Asli fonksiyonları müşterilerinin konaklama ihtiyaçlarını sağlamak olan otellerin en önemli bir diğer fonksiyonu da yiyecek- içecek hizmetleridir. Hızla gelişen turizm sektöründe, günümüzde sadece konaklama yapan müşteriler değil, toplantı düğün vb. organizasyonlar ile de verilen yiyecek- içecek hizmeti ön plana çıkmaktadır. Otel mutfaklarında modernizasyona rağmen, insan faktörü ve buna bağlı el emeği yoğun çalışma, başta kişisel hijyen ve diğer hijyen uygulamalarının önemini daha da arttırmaktadır. Uygulanacak olan tüm gıda güvenliği ve hijyen kuralları ile, oteller rekabet güçlerini ve tercih edilebilirliklerini sağlarken, aynı zamanda kurum imajlarını da korumuş ve güçlendirmiş olurlar. Bu çalışmada, Bursa’da faaliyet gösteren 3,4 ve 5 yıldızlı otellerin mutfaklarında çalışan personelin, hijyen kurallarını uygulama konusundaki bilinçleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, 16 otelde, toplam 155 mutfak personeline anket uygulanmış ve veriler SPSS20’de değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 11 Special Issue: 1 |