Purpose- Online shopping, which is an important reflection of the fundamental changes that have taken place in information and communication technologies, has become an indispensable part of daily life of consumers and businesses. The loyalty of online consumers will be explained with consumer inertia and consumer satisfaction concepts.
Methodology- In order to achieve this goal, a research was implemented by using face to face survey method on online shopping consumers.
Findings- Kuo, Hu and Yang (2012) have indicated that both consumer inertia and satisfaction positively influence re-purchase intention and loyalty.
Conclusion- In this context, the results to be obtained within the context of the study are expected to present a different perspective to the factors that influence the loyalty of Turkish online shoppers. It is thought that the research is important in terms of enabling comparison and discussion of the results obtained in other studies in the literature.
Amaç - Bilgi ve iletişim teknolojilerinde meydana gelen köklü değişikliklerin önemli bir yansıması olarak online alışveriş tüketicilerin günlük yaşamlarının, işletmelerin ise faaliyetlerinin vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Online alışveriş yapan tüketicilerin sadakati, tüketici ataleti ve tüketici memnuniyetleri konseptleri ile açıklanmaya çalışılacaktır.
Yöntem- Bu amaca ulaşmak için online alışveriş yapan tüketicilere yüz yüze anket yöntemi ile bir uygulama gerçekleştirilecektir.
Bulgular- Kuo, Hu ve Yang (2012), tüketici ataleti ve memnuniyetinin; tüketicilerin online alışverişe yönelik alışveriş niyeti ve sadakati üzerinde olumlu etkilerini olduğunu ortaya koymuştur.
Sonuç- Bu bağlamda çalışma kapsamında elde edilecek sonuçların, Türk online alışverişçilerin sadakatlerinde etkili olan unsurlara farklı bir bakış açısı sunacağı düşünülmektedir. Araştırmanın, literatürdeki diğer çalışmalar doğrultusunda elde edilen sonuçların kıyaslanmasına ve tartışılmasına olanak sağlaması bakımından önemli olduğu düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |
PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.
PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants.
PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.
PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing.
Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.