Bu çalışmada lise öğrencilerinin matematik ve bilgisayar tutumları cinsiyetlerine, öğrenim gördükleri okul türüne ve seçmiş oldukları alana göre karşılaştırılmıştır. Çalışmanın örnekleminde, Siirt ilindeki liselerde okuyan 536 (207 bayan, 329 erkek) öğrenci yer almıştır. Veri toplama aracı olarak; Baykul (1990) tarafından geliştirilen Matematiğe Karşı Tutum Ölçeği (MKTÖ), Çelik ve Bindak (2006) tarafından geliştirilen Bilgisayar Tutum Ölçeği (BTÖ) ve kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Verilerin çözümlemesinde, t-testi, varyans analizi ve LSD testleri kullanılmıştır. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre matematik ve bilgisayar tutumları arasında anlamlı bir fark olmadığı; okul türlerine ve alanlarına göre fen lisesi öğrencilerinin matematik tutumlarının diğer lise türlerindeki öğrencilere göre anlamlı derecede farklı olduğu, ancak bilgisayar tutumlarının farklılık göstermediği belirlenmiştir.
In this study, high school studentsâ attitudes toward mathematics and computer were compared by considering their gender, types of school and chosen fields. The sample consisted of 536 students (207 females, 329 males), studying in high schools in Siirt. As data collection instrument; The Attitude Scale towards Mathematics (MKTÖ) developed by Baykul (1990), Computer Attitude Scale (BTÖ) developed by Bindak and Çelik (2006), and personal information form were applied. The data were analyzed according to t-test, ANOVA and LSD tests. It was determined that according to gender there wasnât any significant difference toward mathematics and computer attitudes; according to school types and chosen fields there were significant differences toward mathematics between the students in scientific high schools and other high schools, but there were no difference between their computer attitudes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2009 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 26 Issue: 26 |