BibTex RIS Cite

Home Economics And Nutrition Education Department Teachers’ And Candidate Teachers’ Opinions of Teaching Profession

Year 2009, Volume: 25 Issue: 25, 118 - 129, 01.01.2009

Abstract

This study aims to determine the Home Economics and Nutrition Education (HEN) Department teachers’ and candidate teachers’ opinions for their teaching profession. The study was conducted on the HEN teachers (n=79) who work various schools in Ankara and on Gazi University the Vocational Education Faculty HEN’s students (n=128) that are at senior( fourt-grade) classes (candidate teachers). It was a descriptive study and the data were obtained from teachers and candidate teachers via a scale. According to results, teachers’ and candidate teachers’ opinions are positive for their teaching profession at medium level. In addition, teachers have more positive opinions about their teaching profession than candidate teachers.

References

  • Acat, Y. ve Yenilmez, K. (2004). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeyleri ve sorunları. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 99-120.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Can, G. (1991). Eğitim fakültesi ve öğretmenlik sertifikası programlarının öğretmen adaylarında tutum geliştirme açısından etkililiği. İzmir 1. Ulusal Eğitim Kongresi Bildirileri, 25–27 Kasım, 162–167.
  • Çakır, Ö., Erkuş, A.ve Kılıç, F. (2000). Mersin üniversitesi 1999–2000 yılı öğretmenlik meslek bilgisi programının (ömbp) çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Araştırma Fonu Saymanlığı EF (ÖÇ) 2000–1 Nolu Araştırma Projesi.
  • Çakır, Ö. (2005). Anadolu üniversitesi açıköğretim fakültesi ingilizce öğretmenliği lisans programı ve eğitim fakülteleri ingilizce öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumları ve mesleki yeterlik algıları, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (9): 27–42.
  • Çapa, Y. ve Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 69-73.
  • Çermik, H. (1997). Öğretmen adaylarının hizmet öncesinde öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri, 3. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Adana: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sempozyum Kitapçığı, 65–78.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen adaylarının öğretmenlik sertifikası derslerine yönelik tutumları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11: 99-104.
  • Gökçe, E. (2001). Üniversitelerin sınıf öğretmenliği programlarına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri, X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Cilt 1, 7-9 Haziran, 1432- 1441, Bolu.
  • Görgen, İ. ve Deniz, S. (2003) Ortaöğretim branş öğretmenliği öğretmen adaylarının öğretmenlik sertifikası programına yönelik görüşleri, Milli Eğitim, 158.
  • Gürbüztürk, O. ve Genç, S. Z. (1997). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin fakülteye ilişkin tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki: atatürk üniversitesi örneği, 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri I: Program Geliştirme, Öğretmen Yetiştirme, Yaygın Eğitim. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 51, 473–485.
  • Gürbüztürk, O. ve Genç, S.Z. (2004). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7).
  • Hacıoğlu, F. ve Alkan, C. (1997). Öğretmenlik uygulamaları. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Karagözoğlu, G. (1987). Toplumda öğretmenlik mesleğinin yeri ve sorunları, Çağdaş Eğitim, 12,118: 4–11, Ocak.
  • Koç, G. ve Doğan, O. (2005). Fen-Edebiyat fakültesi mezunlarının öğretmenlik meslek bilgisi programı öncesi ve sonrasında öğretmenlik mesleğine yönelik algılarının incelenmesi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28–30 Eylül Denizli.
  • Oktay, A. (2001). İkinci meslek öğretmenlik. öğretmenlik sertifikası programına kayıtlı öğrencilerin özellikleri ve öğretmenlik sertifikası alma nedenleri, X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Cilt 1, 7–9 Haziran, 761–775, Bolu.
  • Onural, H. (2001). “Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğini tercih etme nedenleri”, X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Cilt 1, 7-9 Haziran 2001: 1299-1308, Bolu.
  • Öztürk, B.; Doğan, S. ve Koç, G. (2005). “Eğitim fakültesi öğrencileri ile fen-edebiyat fakültesi mezunlarının öğretmenlik mesleğine yönelik algılarının karşılaştırılması (Gazi Üniversitesi Örneği)”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1): 1-22.
  • Saracaloğlu, A.S. (1991). Fen ve edebiyat fakülteleri öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, İzmir Birinci Ulusal Eğitim Kongresi Bildirileri. 25–27 Kasım, 565–569.
  • Saracaloğlu, A.S.; Bozkurt, N., Serin, O. ve Serin, U. (2000). Öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarını etkileyen faktörler, IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 27–30 Eylül, Erzurum.
  • Seferoğlu, G. (2004). İngilizce öğretmenliği sertifikası programı ile yetiştirilen öğretmen adaylarının öğretmenliğe yönelik tutumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Seferoğlu, S. (2004). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe yönelik tutumları. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 413-423.
  • Semerci, N. (2001). Üç farklı grubun öğretmenliğe ilişkin tutumlar”, X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Cilt 1, 7–9 Haziran, 818–825, Bolu.
  • Sözer, E. (1996). Üniversitelerde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2): 7-21.
  • Şahin, N. (1992). Arifiye anadolu öğretmen lisesi 3. sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: HÜSBE.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve spss ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Turgut, F. ve Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.

