Purpose-The aim of the study is to explore the development of the retail industry and the new technologies that have emerged with
digitalization used in retailing.
Methodology-Research model was determined as a qualitative case study design. In the research, typical case sampling method, one of the
purposive sampling techniques, was used. The data was collected by semi-structured in-depth interview with company executive.
Findings-Company’s development in the retail industry and digital transformation is presented. Study has shown that Watsons uses artificial
intelligence and robot technology significantly to enhance customer experience.
Conclusion-The study is thought to be an original study as it shows the practices in a case study. It has been seen that Watsons offers faster
service and more personalized shopping experience to its customers via technological applications. In addition, it is seen that it is tried to
contribute both to customers' more accurate purchasing decisions and their satisfaction levels.
Amaç-Çalışmanın amacı, perakende sektörünün gelişimini ve dijitalleşmeyle birlikte ortaya çıkan ve perakendecilikte kullanılan yeni
teknolojileri incelemektir.
Yöntem-Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay tasarımı kullanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak amaçlı örnekleme
tekniklerinden tipik durum örneklemesi yöntemi kullanılmıştır. Veriler, Watsons yöneticisi ile yapılan yarı yapılandırılmış derinlemesine
görüşme kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular-Perakende sektörünün gelişimi ve dijital dönüşüm hakkında firma örneği sunulmuştur. Bununla birlikte, perakende sektöründe
kullanılan teknolojilere yönelik uygulama örnekleri ortaya konulmuştur. Çalışma, Watsons firmasının müşteri deneyimini arttırma amacıyla
yapay zeka ve robot teknolojisini önemli ölçüde kullandığını göstermiştir.
Sonuç-Çalışmanın, örnek olay incelemesiyle, teorik bilgilerin pratikteki uygulamasına yönelik bilgiler sunması nedeniyle özgün bir çalışma
olduğu düşünülmektedir. Watsons firmasının kullandığı teknolojik uygulamalarla müşterilerine daha hızlı hizmet ve daha kişiselleştirilmiş
alışveriş deneyimi sunduğu görülmüştür. Ayrıca, Watsons’ın kullanılan teknolojik uygulamalar yardımıyla hem müşterilerinin daha doğru satın
alma kararı vermesine hem de müşteri memnuniyetine katkı sağlanmaya çalıştığı görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Finance, Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 15 Issue: 1 |
PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.
PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants.
PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.
PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing.
Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.