). Teknolojinin okul yönetiminde etkin kullanımında eğitim yöneticisinin rolü. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi. 30.ss: 271-81
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,21, 19-28.
  • Öksüz, C., Ak, Ş. ve Uça, S. (2009). İlköğretim Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Algı Ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2009. Cilt:V1, Sayı: I, 270-28
  • Usta, E., Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi [Bağlantıda]. 7:1. Erişim: http://www.insanbilimleri.com
  • Karamustafaoğlu O., (2006) . Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin Öğretim Materyallerini Kullanma Düzeyleri: Amasya İli Örneği . AÜ. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi. 1. Ss:190-101
  • Yaşar, O. (2004). İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Görsel Materyal Kullanımı ile Coğrafya Konularının Eğitim ve Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 163,104-120.
  • Çelen K F., Çelik A ., Seferoğlu S S ( 2011). Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları, Akademik Bilişim. 2-4
  • Acılar. A., ( 2009). Kobi’lerde Bilişim Teknolojileri Güvenliği Sorunu: Tehditler Ve Önlemler . Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi. C.X I.S I
  • Turan S., (2002). Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 30. 55.ss:271-28
  • Arıcak, O. T. (2011). Siber zorbalık: Gençlerimizi bekleyen yeni tehlike. Fatih Üniversitesi Kariyer Penceresi Dergisi, 10(6), 11-12
  • Arı, S. V., Er, S. H., Özer, Ö, ve Şahin, M. (2010). Lise öğrencilerinin siber zorba davranışlarda bulunma ve maruz kalma durumlarında ilişkin görüşleri. SDÜ Dergisi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 257-270.
  • Alkan N., (2003).Tıp ve Sağlık Kuruluşlarında Yönetim. Bilgi Dünyası. 4.2.ss: 122-145 Turan S.,Esenoğlu C., (2006). Bir Meşrulaştırma Aracı Olarak Bilişim ve Kitle İletişim Teknolojileri: Eleştirel Bir Bakış. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi. İİBF Dergisi. 1.2.ss: 71-86

TECHNOLOGY: ARE WE USING IT OR IT IS USING US?

Year 2017, Volume: 4 Issue: 1, 188 - 190, 30.06.2017
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.533

Abstract

Technological
developments lead to a level of prosperity as well as to misery. Latest
industrial developments also caused serious problems in the economic, social
and political context. In today's  world,
information as well as information technology are of great significance - this
will be of increased importance. Our today's source of information is based on
computer technology. Wars between countries are rather made by the power of
information as per weapons. While in the past, reduplication of knowledge
generation took 4.000 years, today we only need 50 years for it. The
accumulation of knowledge leads to new innovations so that technology is today
an indispensable factor of our world. This leads to the fact, that the world is
today a global village. Today, the industry is not able to meet the demand of
the information society. Developments in the information technology go hand in
hand with the individual context and the fields like governance, industry,
economy, social policy and entertainment. The rapid change and development of
technology and information caused incorrect use of technology and information
as well as the facts of not being able to follow current trends and a great
competitive pressure. All the above-mentioned indicators pointed to pressures
and stress on people. In addition, the cultural structure and standards are
negatively impacted. People and the world suffer from the incorrect use of
technology and information. The rapid change of information and the access to
this information caused and increased information pollution. People were not
able anymore to differ between correct and incorrect information. This
information pollution affected the soul and mind of people negatively. 

