The aim of the research was to determine critical steps which are crucial in project process, in order to reach project targets by promoting the studentsâ thinking process at the mathematics project work. So a project work was given about fraction and decimal fraction in a sixth grade of elementary school. The research was organized as revealing the students thinking process and follow the phase of the knowledge construction. The research was a case study. The study group was 23 students who were in sixth grade of an primary school. For data collection semi-structured interview and open-ended survey were used. Although the didactic aim of the project is forefront; it is thought there is some pedagogic acquisition. Although the mental process of students emphasized; displaying a product as a group, time planning, behaving for an aim together and presenting the product has been important.
Bu araştırmanın amacı; öğrencilerin matematik dersinde yapılan bir proje çalışması sürecindeki düşünsel süreçlerini inceleyerek, projelerin amaçlarına ulaşabilmesi için kritik durumları açığa çıkarmaktır. Bu amaçla bir ilköğretim okulunun 6.sınıf öğrencilerine ondalık kesirler ve kesirlerle ilgili bir proje verilmiştir. Araştırma, öğrencilerin düşünsel süreçlerini açığa çıkaracak ve bilgiyi oluşturma aşamalarını takip edecek şekilde organize edilmiştir. Araştırma bir örnek olay incelemesidir. Araştırmanın çalışma grubu bir ilköğretim okulu 6.sınıfında öğrenim gören 23 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme ve açık uçlu anketler veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu araştırmada uygulanan projenin didaktik amacı daha ön planda olmasına rağmen pedagojik olarak da birtakım kazanımlarının olduğu düşünülmektedir. Proje yapım aşamasında öğrencilerin zihinsel süreçleri üzerinde durulmasına rağmen, grup olarak bir ürün ortaya koyabilme, grup içinde görev dağılımı yapma, zaman planlamasını yapabilme, birlikte bir amaç için hareket edebilme, ürünlerini sunabilme de önemli yere sahip olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2008 |
Submission Date | August 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 24 Issue: 24 |