Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of 7th and 8th Grade Students’ Performance about Algebraic Expressions

Year 2020, , 99 - 117, 01.09.2020
https://doi.org/10.9779/pauefd.567616

Abstract



The aim of this study is to examine the seventh and eighth-grade students’ performance about algebraic expressions. The survey method was used in this study. The study group consists of 180 secondary school students studying in the seventh and eighth grades in Afyonkarahisar province. As a data collection tool, a 28-item multiple-choice algebra test consisting of 7 sub-dimensions was used. In this study, the SPSS 17.0 package program was used for analyzing the data and independent samples t-test and Pearson correlation test were used according to variables. At the end of the research, it was found that the students' achievement performance on algebraic expressions was at medium level and the lowest achievement performance was about ‘explaining the meaning of simple visual and algebraic expressions’ and the highest achievement performance was about ‘adding and subtracting with algebraic expressions’. In this study, it was also determined that eighth-grade students’ performance about algebra was higher than those of the seventh-grade students, but did not found a significant difference according to gender. It was determined that students' performance in algebraic expressions had a positive effect on mathematics achievement.




References

  • Akarsu, E. (2013). 7.sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Akkan, Y. (2009). İlköğretim öğrencilerinin aritmetikten cebire geçiş süreçlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Akkan, Y. ve Baki, A. (2016). Ortaokul öğrencilerinin aritmetikten cebire geçiş süreçlerinin incelenmesi: sembollerin kullanımı ve harflerin anlamı. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 270-304.
  • Akkaya, R. ve Durmuş, S. (2006). İlköğretim 6-8.sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-12.
  • Akyüz, G. ve Hangül, T. (2014). 6.sınıf öğrencilerinin denklemler konusunda sahip oldukları yanılgıların giderilmesine yönelik bir çalışma. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7(1), 16-43.
  • Arcavi, A. ve Schoenfeld, A. (1988). On the meaning of variable. Mathematics Teacher, 81(6), 420-427.
  • Baki, A., Akkan, Y., Atasoy, E., Çakıroğlu, Ü. & Güven, B. (2008, Ağustos). Aritmetikten cebire geçiş: Problem çözme stratejileri. XIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Baki, A. ve Kartal, T.(2004). Kavramsal ve işlemsel bilgi bağlamında lise öğrencilerinin cebir bilgilerinin karakterizasyonu. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 27-46.
  • Baratta, W. (2011). Linear equations: Equivalance=success. Australian Mathematics Teacher, 67(4), 6-11.
  • Baysal, F. K. (2010). İlköğretim öğrencilerinin (4-8.Sınıf) cebir öğrenme alanında oluşturdukları kavram yanılgıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Behr, M., Erlwanger, S. & Nichols, E. (1980). How children view the equal sign. Mathematics Teaching, 92, 13-15.
  • Bernardo, A. & Okagaki, L. (1994). Roles of symbolic knowledge and problem-information context in solving word problems. Journal of Educational Psychology, 86, 212-220.
  • Blanton, L. M., & Kaput, J. J. (2005). Characterizing a classroom practice that promotes algebraic reasoning. Journal for Research in Mathematics Education, 36(5),412-446.
  • Brown, C. A., Carpenter, T. P., Kouba, V.L., Linquist, M. M., Silver, E.A.ve Swafford, J.O. (1999). Secondary school results for the fourth NAEP mathematics assesment: algebra, geometry, mathematical methods and attitudes. Mathematics Teacher, 81, 337-347.
  • Davidenko, S. (1997). Building the concept of function from students’ everday activities. The Mathematics Teache, 90(2),144-149.
  • Dede, Y. ve Argün, Z. (2003). Cebir, öğrencilere niçin zor gelmektedir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 180-185.
  • Erbaş, A. K. ve Ersoy, Y. (2002). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin eşitliklerin çözümündeki başarıları ve olası kavram yanılgıları. UFBMEK-5 Bildiri Kitabı (ss.16-18). Ankara: Devlet Kitapları Basımevi.
