Bu araştırma, Anadolu Liselerinde ikinci yabancı dil olarak okutulan Almanca dersinde yer alan dilbilgisi konularının öğretiminde karşılaşılan sorunları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Adana il merkezi ile Ceyhan ilçesindeki Anadolu Liselerinde görev yapan toplam 30 Almanca öğretmenine ve 11. sınıfta okuyan 150 öğrenciye anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda, Almanca dersinde yer alan konuların öğretiminde pek çok sorunun yaşandığı tespit edilmiştir.
This research was carried out to find out the problems encountered in teaching of grammar subjects in German classes as a foreign language in Anatolian High Schools. The study is based on two sets of questionnaires answered by thirty German teachers working in Anatolian High Schools in Ceyhan and in Adana city center, and by 150 students on the 11 th grade in 2007-2008 education year. The findings of the study indicate that there are many problems in teaching of grammar in German classes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2009 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 26 Issue: 26 |