References

  • Bayatoğlu B.B., ( 2005). Bilişim Teknolojilerinin Türk Bankacılığının Yönetim Ve Organizasyon Yapısına Etkileri T.C. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim Ve Organizasyon Bilim Dalı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Arun K., Türkay B., Fen G., Vd. ( 2014). Yeni Teknolojilerin Yönetici Rolleri Üzerindeki Etkisini Saptama Üzerine Bir Araştırma . Bjss Balkan Journal Of Social Sciences / Balkan Sosyal Bilimler Dergisi. 3. 6
  • Yavuz. S., Coşkun.E., ( 2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum Ve Düşünceleri Attıtudes And Perceptıons Of Elementary Teachıng Through The Use Of Technology In Educatıon . Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 34. ss: 276-286
  • Turan S., ( 2002). Teknolojinin okul yönetiminde etkin kullanımında eğitim yöneticisinin rolü. Kuram ve uygulamada eğitim yönetimi. 30.ss: 271-81
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,21, 19-28.
  • Öksüz, C., Ak, Ş. ve Uça, S. (2009). İlköğretim Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Algı Ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2009. Cilt:V1, Sayı: I, 270-28
  • Usta, E., Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi [Bağlantıda]. 7:1. Erişim: http://www.insanbilimleri.com
  • Karamustafaoğlu O., (2006) . Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin Öğretim Materyallerini Kullanma Düzeyleri: Amasya İli Örneği . AÜ. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi. 1. Ss:190-101
  • Yaşar, O. (2004). İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Görsel Materyal Kullanımı ile Coğrafya Konularının Eğitim ve Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 163,104-120.
  • Çelen K F., Çelik A ., Seferoğlu S S ( 2011). Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları, Akademik Bilişim. 2-4
  • Acılar. A., ( 2009). Kobi’lerde Bilişim Teknolojileri Güvenliği Sorunu: Tehditler Ve Önlemler . Afyon Kocatepe Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi. C.X I.S I
  • Turan S., (2002). Teknolojinin Okul Yönetiminde Etkin Kullanımında Eğitim Yöneticisinin Rolü. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 30. 55.ss:271-28
  • Arıcak, O. T. (2011). Siber zorbalık: Gençlerimizi bekleyen yeni tehlike. Fatih Üniversitesi Kariyer Penceresi Dergisi, 10(6), 11-12
  • Arı, S. V., Er, S. H., Özer, Ö, ve Şahin, M. (2010). Lise öğrencilerinin siber zorba davranışlarda bulunma ve maruz kalma durumlarında ilişkin görüşleri. SDÜ Dergisi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 257-270.
  • Alkan N., (2003).Tıp ve Sağlık Kuruluşlarında Yönetim. Bilgi Dünyası. 4.2.ss: 122-145 Turan S.,Esenoğlu C., (2006). Bir Meşrulaştırma Aracı Olarak Bilişim ve Kitle İletişim Teknolojileri: Eleştirel Bir Bakış. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi. İİBF Dergisi. 1.2.ss: 71-86
There are 15 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Resul Kaya

Nermin Gurhan

Publication Date June 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Kaya, R., & Gurhan, N. (2017). TECHNOLOGY: ARE WE USING IT OR IT IS USING US?. PressAcademia Procedia, 4(1), 188-190. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.533
AMA Kaya R, Gurhan N. TECHNOLOGY: ARE WE USING IT OR IT IS USING US?. PAP. June 2017;4(1):188-190. doi:10.17261/Pressacademia.2017.533
Chicago Kaya, Resul, and Nermin Gurhan. “TECHNOLOGY: ARE WE USING IT OR IT IS USING US?”. PressAcademia Procedia 4, no. 1 (June 2017): 188-90. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.533.
EndNote Kaya R, Gurhan N (June 1, 2017) TECHNOLOGY: ARE WE USING IT OR IT IS USING US?. PressAcademia Procedia 4 1 188–190.
IEEE R. Kaya and N. Gurhan, “TECHNOLOGY: ARE WE USING IT OR IT IS USING US?”, PAP, vol. 4, no. 1, pp. 188–190, 2017, doi: 10.17261/Pressacademia.2017.533.
ISNAD Kaya, Resul - Gurhan, Nermin. “TECHNOLOGY: ARE WE USING IT OR IT IS USING US?”. PressAcademia Procedia 4/1 (June 2017), 188-190. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2017.533.
JAMA Kaya R, Gurhan N. TECHNOLOGY: ARE WE USING IT OR IT IS USING US?. PAP. 2017;4:188–190.
MLA Kaya, Resul and Nermin Gurhan. “TECHNOLOGY: ARE WE USING IT OR IT IS USING US?”. PressAcademia Procedia, vol. 4, no. 1, 2017, pp. 188-90, doi:10.17261/Pressacademia.2017.533.
Vancouver Kaya R, Gurhan N. TECHNOLOGY: ARE WE USING IT OR IT IS USING US?. PAP. 2017;4(1):188-90.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.