BibTex RIS Cite

AGSL Musical Department’s Ability Examinations and The Teachers’ Views On These Exams

Year 2010, Volume: 27 Issue: 27, 223 - 231, 01.01.2010

Abstract

This study aims at conditioning the implementation methods of special ability entrance examinations for students of Anatolian Fine Arts High School Musical Departments (AFAHS MD) and the views about examinations of the teachers who were assigned to these examinations. As the result of the research, it is understood that special ability entrance examinations are done in one, two or three stages, the majority of the teachers assigned to these examinations graduated from the Musical Education discipline of the department of Fine Arts Education in the Education Faculty and that majority were assigned as permanent teachers in their schools. In the teachers’ views about the way of giving examination, while the majority of the teachers are anticipating the questions of the examinations to be prepared by a commision, the rest is indicating the questions of the exams to be prepared by Musical Listening-Reading-Writing class teachers.

References

  • Atak Yayla, A. (2003). Müziksel Yeteneğin Ölçümü. Yayımlanmamış Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Tezi, Gazi
  • MEB. (2006). AGSL Yönetmeliği. İnternet’ten 02 Aralık 2008’de Milli Eğitim Bakanlığı veritabanından alınmıştır. http://ogm.meb. gov.tr.
  • Özgür, Ü. (1996). AGSL Müzik Bölümlerinde Okutulmakta Okuma-Yazma Dersinin İçeriği, Sorunları ve Çözümüne İlişkin Ders Öğretmenlerinin Görüşleri. I. Ulusal AGSL Müzik Bölümleri Sempozyumu Kitabı (ss.22-25). Bursa: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü. Müziksel İşitme
  • Richardson, C. P. (1990). Measuring Musical Giftedness. Music Educators Journal. 76,40- 50. Makale özü internet’ten 25 Aralık 2008’de EBSCO veritabanından alınmıştır: http://www.ebsco.com
  • Tebiş, C. (2006). SDÜ Burdur Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi ABD’nda Okuyan AGSL ve Genel Lise Mezunu Öğrencilerin Alan Derslerindeki Başarı Durumlarının ve Lise Mezuniyet Başarı Notlarının Karşılaştırılması. A.Atak Yayla-F.Yayla (Ed.).Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Kitabı (ss.388-400). Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Uçan, A. (1990). Ortaöğretim Kurumlarında Müzik Öğretimi ve Sorunları, Müzik Öğretimi Nasıl Geliştirilebilir? ( Panel: 2 ) Tartışma. TED Yayınları, Ankara.
  • Uçan, A. (1996). AGSL Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları. Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi, 20, 25-39.
  • Vikipedi, Özgür Ansiklopedi. (2008). Sanat Eğitimi. İnternet’ten 10 Aralık 2008’de Özgür Ansiklopedi veritabanından alınmıştır: wiki/Sanat_e%C4%9Fitimi.

AGSL Müzik Bölümleri Yetenek Sınavları ve Bu Sınavlara Yönelik Öğretmen Görüşleri

Year 2010, Volume: 27 Issue: 27, 223 - 231, 01.01.2010

Abstract

Bu çalışma Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümleri (AGSL MB) öğrenci özel yetenek giriş sınavlarının uygulanış şekilleri ile yine bu sınavlarda görev alan öğretmenlerin sınavlara yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma sonucunda, AGSL MB öğrenci özel yetenek giriş sınavlarının tek, iki ya da üç aşamada yapıldığı, bu sınavlarda görev alan öğretmenlerin büyük çoğunluğunun Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı’ndan mezun oldukları ve yine çoğunluğunun okullarında kadrolu öğretmen olarak görev yaptıkları anlaşılmıştır. Sınavın yapılış şekline yönelik öğretmen görüşlerinde, öğretmenlerin çoğunluğu sınav sorularının bir komisyon tarafından hazırlanmasını öngörmekte iken, geriye kalanlar sınav sorularının Müziksel İşitme-Okuma-Yazma dersi öğretmeni tarafından hazırlanması gerektiğini belirtmişlerdir.

References

  • Atak Yayla, A. (2003). Müziksel Yeteneğin Ölçümü. Yayımlanmamış Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Tezi, Gazi
  • MEB. (2006). AGSL Yönetmeliği. İnternet’ten 02 Aralık 2008’de Milli Eğitim Bakanlığı veritabanından alınmıştır. http://ogm.meb. gov.tr.
  • Özgür, Ü. (1996). AGSL Müzik Bölümlerinde Okutulmakta Okuma-Yazma Dersinin İçeriği, Sorunları ve Çözümüne İlişkin Ders Öğretmenlerinin Görüşleri. I. Ulusal AGSL Müzik Bölümleri Sempozyumu Kitabı (ss.22-25). Bursa: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü. Müziksel İşitme
  • Richardson, C. P. (1990). Measuring Musical Giftedness. Music Educators Journal. 76,40- 50. Makale özü internet’ten 25 Aralık 2008’de EBSCO veritabanından alınmıştır: http://www.ebsco.com
  • Tebiş, C. (2006). SDÜ Burdur Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi ABD’nda Okuyan AGSL ve Genel Lise Mezunu Öğrencilerin Alan Derslerindeki Başarı Durumlarının ve Lise Mezuniyet Başarı Notlarının Karşılaştırılması. A.Atak Yayla-F.Yayla (Ed.).Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Kitabı (ss.388-400). Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Uçan, A. (1990). Ortaöğretim Kurumlarında Müzik Öğretimi ve Sorunları, Müzik Öğretimi Nasıl Geliştirilebilir? ( Panel: 2 ) Tartışma. TED Yayınları, Ankara.
  • Uçan, A. (1996). AGSL Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları. Mavi Nota Müzik ve Sanat Dergisi, 20, 25-39.
  • Vikipedi, Özgür Ansiklopedi. (2008). Sanat Eğitimi. İnternet’ten 10 Aralık 2008’de Özgür Ansiklopedi veritabanından alınmıştır: wiki/Sanat_e%C4%9Fitimi.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ufuk Yağcı This is me

Publication Date January 1, 2010
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2010 Volume: 27 Issue: 27

Cite

APA Yağcı, U. (2010). AGSL Müzik Bölümleri Yetenek Sınavları ve Bu Sınavlara Yönelik Öğretmen Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27), 223-231.