Aile Ekonomisi ve Beslenme Eğitimi Bölümü Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşleri

Year 2009, Volume: 25 Issue: 25, 118 - 129, 01.01.2009

Abstract

Bu çalışmada, Aile Ekonomisi ve Beslenme Eğitimi (AEB) Bölümü öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma, Ankara ili ile sınırlandırılmıştır. AEB öğretmenleri ile Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi AEB bölümü son sınıfında okuyan öğretmen adayları çalışma grubunu oluşturmuştur. Buna göre Ankara’da görev yapan 79 öğretmen ile 128 öğretmen adayı araştırmada yer almıştır. Grubun öğretmenlik mesleğine yönelik düşüncelerini belirlemek için araştırmacılar tarafından bir ölçek geliştirilmiştir. Bulgulara göre, öğretmen ve öğretmen adaylarının mesleğe yönelik görüşleri orta düzeyde olumludur. Ayrıca öğretmenler, öğretmen adaylarına göre mesleğe yönelik daha olumlu düşüncelere sahiptir.

References

  • Acat, Y. ve Yenilmez, K. (2004). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeyleri ve sorunları. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 99-120.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Can, G. (1991). Eğitim fakültesi ve öğretmenlik sertifikası programlarının öğretmen adaylarında tutum geliştirme açısından etkililiği. İzmir 1. Ulusal Eğitim Kongresi Bildirileri, 25–27 Kasım, 162–167.
  • Çakır, Ö., Erkuş, A.ve Kılıç, F. (2000). Mersin üniversitesi 1999–2000 yılı öğretmenlik meslek bilgisi programının (ömbp) çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Araştırma Fonu Saymanlığı EF (ÖÇ) 2000–1 Nolu Araştırma Projesi.
  • Çakır, Ö. (2005). Anadolu üniversitesi açıköğretim fakültesi ingilizce öğretmenliği lisans programı ve eğitim fakülteleri ingilizce öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumları ve mesleki yeterlik algıları, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (9): 27–42.
  • Çapa, Y. ve Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 69-73.
  • Çermik, H. (1997). Öğretmen adaylarının hizmet öncesinde öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri, 3. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Adana: Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sempozyum Kitapçığı, 65–78.
  • Erden, M. (1995). Öğretmen adaylarının öğretmenlik sertifikası derslerine yönelik tutumları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11: 99-104.
  • Gökçe, E. (2001). Üniversitelerin sınıf öğretmenliği programlarına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri, X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Cilt 1, 7-9 Haziran, 1432- 1441, Bolu.
  • Görgen, İ. ve Deniz, S. (2003) Ortaöğretim branş öğretmenliği öğretmen adaylarının öğretmenlik sertifikası programına yönelik görüşleri, Milli Eğitim, 158.
  • Gürbüztürk, O. ve Genç, S. Z. (1997). Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin fakülteye ilişkin tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki: atatürk üniversitesi örneği, 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri I: Program Geliştirme, Öğretmen Yetiştirme, Yaygın Eğitim. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 51, 473–485.
  • Gürbüztürk, O. ve Genç, S.Z. (2004). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7).
  • Hacıoğlu, F. ve Alkan, C. (1997). Öğretmenlik uygulamaları. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Karagözoğlu, G. (1987). Toplumda öğretmenlik mesleğinin yeri ve sorunları, Çağdaş Eğitim, 12,118: 4–11, Ocak.
  • Koç, G. ve Doğan, O. (2005). Fen-Edebiyat fakültesi mezunlarının öğretmenlik meslek bilgisi programı öncesi ve sonrasında öğretmenlik mesleğine yönelik algılarının incelenmesi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28–30 Eylül Denizli.
  • Oktay, A. (2001). İkinci meslek öğretmenlik. öğretmenlik sertifikası programına kayıtlı öğrencilerin özellikleri ve öğretmenlik sertifikası alma nedenleri, X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Cilt 1, 7–9 Haziran, 761–775, Bolu.
  • Onural, H. (2001). “Sınıf öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesleğini tercih etme nedenleri”, X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Cilt 1, 7-9 Haziran 2001: 1299-1308, Bolu.
  • Öztürk, B.; Doğan, S. ve Koç, G. (2005). “Eğitim fakültesi öğrencileri ile fen-edebiyat fakültesi mezunlarının öğretmenlik mesleğine yönelik algılarının karşılaştırılması (Gazi Üniversitesi Örneği)”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1): 1-22.
  • Saracaloğlu, A.S. (1991). Fen ve edebiyat fakülteleri öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, İzmir Birinci Ulusal Eğitim Kongresi Bildirileri. 25–27 Kasım, 565–569.
  • Saracaloğlu, A.S.; Bozkurt, N., Serin, O. ve Serin, U. (2000). Öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumlarını etkileyen faktörler, IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 27–30 Eylül, Erzurum.
  • Seferoğlu, G. (2004). İngilizce öğretmenliği sertifikası programı ile yetiştirilen öğretmen adaylarının öğretmenliğe yönelik tutumları. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Seferoğlu, S. (2004). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe yönelik tutumları. XII. Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler, G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 413-423.
  • Semerci, N. (2001). Üç farklı grubun öğretmenliğe ilişkin tutumlar”, X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, Cilt 1, 7–9 Haziran, 818–825, Bolu.
  • Sözer, E. (1996). Üniversitelerde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (2): 7-21.
  • Şahin, N. (1992). Arifiye anadolu öğretmen lisesi 3. sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: HÜSBE.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve spss ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Turgut, F. ve Baykul, Y. (1992). Ölçekleme teknikleri. Ankara: ÖSYM Yayınları.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gürcü Erdamar Koç This is me

Yasemin Demircioğlu This is me

Publication Date January 1, 2009
Submission Date August 1, 2014
Published in Issue Year 2009 Volume: 25 Issue: 25

Cite

APA Koç, G. E., & Demircioğlu, Y. (2009). Aile Ekonomisi ve Beslenme Eğitimi Bölümü Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 118-129.