Purpose- The subject of this research is the study of the compatibility of information technology projects in Odeabank, which is operating
in finance sector, in terms of business and information technology. It is called Central Service Project.
Methodology- In order to monitor the work and secure the contribution of the relevant departments, a working group has been
established to cover the four departments of the bank.
Findings- With the new Fax Portal application, we observed that 157 seconds have been saved per transaction and that this benefit has
reached the free time of 4.8 personnel in 15.000 transactions per month.
Conclusion- The main objectives of the Central Service Project are to remove manual operations from the Bank Operations Department, to
make processes faster, to reduce mistakes in manual operations, and to increase customer satisfaction by performing quick transactions.
Amaç- Bu araştırmanın konusu finans sektöründe faaliyet göstermekte olan Odeabank (Banka) bünyesinde yapılan bir bilgi teknolojileri
projesinin işletme açısından ve bilgi teknolojileri açısından uyumunu incelemektedir
Yöntem- Bu çalışmanın ilgili her birim tarafından takip edilip katkı yapılabilmesi için banka içerisindeki sorumlu bölümlerin çalışanlarından,
dört bölümü kapsayacak şekilde bir çalışma grubu kurulmuştur.
Bulgular- Yeni Faks Portal uygulaması ile işlem başına 157 saniye kazanç sağlandığı ve aylık 15.000 adet işlemde bu faydanın 4.8 adet
personelin zamanına denk geldiği görülmüştür.
Sonuç- Merkezi Hizmet Projesinin ana amaçları Banka Operasyon Bölümünün manuel işlemlerden arındırmak, süreçleri daha hızlı hale
getirmek, manuel işlemlerde karşılaşılan hataları azaltmak ve hızlı işlem yaparak müşteri memnuniyetini arttırmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |
PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.
PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants.
PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.
PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing.
Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.