The aim of the research is to examine the relationship related to the learning success and the attendance of 95 students in the second grade of Mathematics Department of Kocaeli University. The made âcorrelationâ and âregressionâ analyses show us that the level of the studentsâ attendance and the points that they have gained in their achievement test may differ from subject to subject according to the contents. On the other hand, the ât-testâ analysis and attendance of the students in one term and the level of their success at the end of the term has been compared with the given importance to them by the students. This comparison proved us that the students who donât believe that attendance is important have more absence and because of the result of this, their learning level is lower than the others. Furthermore 30.5 % of the students in the research have more absence than the others because they donât believe the importance of the attendance.
Araştırmanın amacı, Kocaeli Üniversitesi matematik öğretmenliği bölümü 2.sınıfında bulunan 95 öğrencinin derse devamlılık düzeyleri ile öğrenme başarıları arasındaki ilişkiyi irdelemektir. Yapılan korelasyon ve regresyon analizleri sonucunda öğrencilerin devamlılık düzeyleri ve başarı testinden elde edilen puanlar arasındaki ilişki derecesinin dersin içeriksel yapısına göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Diğer taraftan, yapılan t-testi analizi ile öğrencilerin bir dönem boyunca derse devam etme miktarları ve dönem sonunda ulaştıkları öğrenme düzeyleri devama ve başarıya verdikleri önem açısından karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırmaya dayalı olarak, başarılı olabilmek için derse devamın önemine inanmayan öğrencilerin daha fazla devamsızlık yaptığı ve bunun sonucunda öğrenme düzeylerinin daha düşük olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırma kapsamında yer alan öğrencilerin %30,5ânin akademik olarak başarılı olmaya önem vermediği ve bu öğrencilerin diğer öğrencilere oranla daha fazla devamsızlık yaptığı saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2009 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 25 Issue: 25 |