This study deals with the effects of nature-based environmental education program on the primary school studentsâ perceptions of and behaviors towards their environments. The study was conducted among primary school second level students (n=20) attending at a primary school in Muğla-Akyaka according to experimental design. The data in the study were collected by means of âenvironmental perception scaleâ and âenvironmental behavior observation formâ and through the interpretations of the âstoriesâ written by the students. At the end of the study, it was found that the studentsâ concrete concerns and reactions about the environmental problems which they are facingstrengthen their environmental values and raise their awareness of the destruction of these values.
Bu araştırma, doğa deneyimine dayalı olarak yürütülen çevre eğitimi programının ilköğretim öğrencilerinin çevrelerine yönelik algılarına ve davranışlarına etkisinin belirlenmesini konu almaktadır. Araştırma, doğa deneyimine dayalı çevre eğitimi programının, 2006/2007 EğitimÖğretim döneminde Muğla-Akyaka beldesinde bir ilköğretim okulunda öğrenim gören ilköğretim ikinci kademe öğrencileriyle (n:20) deneysel desene dayalı olarak yürütülmesiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen âçevresel algı ölçeğiâ ve âçevresel davranış gözlem formuânun kullanılması, bunun yanında uygulamaya katılan öğrencilere âöyküâ yazdırılması ve çözümlenmesi yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda, uygulamaya katılan öğrencilerin çevresel değerlerine ve bunların bozulmasına yönelik farkındalıklarına, yüz yüze oldukları çevre sorunlarına ilişkin somut kaygılarının ve tepkilerinin eklendiğini ve çevreye sorumlu davranış eğilimlerinin arttığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 27 Issue: 27 |