  • Ersoy, Y. ve Erbaş, K. (2005). Kassel projesi cebir testinde bir grup Türk öğrencinin genel başarısı ve öğrenme güçlükleri. İlköğretim Online, 4(1), 18-39.
  • Falkner, K., Levi, L. & Carpenter, T. (1999). Children’s understanding of equality: A foundation for algebra. Teaching children mathematics, 6(4), 232-236.
  • Gülpek, P. (2006). İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeylerinin gelişimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Gürbüz, R. & Toprak, Z. (2014). Aritmetikten cebire geçişi sağlayacak etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 178-203.
  • Herscovics, N. & Linchevski, L. (1994). A cognitive gap between arithmetic and algebra. Educational Studies in Mathematics, 27, 59-78.
  • Kar, T., Çiltaş, A. ve Işık, A. (2011). Cebirdeki kavramlara yönelik öğrenme güçlükleri üzerine bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 939-952.
  • Kaya, D. ve Keşan, C. (2014). İlköğretim seviyesindeki öğrenciler için cebirsel düşünme ve cebirsel muhakeme becerisinin önemi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 3(2), 38-47.
  • Kieran, C. (1992). The learning and teaching of school algebra. In D.A. Grouws ( Eds.). Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 390-419). New York: Macmillan.
  • Kieran, C. & Chalouh, L. (1993). Prealgebra: The transition from arithmetic to algebra. In Douglas T. Owens (Ed.), Research ideas for the classroom: Middle grades mathematics (pp.178-192). Reston, VA: NCTM
  • Köroğlu, H., Geçer, Z., Taşçı, Ö., & Ay, H. G. (2004). İlköğretim 7. sınıf denklemler konusunun farklı öğrenme etkinlikleri ile işlenmesi ve değerlendirilmesi. 6. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulmuş bildiri, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kuchemann, D. (1981). Algebra. In K. Hart (Eds.), Children's understanding of mathematics: 11-16 (pp.102-119), London: Alden.
  • Küpcü, A.R. ve Yaprak Ceylan, E. (2012). İlköğretim öğrencilerinin cebir başarısının cebirsel düşünme düzeyi ile cinsiyet arasındaki ilişki. 12-14 Eylül 2012, XXI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Linchevski, L. (1995). Algebra with numbers and arithmetic with letters: A definition of pre-algebra. The Journal of Mathematical Behaviour, 14, 113-120.
  • Linchevski, L. & Herscovics, N. (1996). Crossing the cognitive gap between arithmetic and algebra: Operating on the unknown in the context of equations. Educational Studies in Mathematics, 30, 38-65.
  • Londholz, R., D. (1993). The transition from arithmetic to algebra. In E.L. Edwards (Ed), Algebra for everyone (pp. 24-33). Reston, VA: NCTM.
  • MacGregor, M. & Stacey, K. (1997). Students' understanding of algebraic notation: 11–16. Educational Studies in Mathematics, 33, 1-19.
  • MEB (2013). Ortaokul matematik dersi (5-8.Sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, VA: NCTM
  • Oktaç, A. (2010). Birinci dereceden tek bilinmeyenli denklemler ile ilgili kavram yanılgıları. E. Bingölbali & M. F. Özmantar (Eds) içinde, Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri (ss. 241-262). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Perso, T. (1992). Using diagnostic teaching to overcome misconceptions in algebra. The Mathematical Association of Western Australia.
  • Umay, A. (2003). Matematiksel Muhakeme Yeteneği. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakultesi Dergisi, 24, 234-243.
  • Van Amerom, B., A. (2002). Reinvention of early algebra: Developmental research on the transition from arithmetic to algebra. Unpublished doctoral dissertation, University of Utrecht, The Netherlands.
  • Yenilmez, K., & Avcu, T. (2009). Altıncı sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki başarı düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 37-45.
  • Yıldız, P., Çiftçi, Ş. K., Akar, Ş. ve Sezer, E. (2015). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeleri ve değişkenleri yorumlama sürecinde yaptıkları hatalar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 18-31.

Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi

Year 2020, , 99 - 117, 01.09.2020
https://doi.org/10.9779/pauefd.567616

Abstract



Bu araştırmanın
amacı, ortaokul yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler
konusundaki başarı performanslarını incelemektir. Araştırmada tarama yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Afyonkarahisar ilinde yedinci ve
sekizinci sınıfta öğrenim gören toplam 180 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır.
Veri toplama aracı olarak 7 alt boyuttan oluşan 28 soruluk çoktan seçmeli bir
cebir testi kullanılmıştır. Bu araştırmada verilerin analizinde SPSS 17.0 paket
programı kullanılmış, değişkenlere bağlı olarak bağımsız örneklemler t-testi ve
Pearson korelasyon testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin cebirsel
ifadeler konusundaki başarı performanslarının orta düzeyde olduğu, en düşük
başarı performansının ‘Basit görsel ve cebirsel ifadelerin anlamını açıklama’
konusunda, en yüksek başarı performansının ise ‘Cebirsel ifadelerle toplama ve
çıkarma yapma’ konusunda olduğu saptanmıştır. Bu araştırmada 8. sınıfların
cebir performanslarının 7. sınıflara göre daha yüksek olduğu, ancak cinsiyete
göre anlamlı fark göstermediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin cebirsel
ifadelerdeki başarı performanslarının matematik başarısını olumlu yönde
etkilediği belirlenmiştir.



References

  • Akarsu, E. (2013). 7.sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Akkan, Y. (2009). İlköğretim öğrencilerinin aritmetikten cebire geçiş süreçlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Akkan, Y. ve Baki, A. (2016). Ortaokul öğrencilerinin aritmetikten cebire geçiş süreçlerinin incelenmesi: sembollerin kullanımı ve harflerin anlamı. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 270-304.
  • Akkaya, R. ve Durmuş, S. (2006). İlköğretim 6-8.sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-12.
  • Akyüz, G. ve Hangül, T. (2014). 6.sınıf öğrencilerinin denklemler konusunda sahip oldukları yanılgıların giderilmesine yönelik bir çalışma. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7(1), 16-43.
  • Arcavi, A. ve Schoenfeld, A. (1988). On the meaning of variable. Mathematics Teacher, 81(6), 420-427.
  • Baki, A., Akkan, Y., Atasoy, E., Çakıroğlu, Ü. & Güven, B. (2008, Ağustos). Aritmetikten cebire geçiş: Problem çözme stratejileri. XIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Baki, A. ve Kartal, T.(2004). Kavramsal ve işlemsel bilgi bağlamında lise öğrencilerinin cebir bilgilerinin karakterizasyonu. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 27-46.
  • Baratta, W. (2011). Linear equations: Equivalance=success. Australian Mathematics Teacher, 67(4), 6-11.
  • Baysal, F. K. (2010). İlköğretim öğrencilerinin (4-8.Sınıf) cebir öğrenme alanında oluşturdukları kavram yanılgıları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Behr, M., Erlwanger, S. & Nichols, E. (1980). How children view the equal sign. Mathematics Teaching, 92, 13-15.
  • Bernardo, A. & Okagaki, L. (1994). Roles of symbolic knowledge and problem-information context in solving word problems. Journal of Educational Psychology, 86, 212-220.
  • Blanton, L. M., & Kaput, J. J. (2005). Characterizing a classroom practice that promotes algebraic reasoning. Journal for Research in Mathematics Education, 36(5),412-446.
  • Brown, C. A., Carpenter, T. P., Kouba, V.L., Linquist, M. M., Silver, E.A.ve Swafford, J.O. (1999). Secondary school results for the fourth NAEP mathematics assesment: algebra, geometry, mathematical methods and attitudes. Mathematics Teacher, 81, 337-347.
  • Davidenko, S. (1997). Building the concept of function from students’ everday activities. The Mathematics Teache, 90(2),144-149.
  • Dede, Y. ve Argün, Z. (2003). Cebir, öğrencilere niçin zor gelmektedir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 180-185.
  • Erbaş, A. K. ve Ersoy, Y. (2002). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin eşitliklerin çözümündeki başarıları ve olası kavram yanılgıları. UFBMEK-5 Bildiri Kitabı (ss.16-18). Ankara: Devlet Kitapları Basımevi.
  • Ersoy, Y. ve Erbaş, K. (2005). Kassel projesi cebir testinde bir grup Türk öğrencinin genel başarısı ve öğrenme güçlükleri. İlköğretim Online, 4(1), 18-39.
  • Falkner, K., Levi, L. & Carpenter, T. (1999). Children’s understanding of equality: A foundation for algebra. Teaching children mathematics, 6(4), 232-236.
  • Gülpek, P. (2006). İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeylerinin gelişimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Gürbüz, R. & Toprak, Z. (2014). Aritmetikten cebire geçişi sağlayacak etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1), 178-203.
  • Herscovics, N. & Linchevski, L. (1994). A cognitive gap between arithmetic and algebra. Educational Studies in Mathematics, 27, 59-78.
  • Kar, T., Çiltaş, A. ve Işık, A. (2011). Cebirdeki kavramlara yönelik öğrenme güçlükleri üzerine bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 939-952.
  • Kaya, D. ve Keşan, C. (2014). İlköğretim seviyesindeki öğrenciler için cebirsel düşünme ve cebirsel muhakeme becerisinin önemi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 3(2), 38-47.
  • Kieran, C. (1992). The learning and teaching of school algebra. In D.A. Grouws ( Eds.). Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 390-419). New York: Macmillan.
  • Kieran, C. & Chalouh, L. (1993). Prealgebra: The transition from arithmetic to algebra. In Douglas T. Owens (Ed.), Research ideas for the classroom: Middle grades mathematics (pp.178-192). Reston, VA: NCTM
  • Köroğlu, H., Geçer, Z., Taşçı, Ö., & Ay, H. G. (2004). İlköğretim 7. sınıf denklemler konusunun farklı öğrenme etkinlikleri ile işlenmesi ve değerlendirilmesi. 6. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulmuş bildiri, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kuchemann, D. (1981). Algebra. In K. Hart (Eds.), Children's understanding of mathematics: 11-16 (pp.102-119), London: Alden.
  • Küpcü, A.R. ve Yaprak Ceylan, E. (2012). İlköğretim öğrencilerinin cebir başarısının cebirsel düşünme düzeyi ile cinsiyet arasındaki ilişki. 12-14 Eylül 2012, XXI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Linchevski, L. (1995). Algebra with numbers and arithmetic with letters: A definition of pre-algebra. The Journal of Mathematical Behaviour, 14, 113-120.
  • Linchevski, L. & Herscovics, N. (1996). Crossing the cognitive gap between arithmetic and algebra: Operating on the unknown in the context of equations. Educational Studies in Mathematics, 30, 38-65.
  • Londholz, R., D. (1993). The transition from arithmetic to algebra. In E.L. Edwards (Ed), Algebra for everyone (pp. 24-33). Reston, VA: NCTM.
  • MacGregor, M. & Stacey, K. (1997). Students' understanding of algebraic notation: 11–16. Educational Studies in Mathematics, 33, 1-19.
  • MEB (2013). Ortaokul matematik dersi (5-8.Sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (2000). Principles and Standards for School Mathematics. Reston, VA: NCTM
  • Oktaç, A. (2010). Birinci dereceden tek bilinmeyenli denklemler ile ilgili kavram yanılgıları. E. Bingölbali & M. F. Özmantar (Eds) içinde, Matematiksel zorluklar ve çözüm önerileri (ss. 241-262). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Perso, T. (1992). Using diagnostic teaching to overcome misconceptions in algebra. The Mathematical Association of Western Australia.
  • Umay, A. (2003). Matematiksel Muhakeme Yeteneği. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakultesi Dergisi, 24, 234-243.
  • Van Amerom, B., A. (2002). Reinvention of early algebra: Developmental research on the transition from arithmetic to algebra. Unpublished doctoral dissertation, University of Utrecht, The Netherlands.
  • Yenilmez, K., & Avcu, T. (2009). Altıncı sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki başarı düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 37-45.
  • Yıldız, P., Çiftçi, Ş. K., Akar, Ş. ve Sezer, E. (2015). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeleri ve değişkenleri yorumlama sürecinde yaptıkları hatalar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 18-31.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Osman Birgin 0000-0003-3460-2731

Kayhan Demirören This is me 0000-0001-8862-2899

Publication Date September 1, 2020
Submission Date May 20, 2019
Acceptance Date February 6, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Birgin, O., & Demirören, K. (2020). Ortaokul Yedinci ve Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeler Konusundaki Başarı Performanslarının İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(50), 99-117. https://doi.org/10.9779/pauefd.567616